Gå til innhold

program for å se hvor mye en Laster ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør finne et selskap som har rimelige takster. Onecall.no tar kun 99 øre pr MegaByte.

Ellers finnes det jo kveld og helgeabonnement til 100-150kr fastpris.

 

http://www.softperfect.com/products/networx/

 

Du kan bruke Firefox med adblock plus for å fjerne tilnærmet all reklame.

I tillegg kan du slå av automatisk visning av bilder for å spare masse båndbredde.

 

Når det gjelder baatplassen.no så bruker det nok ikke så mye båndbredde tipper en side er på maks noen hundre KByte.

Laster du ned vg.no så snakker man trolig noen MegaByte hvis jeg skal tippe. Fjerner man bilder mm så kutter man trolig ned dette til 10% av den opprinnelige størrelsen.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Du bør finne et selskap som har rimelige takster. Onecall.no tar kun 99 øre pr MegaByte.

Ellers finnes det jo kveld og helgeabonnement til 100-150kr fastpris.

 

http://www.softperfect.com/products/networx/

 

Du kan bruke Firefox med adblock plus for å fjerne tilnærmet all reklame.

I tillegg kan du slå av automatisk visning av bilder for å spare masse båndbredde.

 

Når det gjelder baatplassen.no så bruker det nok ikke så mye båndbredde tipper en side er på maks noen hundre KByte.

Laster du ned vg.no så snakker man trolig noen MegaByte hvis jeg skal tippe. Fjerner man bilder mm så kutter man trolig ned dette til 10% av den opprinnelige størrelsen.

 

Tusen takk for svaret, ble mye klokere.

 

Ser at Netcom sitt Easy talk til 49.kr tar Maks 20,- pr. dag, hvis det betyr at jeg kan logge meg på Internett

for 20.kr er det noe en kan leve med i ferien, er jo ikke på nett hver dag.

 

Har spurt Netcom , men får en svar nei.

Lenke til kommentar
Hva mener du med fikk ikke til?

 

Linken fungerer fint for min del.

 

Linken er ok.

nederst på siden står.

Download now!

 

så kommwe dette

 

Download the free 30-day evaluation version of Bandwidth Monitor Pro.

 

If you want to continue using the program after your evaluation period you must register your copy.

 

 

 

System Requirements:

Windows 98/ME/NT/2000/XP or newer

Pentium 100 Mhz or better

32 MB RAM

4 MB Disk space

 

 

 

Version 1.30

Released Jan 25, 2005

 

Download now!

(1.40 MB, 4 min. at 56k)

 

 

 

Så klikker jeg på Download now!

 

 

Så skjer dette.

 

Beklager, denne koblingen ser ut til å være brutt.

 

Og da detter jeg av lasset, fant noe men da måtte jeg kjøpe først.

Lenke til kommentar
Ser at Netcom sitt Easy talk til 49.kr tar Maks 20,- pr. dag, hvis det betyr at jeg kan logge meg på Internett

for 20.kr er det noe en kan leve med i ferien, er jo ikke på nett hver dag.

 

Har spurt Netcom , men får en svar nei.

Det er en sannhet med modifikasjoner.

Netcoms mikroskrift sier max kr 20,- pr dag *såfremt du bruker mobiltelefonen til surfing*.

Bruker du mobilen som moden koblet til PC gjelder ikke kr 20,- pr dag. Da vil f.ex Netcom Connect Fritid tik kr 99,- pr måned lønne seg (i Norge vel og merke). Da er det "gratis" surfing etter kl 17 og før kl 08 samt fra fredag kl 17 til mandag kl 08.

Med Netcom Connect Fritid *tror jeg* maks dagbeløp var kr 50,- Eller var det maks kr 599,- mnd. Husker ikke hvilken som var hva her, men jeg har hittil ikke overskredet hverken 50-kronersgrensen eller maks-599-kronersgrensen.

Jeg har ikke noe å utsette på Netcom Connect Fritid, bruker den ofte "på farten", men passer på å bruke den innenfor "gratistiden".

 

[Edit]PS den medfølgende programvaren til N-C-F viser total trafikk i MB pr "session"[/Edit]

Endret av Bikeridr
Lenke til kommentar
Ser at Netcom sitt Easy talk til 49.kr tar Maks 20,- pr. dag, hvis det betyr at jeg kan logge meg på Internett

for 20.kr er det noe en kan leve med i ferien, er jo ikke på nett hver dag.

 

Har spurt Netcom , men får en svar nei.

Det er en sannhet med modifikasjoner.

Netcoms mikroskrift sier max kr 20,- pr dag *såfremt du bruker mobiltelefonen til surfing*.

Bruker du mobilen som moden koblet til PC gjelder ikke kr 20,- pr dag. Da vil f.ex Netcom Connect Fritid tik kr 99,- pr måned lønne seg (i Norge vel og merke). Da er det "gratis" surfing etter kl 17 og før kl 08 samt fra fredag kl 17 til mandag kl 08.

Med Netcom Connect Fritid *tror jeg* maks dagbeløp var kr 50,- Eller var det maks kr 599,- mnd. Husker ikke hvilken som var hva her, men jeg har hittil ikke overskredet hverken 50-kronersgrensen eller maks-599-kronersgrensen.

Jeg har ikke noe å utsette på Netcom Connect Fritid, bruker den ofte "på farten", men passer på å bruke den innenfor "gratistiden".

 

[Edit]PS den medfølgende programvaren til N-C-F viser total trafikk i MB pr "session"[/Edit]

 

Takk for den innformasjonen.

 

Lot meg vil lede til å kjøpe en Nokia D211 og med et tvillingsimkort i den.

Tror jeg sier opp det tvillingkortet.

 

Da virker dette som et bedre alternativ tror jeg http://www.ice.no/ det virker i Sverige og Danmark også

uten tilleg i prisen. kr.199.-

Lenke til kommentar
Hvor har du det fra? Makspris gjelder uansett om du bruker WAP eller mobilen som modem.

Nå begynner jeg å bli svett av Netcom, så jeg lurer på at jeg skal vurdere å bytte leverandør snart..

 

Først hadde jeg "datamania" til kr 20,- /mnd for å få maxpris på kr 25,- /dag.

Så fjernet de nødvendigheten for "datamania", men dette ga de ikke beskjed om, så jeg betalte kr 20,- ekstra sikkert vel 1/2-året før jeg fant det ut.

Det var under finlesning og direkte forespørsel dengang (med "datamania" avslutning) at jeg leste (og også fikk beskjed via kundesenter) at denne kr 20,- grensen ikke gjaldt ved modembruk av mobilen.

 

Dette har jeg levd med i "god tro", så jeg tegnet Netcom Connect Fritid for 7-8 mnd siden.

Nå, etter din ovenstående påstand, skulle jeg finne akkurat denne klausulen, men fant den jo (selvfølgelig) ikke. Nå har jeg sendt Netcom et direkte supportspørsmål på dette, så får jeg høre svaret. Da skal jo selvfølgelig Netcom Connect Fritid sies opp og dryles ut døra i forrige måned..

 

Hæl**tes Netcom og deres "ikke-trenge-å-opplyse-politikk".. :mad:

Lenke til kommentar
Svar fra NetCom kundesenter:

-

 

Hei, det er helt korrekt. Det er ingen begrensninger på maksprisen lenger, denne dekker alle typer oppkobling i Norge.

 

mvh Terje Lilleåsen

NetCom kundesenter

Dette fikk jeg til svar. Det betyr at jeg nå kan bruke mobilen til alt, og Netcom Connect Fritid har endt sitt liv og misjon hos meg for godt..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...