Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Plutslige bluescreens under boot


Anbefalte innlegg

Min maskin har netopp sluttet å virke, å gir meg bluescreen hver gang jeg prøver å starte windows.

UNCORRECTABLE HARDWARE ERROR (STOP 0X00000124)

 

Jeg frykter at noe har tatt kvelden, men maskinen har kjørt uten problemer i over et år. Jeg installerte nylig en ny harddiski tilleg til den gamle, men maskinen har brukt den et par dager uten problemer.

 

Det begynte med at jeg installerte Windows 7-betaen på maskinen, og etter et par uker uten store problemer fikk jeg overnevnte bluescreen. Jeg gjorde ingenting spesielt krevende, og tenkte det var en bug i Widnows, siden det var en beta. Det gikk fint å starte maskinen på nytt, men fikk samme bluescreen etter et par minutter på desktop. Nå går det ikke ann å boote inn i windows en gang, den får bluescreen med en gang den stilige windows-logoen lyser.

 

Jeg tenkte at windows hadde blitt ødelagt, så jeg la inn en XP-disk, formaterte diskene og la inn XP i stedet. Det gikk greit å isntallere, men jeg får bluescreen rett før den starter windows. I XP lyder bluescreenen:

INCONSISTENCY DETECTED IN THE PCI BUS DRIVER'S INTERNAL STRUCTURES (STOP 0X000000A1)

 

Maskin:

Corsair HX620W

AMD Athlonx2 6400+ (ikke overklokket)

4GB GeIL BD 800MHz 4x1GB

MSI K9A2 Platinum

XFX GF 8800GT

1x300GB og 1x500GB SATA HDD

 

Jeg har prøvd:

Starte maskinen med bare nødvendige komponeneter (HD, MB, skjermkort og en minnenbrikke)

Safe mode

BIOS reload failsafe config

Windows setup repair

 

Jeg står helt fast på hva dette kan være. Noen ideer?

 

EDIT 5/2: Var prosessoren som hadde sluttet å virke ordentlig.

Endret av navbeacon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...