Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sirup i maskinen etter oppgradering av grafikkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde jeg var snill og sendte min bror mitt gamle ATI HD3650 som en oppgradering til hans eksisterende GeForce 7600 kort. Selv om han avinstallerte nVidia driverne før han satte i det nye kortet endte det med at maskinen ble utrolig treg, og startmenyen låste seg. Oppløsningen på skjermen hopper hele tiden tilbake til 1024x768 i stedet for 1280x1024 som han har stilt den til.

Når han installerer Catalyst får han feilmelding og beskjed om å installere .NET framework. Han installerte, men det virket like dårlig.

Etter å ha vært i safemode og brukt driver cleaner og alt annet vi kom på gav vi opp, formatterte og installerte windows XP på nytt. Samme problem. Han har installert .NET 1.1, 2.0 og 3.0 og alle service packene og lastet ned de nyeste driverne, men alt går tregt og han får stadig feilmelding. Han har forsøkt å installere kun driverne, og ikke kontrollsenteret, men det hjelper ikke. Det tar 2 minutter å åpne firefox, og oppløsning på skjermen hopper ennå tilbake til 1024x768.

Han har et Foxconn 761GXK8MB hovedkort. Det er noe onboard grafikk på det, men så vidt jeg kan se er dette disablet og skal ikke være i konflikt med grafikkortet.

Han har 3 Gb Ram og amd64 4000+

Hva i allverden kan være galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt progresjon siden sist jeg skrev.

Det kommer ikke lengre feilmelding når vi installerer ATI-driver etter at vi fikk på plass .NET framework.

At oppløsningen skiftet skyldtes at TV'en var koblet til. Den er nå koblet fra. TV'en får vi se på senere.

Men maskina er altså fremdeles treg som en lus på en tjærekost, uten at det er noen feilmeldinger eller andre hint om hva som kan være galt.

Noen?

Skrevet

Windows Task Manager kan fortelle at CPU'en kjører på 60-65% kapasitet konstant selv om han ikke har oppe noen programmer.

"Processes" påstår at 99% er system idle, så vi finner ikke ut hva det er som krever så mye prosessorkraft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...