Gå til innhold

Utlending søker jobb, men ikke helt patent norsk.


Robocoop

Anbefalte innlegg

He,he..

 

 

Hei mitt navn er XXXX, allerede i Norge 3 år. Jeg har en lisens for 5 års ansettelse og antall personell og avgifter. juridiske arbeidet renhold

-kontorer

-trapperom

-skoler

-Pre

-gater

-butikker

Jeg har den erfaring og referanser, snakker engelsk.

Og;

også hvis noen trenger hjelp med hverdagens husholdning renhold til 3 års erfaring har jeg, og meget gode referanser og er glade for å hjelpe med ulike hushold plikter.

Med vennlig hilsen, og se etter en bestemt by

Takk for at du leser mine bud

 

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvorfor bare går folk ut fra at andre språk har samme grammatiske struktur som deres eget? Det er jo ikke SÅ vanskelig å fikse den delen i sånn en kort tekst... hvis jeg skulle søkt jobb i Hellas ville jeg ikke bare brukt et oversettelsesprogram og gått ut fra at det var perfekt... og det finnes da jammen meg språkkurs for innvandrere, gjør det ikke?

Lenke til kommentar

Huff, det er ikke lett å skrive på et annet språk med bare ordboka til hjelp. Jeg husker jeg prøvde å skrive en stil på tysk ved å bla opp de fleste orda i ordboka, læreren skjønte ingenting :)

 

Jeg har også prøvd å rettskrive en annen medelevs oppgave flere ganger (han er fra kosovo). Selv om han snakker bra norsk, er tekstene hans helt håpløse å rette fordi de gir rett og slett lite mening, ordene er stokket om og det ender med at jeg må skrive om nesten alt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Ikke egentlig morsomt når man tenker seg om.

Det er jo uansett bra at han/hun prøver å søke jobb og ikke bare gå og tigge og ta ut trygd.

Enig. Samtidig kan det godt tenkes at vedkommende er 10 ganger mer kvalifisert til jobben enn det en norsk søker hadde vært.

 

Dere ler, bare innrøm det.

Det ville vært jug =)

Om du hadde kommet til Pakistan og skulle søkt jobb, hadde du da skrevet bedre pakistansk, enn det en eventuell pakistaner skriver norsk? Antageligvis ikks :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...