corry Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 (endret) jeg har en gamer kjæreste, og gamer venner og får hele tiden høre at jeg spiller "feil type" spill de spiller FPS spill og enkelte strategispill og egentlig kunne jeg tenkt meg og sett om jeg klarte å spille FPS spill men problemet ligger i at jeg er lettskremt så spillet burde være lett selv for en nybegynner, ikke så altfor mange taster og sånn og ikke snakk om at det burde være morsomt, tiltrekkende noen som har noen ideer? samme gjelder også strategispill.. men det har jeg spilt en del jeg har pc og xbox 360 Endret 20. februar 2009 av corry
Korialstraz Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Må jo si jeg er en stor fan av Halo. Er veldig bra serie synes jeg, og ganske enkelt på lavere vanskelighets grader. Vil også si det er lite/ingen horror elementer i det. Mulig noen steder er litt mer creepy enn andre da. Men start med 1ern, historien er vitkig! =)
Daily-Drifter Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 lol og hva er historien i 1ern? et dårlig xboxspill som solgte bra pga manglende alternativer?
corry Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Skrevet 18. februar 2009 (endret) ja kan jo prøve.. lurer på om jeg fant en demo på halo et sted.. :S skal titte etter det igjen.. vet at kjæresten min også spiller left 4 dead og det å virka som et spill jeg kunne ha prøvd.. alt har blitt en skremme faktor for meg fordi jeg som regel spiller spill som the sims og sånn jeg tror jeg ble litt skremt i barndommen min da jeg prøvde et laura croft spill. som egentlig var veldig lett på tastene for min del, men jeg startet i en grotte hvor jeg ble angrepet brått av 5 tigere.. husker hjertet gikk raskt da og endte med at jeg slo det av, og etter den tiden spilte jeg lite slike spill og det hjalp ikke da typen min skulle prøve å hjelpe meg, og endre opp med at jeg spilte F.E.A.R.. hadde ikke vært så ille hadde han ikke vist meg trailere og filmer i fra spillet før jeg begynte Endret 18. februar 2009 av corry
Frosten Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Høres ut som at en dose med Dead Space er det du trenger Men fra spøk til revolver, er jo en hel haug med fps du kan kose deg med da. For å nevne noen populære: Team Fortress 2 har det meste. Humor, fast paced, populært. Counter Strike Source, klassisk fps. Call of Duty 4, klassisk fps, (ja, CoD5 har kommet, men folk flest foretrekker CoD4 av flere grunner) Battlefield 2 Av xbox360 fps har jeg ingen peilig på hva som er bra. Hva du bør spille fps på kommer vel an på hva din kjæreste / venner spiller fps på, for halve moroa er jo å spille sammen. Det er da det blir skikkelig gøy.
Korialstraz Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 lol og hva er historien i 1ern? et dårlig xboxspill som solgte bra pga manglende alternativer? Kanskje det at menneskeheten holder på å bli utreyddet, og du som siste overlevende spartan soldaten skal hjelpe til med forsvar og slå tillbake fienden? Bare fordi du ikke likte det betyr ikke at alle andre ikke liker det heller... ja kan jo prøve.. lurer på om jeg fant en demo på halo et sted.. :S skal titte etter det igjen.. vet at kjæresten min også spiller left 4 dead og det å virka som et spill jeg kunne ha prøvd.. alt har blitt en skremme faktor for meg fordi jeg som regel spiller spill som the sims og sånn jeg tror jeg ble litt skremt i barndommen min da jeg prøvde et laura croft spill. som egentlig var veldig lett på tastene for min del, men jeg startet i en grotte hvor jeg ble angrepet brått av 5 tigere.. husker hjertet gikk raskt da og endte med at jeg slo det av, og etter den tiden spilte jeg lite slike spill Left 4 Dead er et utrolig bra spill, men du må regne med å bli skremt fra tid til annen. Men om du fort venner deg til gameplay til spill burde det ikke ta lang tid før du er vant til spillet. Må jo da nevne at det er co-op som er tingen i L4D. Versus mode online er forsåvidt greit, men det mangler liksom no synes jeg. Veit ikke helt hvordan jeg skal forklare det, blir vel egentlig smak og behag. Jeg husker faktisk det spillet. Var veldig ung da jeg spilte det selv, men kom da et stykke videre. Men utenom et av de tidligere Lara spillene har jeg aldri vært fan av serien. En ting jeg glemte å si i går er at det er ingen ting som heter å spille feil type spill, noen mennesker liker horror spill, andre liker action eller rollespill eller så kan man like bygge/sims spill =) Hvis du føler de presser deg til å spille noe du ikke vil så si heller i fra. De burde respektere at du kanskje ikke har samme spillsmak som de. Men det skader ikke å prøve ut noen spill sammen med de
ole_marius Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 (endret) fps spill for de lett skremte kan jeg anbefale deg den kommende battlefield heroes, warsow og sist man ikke minst word of padman alle disse spillene er gratis så du taper ikke noe på å prøve disse edit; skriveleif Endret 20. februar 2009 av ole_marius
vikingkylling Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Først og fremst, det er ikke noe som heter "feil" type spill. Bare spill det du liker og drit i hva andre sier. Jeg har ikke likt et FPS siden Doom 3 og spiller lite strategi. Men vil du ha FPS kan du jo prøve f.eks Half-Life (gammelt, men en klassiker og lett å spille. Du slipper idiotiske kjøretøy, fastmonsterte gevær og så videre.) The Elder Scrolls: Oblivion (riktignok rollespill, men bruker stort sett samme styring som i vanlige FPS-spill og lar deg ta den tiden du trenger for å bli kjent med kontrollene og så videre.) Fallout 3 (også rollespill, men har mye mer action enn Oblivion.) Trenger du strategi bør du huske på at det er stor forskjell på turbasert og sanntid. Turbasert: Galactiv Civlizations II (romspill der du koloniserer planeter, bokstavelig talt bygger egne romskip, prøver å balansere allisanser mot full krig og så videre) Civilization (start i steinalderen, slutt med å slippe atombomber på naboen.) Sanntid: StarCraft (tar litt tid å sette seg inn for en nybegynner, men det er en grunn til hvorfor det er en nasjonsalsport i Korea...) Dawn of War II (ikke prøvd det selv ennå, men strategi der du slipper å bygge baser, rekrutere folk og så videre. Har lite å gjøre med DoW1.) World in Conflict (igjen, du slipper å bygge baser, men fokuserer kun på folkene du har tilgjengelig)
corry Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Skrevet 19. februar 2009 nei jeg vet det ikke er noe feil type spill, men de sier det fordi de selv ikke spiller spill som the sims.. og jeg ikke spiller spill som den.. fant forresten en halo demo og fikk prøvd den i går.. vet ikke hvilket spill det var til.. men virka ok lette taster og ikke altfor vanskelig (enda ) anyway.. ja hadde lyst til å kjøpe left 4 dead og det virker som både typen min og kameraten hans vil at jeg skal kjøpe det.. så det blir nok mulig. har ikke noe i mot zombie spill.. og i dag fant jeg (faktisk første spillet) til splinter cell til 70 kr så tenkte jeg skulle prøve det.. med 70 kr gjør det ikke noe om jeg legger det vekk etter første prøving kjøpte også heroes 4 (til 70 kr) hvis det var noe interessant.. men meste fordi jeg rett og slett elsker heroes of might and magic 3
Korialstraz Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Ang Heroes 4 må jeg nesten si at 3ern er bedre i min mening. Heroes 5 er et steg opp fra 4ern igjen da, men har ikke prøvd det så mye, så kan ikke helt uttale meg om det.
Khogn Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 (endret) lol og hva er historien i 1ern? et dårlig xboxspill som solgte bra pga manglende alternativer? Enig. Og uansett er Halo som PC-spill DÅR-LIG! Prøv heller Half-Life 2, det er en sikker vinner. På "easy" er det veldig lett og det er ganske få taster å forholde seg til. "Kjerringen" liker ikke FPS noe særlig men rundet HL2 med et smil på munnen. Edit: billig er det også, og det kjøres fint t.o.m. på gamle maskiner. Endret 20. februar 2009 av Khogn
vikingkylling Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 lol og hva er historien i 1ern? et dårlig xboxspill som solgte bra pga manglende alternativer? Kanskje det at menneskeheten holder på å bli utreyddet, og du som siste overlevende spartan soldaten skal hjelpe til med forsvar og slå tillbake fienden? Bare fordi du ikke likte det betyr ikke at alle andre ikke liker det heller... Menneskeheten holder på å bli utryddet? Bare én person kan redde verden? Velkommen til 1980-årene. Vi andre bor i 2009.. Men til saken. Hva med å prøve Red Alert 3? Da kan dere spille sammen og være litt sosiale.
Pokey Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Jau, Battlefield Heroes er noe du bør vurdere. Linken er lengre opp i tråden
Korialstraz Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 lol og hva er historien i 1ern? et dårlig xboxspill som solgte bra pga manglende alternativer? Kanskje det at menneskeheten holder på å bli utreyddet, og du som siste overlevende spartan soldaten skal hjelpe til med forsvar og slå tillbake fienden? Bare fordi du ikke likte det betyr ikke at alle andre ikke liker det heller... Menneskeheten holder på å bli utryddet? Bare én person kan redde verden? Velkommen til 1980-årene. Vi andre bor i 2009.. Men til saken. Hva med å prøve Red Alert 3? Da kan dere spille sammen og være litt sosiale. Jeg sa vel aldri at kun 1 person kunne redde verden, men at du skal som eneste overlevende spartan soldat _hjelper_ til med forsvaret. Og ja menneskets forsvar var mer eller mindre slått sønder og sammen...
corry Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Skrevet 20. februar 2009 (endret) red alert driver jeg å laster ned.. typen min er ikke helt typen til å spille det, men jeg har et par venner som er det. Endret 20. februar 2009 av corry
ole_marius Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 red alert driver jeg å laster ned.. typen min er ikke helt typen til å spille det, men jeg har et par venner som er det. antar at du laster ned pirat(?) om du gjør det så kan du ikke spille over nettet eller lan
grovetussen Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Jeg vil også anbefale Fallout 3, meget artig og spennende spill som både blander action med eventyr, og god og spennende historie (så langt i allefall, har bare spilt det 3 kvelder til nå). Og du kan velge hvordan figuren din utvikler seg, være ond/god, og utseende (burde også være midt i blinken siden du liker Sims )
corry Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Skrevet 20. februar 2009 vet ikke hva jeg laster ned med jeg.. fikk den bare av en som ville at jeg skulle legge det inn.. og uansett skal jeg prøve det før jeg gidder å spille online hm.. fall out.. har sett litt av det og har hatt litt lyst til å prøve det.. skal ta med meg det videre takk
corry Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Skrevet 26. februar 2009 da har jeg prøvd fallout 3, dette var da på playstation, men alikavel.. virka som en helt ok spill, kom ikke så veldig langt men fikk i det minste prøvd det. kom gjerne med flere forslag
ole_marius Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 en kammerat av meg har kjøpt army of two til PS, dæven for et spill.. aldri har jeg opplevd et så bra skytespill, vi har klart alt nå på lett og medium, nå er det bare vanskelig som gjenstår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå