Gå til innhold

Hvordan kobler jeg et webcam til å bli mer allsidig?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Først: går det an å koble om et vanlig webcam til å bli litt mer alsidig slik at jeg kan f.eks. koble det rett på en phonokabel og se med?

 

 

Grunne til at jeg spør, er fordi jeg lurer litt på idèe om å bruke et jallawebcam til å filme nede på havbunnen, men har ikke lyst til å måtte dra med meg en laptop for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Produsentene sine protokoller som går over USB er vel ikke særlig lette å få noe fornuftigt ut av uten en pc med de riktige driverne. Muligt det går ann å hente ut et videosignal vist man går løs på kameraet, men ser for meg at det blir mye styr.

 

Letteste er vel å finne seg et enkelt lite kamera som kun trenger driftspenning, og som leverer et videosignal direkte.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng å bruke et "jallawebcam" for å filme på havbunnen. De er alt for lite lysfølsomme til det bruket.

 

Kjøp heller et billig DV-kamera med god lysfølsomhet og et dykkerhus til kameraet. I tillegg må du ha med deg lys, beste filmene jeg har sett en kompis lage så hadde han med 4 x 250 W HID lamper på filmriggen sin. Da blir det som å filme i dagslys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...