Gå til innhold

Bestilling av PCB kort


Anbefalte innlegg

Trenger 4 kretskort til et prosjekt jeg driver med, og lurer dermed på om noen vet om en butikk som etser kretskort for en rimelig sum.

Kortene er 122x82mm, 2lags (over og under), solder mask og silk screening er et krav.

Futurlec skal ha 100USD pluss porto for dette, finnes det billigere alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt jeg kan se vil hvert kretskort koste €30 fra Olimex, noe som gir en totalsum på 120euro.

 

Håpet at noen butikker var billigere enn futurlec, men det ser dårlig ut så langt.

Problemet mitt er vel at oppstartsavgiften hos de fleste butikkene drar opp prisen dramatisk siden jeg kun skal ha 4kort.

Lenke til kommentar

Du klarer ikke redusere størrelsen betraktelig? Og så copy/paste fire PCBer til et panel som kommer innenfor størrelseskravet til produsenten(e)? På Olimex må du innenfor 160 mm x 100 mm for å ende opp på 30 €, eventuelt 320 x 100 mm for 60 €, osv...

 

Panelet kan du sage opp etterpå for å få ut PCBene, noen tilbyr også å frese ut kuttelinjer for deg.

Lenke til kommentar

Hvis du ender opp med å bestille fra Futurlec så husk på at de beregner hull diameteren før plattering, dermed vil hullet bli noe mindre enn beregnet.

Hadde ihvertfall det som et problem når jeg bestilte fra futurlec for ca. 2 år siden (så kan hende de har forandret det siden da). Jeg måtte på den tiden borre opp noen av hullene for de ble for små for noen av komponentene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

http://www.myropcb.com/

 

Har benyttet disse til noen store firelags kort, å det ble ikke

så dyrt. Men du får bare sette opp en quote til dem

for dine kort å se hva det blir.

 

Men nå må du huske at å få fire kort til under 100dollar er litt optimistisk. Det er jo tross alt snakk om å få noe spesiallaget å det er ikke mye du kan få spessiallaget for 100doallar. Tross allt $100 er vel ikke mere enn det koster å få besøk av elektrikker/rørlegger en liten stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...