Gå til innhold

Opera hardt ut mot Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tøft at Opera begynner å yppe seg på markedsføring nå. Dersom de først får et fotfeste i mobilverdenen, kan det godt være at mange dropper IE og Fx til fordel for Opera på PC også. Selv hadde jeg veldig gjerne brukt Opera, men det finnes ikke gode flashplugins for Opera i Linux, og pluginwrapperen deres suger CPU så det står etter.. Derfor er dessverre Fx min primærbrowser.. Men har Opera Mini på mobilen da :)

Lenke til kommentar
Må si jeg hører en liten "Go Opera!"-stemme i hodet :p

Litt nasjonalistisk må det være lov å være. :D

Dessuten er Opera sin nettleser så vidt jeg vet minst like god som konkurrentene sine.

Opera er overlegen på mobil uansett hvordan du vrir og vender på det.

På desktop kan man argumentere med at Firefox også er bra, men valg mellom disse er mest en smaksak.

 

Nasjonalisme har ingenting med saken å gjøre, da jeg ikke eier et snev av det.

Selv hadde jeg veldig gjerne brukt Opera, men det finnes ikke gode flashplugins for Opera i Linux, og pluginwrapperen deres suger CPU så det står etter..

Har aldri sett noe problemer med flash i Opera på linux, ikke at jeg bruker linux selv.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Jeg opplever de problemene litt for ofte, dessverre. Det er nok en kombinasjon av gammal maskinvare, ~4 år gammal laptop, og operapluginwrapper.. På en kraftigere maskin ville det kanskje ikke vært like synlig som for meg.. Jeg kan ikke se en video på youtube uten mye hakking i både lyd og bilde, av og til blir opera helt uresponsivt i flere sekunder, noen ganger må jeg til og med kjøre killall opera.. Hadde vært fint om Adobe porta flashpluginen sin til Opera også.. Er vel kun Mozilla-baserte browsere som er støttet pr i dag..

Lenke til kommentar

Filthpig: Det er akkurat samme plugin du bruker i Opera som Firefox. Som forøvrig er den samme som i IE og alle andre nettlesere for den slags skyld, meg bekjent. Uansett, har du forsøkt å bruke flashblocker? Jeg opplevde en del problemer med flash10 (for ikke å snakke om flash9!) og Opera før jeg begynte med flashblocker, men nå er alt bare supersmooth (selv på netbooken min). Så det later til at dette problemet kun oppstår når man kjører forskjellig flashinnhold fra mange nettsider samtidig.

 

Til saken: Flott at Opera nå fokuserer litt mer på markedsføring, for det er ikke tvil om at på den tekniske siden så er de allerede blandt de aller beste. Selv har jeg kanskje litt mer tro på "viral marketing" enn denne tradisjonelle modellen, uten at jeg kan legge noen god slagplan på hvordan det evt skulle gjennomføres. Det blir uansett spennende å se resultatene av dette.

Lenke til kommentar

Bare jeg som reagert på følgende?:

En reklameplakat i kampanjen sier "Be a Real Internet explorer? Opera.com". Selskapet kunne ikke skriver Explorer med stor E fordi det var kopibeskyttet av Microsoft, ifølge Washington Post som var på plass under uttalelsen.

Microsoft har faktisk prestert det kunststykket å ta patent på stor E? :p

 

Fra spøk til revolver så synes jeg det er flott at Opera blir litt mer offensive på markedsføringssiden. Har selv planer om å kjøpe Opera mobile når den engang kommer til 5800 (som sannsynligvis dukker opp i postkassa i løpet av uka :D).

Lenke til kommentar
Bare jeg som reagert på følgende?:
En reklameplakat i kampanjen sier "Be a Real Internet explorer? Opera.com". Selskapet kunne ikke skriver Explorer med stor E fordi det var kopibeskyttet av Microsoft, ifølge Washington Post som var på plass under uttalelsen.

Microsoft har faktisk prestert det kunststykket å ta patent på stor E? :p

 

Fra spøk til revolver så synes jeg det er flott at Opera blir litt mer offensive på markedsføringssiden. Har selv planer om å kjøpe Opera mobile når den engang kommer til 5800 (som sannsynligvis dukker opp i postkassa i løpet av uka :D).

 

Det er ikke bare Microsoft som har gjort det. Det gjelder alle som har kopibeskyttet eller trademark'et noe etter hva jeg forstår. De kan ikke si f. eks. BB-bygg, men kalle det bb-bygg istedenfor. Osv....arrester meg, forumbrukere, hvis det er feil.

Lenke til kommentar
Bare jeg som reagert på følgende?:
En reklameplakat i kampanjen sier "Be a Real Internet explorer? Opera.com". Selskapet kunne ikke skriver Explorer med stor E fordi det var kopibeskyttet av Microsoft, ifølge Washington Post som var på plass under uttalelsen.

Microsoft har faktisk prestert det kunststykket å ta patent på stor E? :p

 

Fra spøk til revolver så synes jeg det er flott at Opera blir litt mer offensive på markedsføringssiden. Har selv planer om å kjøpe Opera mobile når den engang kommer til 5800 (som sannsynligvis dukker opp i postkassa i løpet av uka :D).

 

Det er ikke bare Microsoft som har gjort det. Det gjelder alle som har kopibeskyttet eller trademark'et noe etter hva jeg forstår. De kan ikke si f. eks. BB-bygg, men kalle det bb-bygg istedenfor. Osv....arrester meg, forumbrukere, hvis det er feil.

jeg har allerede ringt politiet :p bare tøyser da du trenger ikke å gjemme deg ;)

Endret av UAC
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bare jeg som reagert på følgende?:
En reklameplakat i kampanjen sier "Be a Real Internet explorer? Opera.com". Selskapet kunne ikke skriver Explorer med stor E fordi det var kopibeskyttet av Microsoft, ifølge Washington Post som var på plass under uttalelsen.

Microsoft har faktisk prestert det kunststykket å ta patent på stor E? :p

 

Fra spøk til revolver så synes jeg det er flott at Opera blir litt mer offensive på markedsføringssiden. Har selv planer om å kjøpe Opera mobile når den engang kommer til 5800 (som sannsynligvis dukker opp i postkassa i løpet av uka :D).

 

Det er ikke bare Microsoft som har gjort det. Det gjelder alle som har kopibeskyttet eller trademark'et noe etter hva jeg forstår. De kan ikke si f. eks. BB-bygg, men kalle det bb-bygg istedenfor. Osv....arrester meg, forumbrukere, hvis det er feil.

Huff, det er ikke så lett å spøke på internett selv om man prøver å gjøre det rimelig tydelig. :wee:

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Opera på PC lenge nå. (XP Service pack 2)

 

Jeg må si jeg beundrer den hver dag. Speed dial som Google riktignok stjal (synes den er stygg i Chrome), hastigheten på den vs IE, nedlastingsløsningen som overgår alt annet, og muligheten til å innstallere skins direkte ved å trykke Shift + F12. Da jeg får opp et stort utvalg skins. Bruker et skin som heter "standard slim" (tror jeg). Det gjør så jeg får mesteparten av skjermen til sidene og ikke selve nettleseren. Ingen andre nettlesere tar så liten plasss på skjermen i forhold.

 

I tillegg er ikke Opera sårbar for sånne irriterende browser hijackere. Den er heller ikke sensitiv for sånne sider som nekter deg å lukke dem osv. Jeg har til og med forandret noe i registeret som visstnok skulle omdirigere meg automatisk når jeg gikk inn på en angitt nettadresse. Det fungerte i alle nettleserne mine bortsett fra Opera :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...