Gå til innhold

AMD gir ut dokumentasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Kva meiner du? I dag så er det berre Intel og AMD (kanskje VIA) som har 3D-akselerasjon i dei frie drivarane deira. AMD sine drivarar er ikkje heilt ferdige og støttar ikkje alle korta så vidt eg veit, men Intel sine skal fungere strålande.

 

Nvidia sine frie drivarar støttar ikkje 3D-akselerasjon i det heile tatt, og 2D er veldig avgrensa. Det er eit prosjekt, Noveau, der dei freistar å reverse-engineer-e 3D-akselerasjon utan bruk av dokumentasjon etc. fordi nvidia gjev det ikkje ut.

 

Er vel berre nvidia av dei store som ikkje publiserer dokumentasjonen til korta deira.

Lenke til kommentar

Dersom det fortsetter slik, vil jeg aldri ha Intel/Nvidia basert system igjen. Jeg mistet mye respekt for Nvidia da jeg slet med BSOD for halvannet år siden. Nå har jeg byttet ut til fordel for både Ubuntu og AMD. Er veldig fornøyd! Nå mangler det bare at spillutviklere som Valve starter å gi ut spill til Linux native!

 

Flott AMD!

Endret av madsc90
Lenke til kommentar
Dersom det fortsetter slik, vil jeg aldri ha Intel/Nvidia basert system igjen. Jeg mistet mye respekt for Nvidia da jeg slet med BSOD for halvannet år siden. Nå har jeg byttet ut til fordel for både Ubuntu og AMD. Er veldig fornøyd! Nå mangler det bare at spillutviklere som Valve starter å gi ut spill til Linux native!

 

Flott AMD!

 

Hvorfor ikke Intel? De har alltid hatt gode fire drivere så lenge jeg kan huske...

Lenke til kommentar
Dersom det fortsetter slik, vil jeg aldri ha Intel/Nvidia basert system igjen. Jeg mistet mye respekt for Nvidia da jeg slet med BSOD for halvannet år siden. Nå har jeg byttet ut til fordel for både Ubuntu og AMD. Er veldig fornøyd! Nå mangler det bare at spillutviklere som Valve starter å gi ut spill til Linux native!

 

Flott AMD!

 

Hvorfor ikke Intel? De har alltid hatt gode fire drivere så lenge jeg kan huske...

 

Ytelse og 3d-kvalitet har aldri vært intels styrke!

Lenke til kommentar

Microsoft har akkurat sagt at Windows er "first-class gaming platform" så joda lykke til. Så lenge Windows er markedsleder kan du nok se langt etter de fleste store spilltitler på andre OS enn Windows.

 

Det morsomme er jo at Windows for mange nettopp er valget pga spill. Ellers er jo Linux brukbart til det meste annet.

Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne hvorfor folk er så glade i AMD og sier at de kun skal bruke AMDs skjermkort til GNU/Linux. For øyeblikket er det jo mye mer tilfredsstillende å bruke nvidias lukkede drivere enn fglrx. radeon- og radeonHD-driverne er heller ikke noe å rope hurra for for øyeblikket.

Jeg har bedre erfaring med amd drivere enn nvidia nå de siste versjonene. Og er liten tvil om at AMD bare kommer til å dra ifra etterhvert med de åpene driverene. Derfor kan det være lurt å kjøpe en AMD kort nå. På samme måte som det lønner seg med Intel nettverkskort osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...