Gå til innhold

HP Elitebook 2530p - erfaringer


John Kr

Anbefalte innlegg

Hei Folkens

Fant ikke noe tråder på denne i databasen, starter derved ny tråd.

 

Jeg er eier av mange PCer og har som hobby å bygge større PCer. Har også flere FSC og HP 15.4" ere.

 

Nå er jeg i ferd med å anskaffe meg en liten PC beregnet for reise og internett. Har sett på mange alternativer, men faller hele tiden tilbake på en HP. Har samtidlig stor sans for IMB/Lenovo.

 

Har også pendlet mellom en 8,9" og helt opp til 14", har kommet frem til at 8,9" er for liten og 14" for stor. Da står du igjen med 10", 12 og 13,3". Valget er noe snevert på 13,3".

 

Akkurat nå har jeg falt for en HP 2230s, den har desverre ikke 3G, men det er ikke et ufravikelig krav. Ellers har den en bra spec. Er det noen i dette forum som har erfaring med denne maskinen? Dette er en relativ ny maskin på markedet, men den har vært i salg allerede i 2 mnd.

 

Takker for at dere kan dele deres erfaringer med oss som er i ferd med å kjøpe noe mindre en de store 15,4 maskinene.

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge den omtalen her så er det brukt dårligere plastikk på 2230s enn på pavilion-serien: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4660

 

Tror derfor du gjorde lurt i å gå for elitebook 2530p istedenfor. Den har kun et par mangler etter mine kriterier. For det første mangler den HDMI- eller DVI-utgang, den har kun VGA. Og jeg kunne også tenkt meg en LED-skjerm i denne prisklassen. Kom gjerne med bilder og erfaringer. Hvor mye ga du for den?

Lenke til kommentar

Denne modellen har denne type skjerm - Kvikksølvfri 12,1 tommer diagonalt widescreen HP Illumi-Lite LED-skjerm som er lysere og mer eneegieffektiv enn standard...

 

Trur skjermen vil være god nok som reise PC. Likeså har jeg ikke behov for HDMI ved reise. Skulle jeg brukt denne PC til hjemmekinoanlegg så har jeg valgt noe annet.

 

Pris:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=387755

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

Ja ja, da fikk jeg min eminente HP Elitebook 2530p i dag fra Komplett til den nette sum av kr.16500,-.

 

Fikk mistanke om at denne PC har vært i andres hender før jeg pakket den ut. Fikk bekreftet dette med at poser var åpen og var full i fingeravtrykk og noen riper. Har satt PC'n tilside og sendt en e-mail til komplett. PC'n blir returnert så raskt som rå er.

 

Det var en dårlig start.....

Lenke til kommentar

Driver å ser på denne pcen selv nå. Hadde en 2510p før og var kjempefornøyd med den, men knuste skjermen på den og det kosta over 7k å reparere så da er det like greit med ny. Så du på noe på hva som skiller de forskjelige modellene? Er jo alt for mange. 1,8" vs 2,5" hdd, webcam vs ikke osv.

Lenke til kommentar

Jeg skal bruke PC'n som reisemaskin og ikke som hjemme PC, det har jeg andre PC'er til. Docking og stort batteri er sikkert bra, men kan ikke drasse på dette rundt om kring.

 

Hva syns du om maskinen ellers da?

Er du fornøyd?

Har du lagt på noe film e.l på utsiden av lokket og ved siden av musa (på stål flatene for å hindre riper og fingeravtrykk)?

 

Den store hvite pappplata som fulgte med i esken, hva inneholdt den? Var det film for å sette på selve skjermen?

 

Takker for tipsene.

Lenke til kommentar
Jeg skal bruke PC'n som reisemaskin og ikke som hjemme PC, det har jeg andre PC'er til. Docking og stort batteri er sikkert bra, men kan ikke drasse på dette rundt om kring.

 

Hva syns du om maskinen ellers da?

Er du fornøyd?

Har du lagt på noe film e.l på utsiden av lokket og ved siden av musa (på stål flatene for å hindre riper og fingeravtrykk)?

 

Den store hvite pappplata som fulgte med i esken, hva inneholdt den? Var det film for å sette på selve skjermen?

 

Er veldig fornøyd med maskina, har ekstern skjerm og slikt hjemme så da er docken ypperlig, men alt etter behov og bruksområde.

 

Har ikke lagt på noen film for ripebeskyttelse, pleier å være litt obs på hvordan jeg pakker maskiner :) Skulle det komme ei ripe er det ikke noen krise for min del.

 

Papplata inneholder et privacy filter som reduserer innsynsvinkelen fra sidene.

 

Det som trekker litt ned er harddiskstørrelsen. Optimalt burde det fulgt med et drev som hadde gjort at man kunne byttet ut den optiske stasjonen med en ekstra HD, men kan jo ikke ha alt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk ny PC fra Amentio, det ble noe annet. Kjøpte samtidlig Logitech nano mus. Så langt fungerer PC'n bra. Fikk datakresj ved første oppstart (Vista Business) når jeg oppgraderte PC'n fra windows update, den låste seg ved restart, måtte etter 1 time i låst posisjon tvangsstoppe PC, dette medførte at den aldri ville starte mer. Måtte formatere og starte på nytt.

 

Datakresj nr 2 kom noen dager senere da jeg koblet mobilen opp mellom PC'n og internett via blåtann. Etter denne oppkoblingen fant PC'n aldri tilbake til det innebygde sim-kortet. Her endte det opp med ny formatering.

 

Nå fungerer PC'n perfekt med Vista, men jeg må si at jeg venter i lengsel på win 7. Win 7 kjører jeg på 3 andre PC'er og det er noe helt annet.

 

 

Har fått spesiallaget koffert til PC'n, Peli 1080. Link:

http://shoponline.com.sg/product_info.php/products_id/5392

 

http://www.fosen-tools.no/nettbutikk/index...roducts_id=1290

 

Så nå kan jeg reise og være trygg på at PC'n er hel når jeg kommer frem.

Lenke til kommentar

Å formatere pcen er det første jeg gjør når den kommer forhåndsinnstallert med masse drit. I tillegg får man jo større plass når recovery-partisjoner ol. fjernes.

 

Selv kjører jeg Windows 7, og selv om et par ting ikke fungerer (fingeravtrykkleser) er alt ganske perfekt.

 

Den kofferten var ikke dum :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...