Eyefitness Skrevet 17. februar 2009 Skrevet 17. februar 2009 (endret) Har sans for rollespill, med middelaldersk eller eldre tid - sverd, pil og bue etc.. Stor fan av Gothic-serien (I,II ogIII) (Gothic II+pakken "night of the Raven" på soleklar topp), og gleder meg stort til Piranha Bytes neste krumspring. Ikke spesielt fornøyd med Bethesdas Morrowind, Arena osv. og helt katastrofalt med Oblivion.. Øvrige spill jeg har likt godt er Thief-serien, Far Cry 1 (frem til monsterne dukket opp, ble for dumt..), No one lives forever 1 (Nolf 2 var dårlig), Deus EX 1 (2`er her var også dårlig). Mellomfornøyd med Splinter Cell serien, også her mest fornøyd med første.. Bra strategi: Age of Empires I og spesielt II (+tilleggspakken), (age of mythology og AOE 3 var dårlige. lite frihet, mye tøys og dårlig balansert). Ikke likt andre strategispill jeg har prøvd, men ikke testet mange.. Har lurt litt på Far Cry 2, men skeptisk etter å ha lest om transportetappene... Noen her som har gode forslag til PC-spill for en som er blitt litt matlei og kresen? Håper nevnte spill kan gi en pekepinn på hva jeg liker og ikke liker. Må være One-player, og liker ikke lagspill(der du har med deg hjelpere som flyr i veien osv..) ei heller onlinespill.. Endret 17. februar 2009 av Eyefitness
Adversary Skrevet 17. februar 2009 Skrevet 17. februar 2009 Baldurs Gate 1, 2 og begge expansions. Burde holde deg opptatt i noen mnd Litt gammelt, men det spiller ingen rolle. Sjangeren er ren RPG, veldig dypt og komplisert spill.
vikingkylling Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Jeg likte Lord of the Rings Online veldig mye, selv om jeg i hovedsak spilte alene. Du har mulighet til å spille med andre, men det er ikke nødvendig. Problemet er at jeg ikke har tid til å spille så mye lengre. Ellers har vi jo selvsagt Sacred 2. Det har du både sverd og magi, men også laserpistoler. Det fikk en del kritikk for å ha en dårlig online-bit, men foretrekker du å spille alene er det ikke noe problem. Noen oppdrag krever at du får med deg idiotiske medhjelpere, men de er heldigvis svært få og valgfrie. (riktignok er det noen du ikke får velge når du snakker med folkene, men de fleste går fort å løse.) Two Worlds var heller ikke så dumt, og minner en del og Gothic og Elder Scrolls. Og hvorfor ikke prøve The Witcher? Selv likte jeg det ikke, men mange gjør det.
Eyefitness Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Skrevet 18. februar 2009 Takk til dere for forslag. Skal definitivt sjekke dem ut nøyere:-) Noen som tror at Mount&Blade eller Fallout 3 vil passe min smak? Eventuelt hvorfor / hvorfor ikke?
vikingkylling Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 (endret) Fallout 3 er laget i samme motor som Oblivion, men som du sikkert vet foregår det i en post-apokalyptisk verden. I bunn og grunn er det er bare Oblivion med ny innpakning, selv om det er noen forbedringer og noen tilbakesteg. Jeg likte det, men har ikke giddet spille det på en stund. Aner ikke helt hvorfor. Endret 19. februar 2009 av thecrow77
Eyefitness Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Skrevet 19. februar 2009 Hm, tilbakesteg fra Oblivion skal vel mye til? Det spillet må da være tidenes makkverk innen rpg-sjangeren. Likte ikke at Fallout3 skal ligne Oblivion, tror det er langt fra aktuelt for meg da. Merkelig at et spill kan få så bra kritikk og være så totalt talentløst. Det eneste som var bra med Oblivion etter mitt skjønn, var den muligheten for å lage ansiktet på karakteren sin svært lik sitt eget utseende eller hva en nå måtte ønske å se ut som.. Mount & Blade da? Spilt det før? Fant en lang tråd om spillet som fikk meg til å synes det virket interessant..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå