Gå til innhold

Flight Sim-team oppsagt? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man har jo fortsatt X-Plane da, så det er ikke krise. Men det er litt synd ja. Jeg skylder MSFS en del for at jeg vokste opp med et sterkt ønske om å bli pilot.

 

 

Men X-Plane tar jo flere timer å konfigurere så det blir noe i nærheten av brukbart.

 

Dessuten suger grafikken :tease:

 

 

Elsker simpelheten i MFS. Installer, koble til joystick eller yoke - sett opp ønsket rute - og trykk fly ...

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Årets nedtur for min del, dette var virkelig synd.

Håper inderlig dette ikkje er sant.

 

Får da håpe at X-plane blir utviklet så det blir vakrere å se på, og mer brukbart.

Lenke til kommentar

Har vansker for å tro at et så suksessfullt spill vil forsvinne. Uansett, hadde jeg sett positivt på det, for da hadde det blitt enda mer fart på utviklingen av X-Plane.

 

Første gang jeg prøvde X-Plane var versjon 7 som demo, men ble en smule skuffa over småting med grafikken, som at lys bare var røde/grønne/hvite dotter (på den tiden var ikke det tilfelle i MSFS). Har nettopp kjøpt meg X-Plane 9.22, og må si at grafikken er blitt svært mye bedre enn det var tidligere. Hvis det er lenge siden du prøvde X-Plane, prøv igjen.

 

For meg er det en annen sentral ting som teller mye: X-Plane kan brukes i Linux. Og siden jeg holder på med PPL-A-teorien, og trenger rask tilgang til flysimulator mens jeg leser, betyr det lite at grafikken er bare bittelitt dårligere enn i FSX. Nå teller realisme, stabilitet og tilgang.

Endret av miceagol
Lenke til kommentar

Jeg ser positivt på eventuelle nye utviklere, etter den helt elendige grafikkmotoren i FSX. Med GTX 280 som drar alt av spill på high/ultra, fikk jeg store FPS-drops i FSX. Jeg har kost meg en del med tidligere versjoner, det skal sies. Så en slutt for FS-serien ville vært synd. Tror jeg skal få testet lockdown i nær framtid.

Lenke til kommentar

Synd dette her, ja, hvis dette stemmer. Men etter at jeg hørte at Microsoft skulle slankes, fryktet jeg at dette ville skje. Halo-serien er jo også blitt lagt ned til tross for stor suksess. Sånt sett kommer ikke dette som noen overraskelse. Man kan nesten si at jeg har ventet på dette en stund, spesielt når situasjonen har blitt som den har blitt med finanskrise osv.

 

Samtidig har jeg vanskelig for å tru at Microsoft er villig til å legge 27 år med sim-historie død på grunn av dette, sånn helt uten videre. Etter det jeg har forstått, var MFS 11 bare på planleggingsstadiet, så jeg trur kanskje heller de setter prosjektet på vent inntil videre. Men dette vil bare tiden vise. Microsoft har jo så langt ikke kommentert noen ting.

 

Jeg har hatt mye morro med MFS de siste fem årene, men jeg vil nok ikke bli med over til X-plane, hvis dette skulle bli resultatet. Jeg har egentlig lenge vurdert å legge simmen på hylla på ubestemt tid, og for min del er det vel heller dette som vil skje.

 

Personlig er jeg mest spent på hva som skjer med Microsoft Train Simulator 2. Dette har jo kommet ganske langt i utviklingen, og man skulle tru at det var i Microsofts interesse og ferdigstille dette. Men på en annen side, så har Microsoft plutselig dratt ut pluggen på MTS 2 en gang tidligere også, til tross for en allerede lang og vellykket utvikling.

Endret av Rayteck
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...