Gå til innhold

Laserkontroll på motorvei kl A?


echo-bravo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, Bugle said:

Morsomt at tråden er 13 år gammel.

Jeg har for vane å ligge i 130 i 110 sonen.

Hva er straffen om jeg blir tatt i kontroll?

Er lett å finne ut av det med et Google søk 

https://www.politiet.tips/bsatser?lightbox=dataItem-l0ishv1g

Du får 5150 i bot men det verste er jo at du får 2 prikker, 8 prikker på 3 år så ryker førerkortet i 6 måneder 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
onkel_jon skrev (11 minutter siden):

Er lett å finne ut av det med et Google søk 

https://www.politiet.tips/bsatser?lightbox=dataItem-l0ishv1g

Du får 5150 i bot men det verste er jo at du får 2 prikker, 8 prikker på 3 år så ryker førerkortet i 6 måneder 

Takker! Aldri satt meg inn i dette, og heller aldri fått bot, så har nok vært heldig.

At man får bot for kun 5km/t over grensen var overraskende. Det blir skjerpings fremover.

Opplever ofte på enfelts 80-sone hvor jeg ligger i 90 at noen ligger bak og pusher meg. Blir en lang finger fremover, for jeg skal ikke betale for andres behov.

Lenke til kommentar
Sundfør skrev (På 29.8.2022 den 10.38):

Jeg ble stoppet i radarkontroll på motorvei klasse A. De stod lå på autovernet med radaren, og vi ble vinket inn et stykke etter motorveien endte i et kjørefelt. Det var på E18 fra Askim mot Oslo i bakken fra avkjøring mot tomter. Et svært utspekulert sted å ha radar kontroll. Man legger seg gjerne ut i venstre fil hvis det er lastebiler etc i høyrefil, for å passere de før innsnevringen . Altså et sted for kvantitet ikke for kvalitetskontroll. Jeg trodde dette også var steder de ikke tok kontroller. 

Så du mener at fartsgrensen ikke gjelder i venstre felt? Og at du kan kjøre så fort du vil på steder der du tror det ikke er kontroll? Eller hva mener du med ditt innlegg her?

Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 minutt siden):

Med feilmargin så ligger jeg 10 over, men ekte fart er 5 over. 

Nå vet ikke jeg hvordan speedometeret er stilt på alle de forskjellige bilene jeg kjører stadig vekk. Men tenker at 5% gir meg grei sikkerhetsmargin. 5% av 70 er jo 3,5. 4 av 80, 4.5 av 90. I tillegg til politiets marginer holder jeg meg innafor.

Har enn så lenge ikke testet om dette fungerer i praksis. Kommer ikke til å krangle med politiet hvis de en dag er uenige 😝

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Sundfør skrev (På 29.8.2022 den 10.38):

Jeg ble stoppet i radarkontroll på motorvei klasse A. De stod lå på autovernet med radaren, og vi ble vinket inn et stykke etter motorveien endte i et kjørefelt. Det var på E18 fra Askim mot Oslo i bakken fra avkjøring mot tomter. Et svært utspekulert sted å ha radar kontroll. Man legger seg gjerne ut i venstre fil hvis det er lastebiler etc i høyrefil, for å passere de før innsnevringen . Altså et sted for kvantitet ikke for kvalitetskontroll. Jeg trodde dette også var steder de ikke tok kontroller. 

Jeg kjenner dette stedet tror jeg. Det er faktisk helt genialt at de har kontroller der, og det er ikke helt sjeldent de har det.
Rett og slett fordi det viser seg at mange har problemer med å få ned farta når det går fra 4 felt og 100-sone til 2 felt og 80-sone, og brenner innover 80-sona i 100+
 

80-skiltet kommer flere hundre meter før innsnevringa, så der plukker de mange ja som tror det er 100 helt til enden ;) 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 1.9.2022 den 21.22):

På høyt trafikerte veier så må politiet bruke oksygenmaske om de skal stå inne i tunnelen, så det er tvilsomt at det kommer til å skje. 

Likevel skjer det ;)

ikke mange ukene siden jeg kom ut av Oslofjordtunnellen på Drøbaksiden og ble målt av en stakkar som satt noen titalls meter innenfor åpningen der og «skjøt» nedover bakken. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...