Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Døende filsystem, fungerer i safemode [Løst]


Anbefalte innlegg

Har fått problemer med min Dell Studio 1735. Vet ikke helt hva problemet er men virker som at Vista har mistet noen filer. Det hele startet med at jeg skulle bruke maskinen en tidlig morgen etter den hadde vært påslått hele natta. Da jeg trykket på tastaturet kom det bare pipelyder fra høytaleren. Hørtes ut som errorlyder. Så jeg restartet. Etter det har hele maskinen vært ustabil og har vært umulig å bruke.

Jeg får startet den fint i safe mode så jeg slettet alt av ubrukelige programmer og tatt en virusjekk. Fant ikke noe.

Har prøvd også å defragmentere men det hjalp heller ikke stort.

Har kjørt gjennoppretningsopplegget som er innebygget i vista (Det som kommer opp hvis maskinen ikke får bootet sikkelig)

Det ser ut som jeg MÅ ty til formatering men har ikke noen Vista CD fordi jeg tror den ligger på en egen partisjon men jeg vet ikke hvordan jeg kjører den.

Noen som vet hvordan jeg kan formatere med recovery-harddisken?

 

Har lite erfaring med Vista eller dette problemet

Endret av Sirslask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

enkleste måten å finne ut av det er vell å ringe (eventuelt sende mail) til dell suport og spørre.

 

men det pleier å være en f(tall) knapp som starter slike ting. For å utelokke hardware kan fu prøve å ta ut en minne brikke å starte pcen, dan vil den trolig spøøre deg om du vil kjøre en sjekk på all hardware (det gjorde min dell 9400 i hvertfall).

Lenke til kommentar

Eller du kan prøve dette

 

1 Turn on the computer.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

2 As the computer starts, press <F8> on the keyboard until the Advanced Boot Options menu appears on the screen.

 

Note:

You must press <F8> before the Windows logo appears on the screen. If you press <F8> after the Windows logo appears on the screen, the Advanced Boot Options menu will not appear on the screen. If you do not see the Advanced Boot Options menu, restart the computer, and then repeat this step until you see the menu on the screen.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

3 Press the <Down Arrow> on the keyboard to select Repair Your Computer on the Advanced Boot Options menu, and then press <Enter>.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

4 Specify the language settings that you want, and then click Next.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

5 Log in as a user who has administrative credentials, and then click OK.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

6 Click Dell Factory Image Restore.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

7 In the Dell Factory Image Restore window, click Next.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

8 Click to select the Yes, reformat hard drive and restore system software to factory condition check box.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

9 Click Next.

The computer is restored to the default factory configuration.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

10 When the restore operation is completed, click Finish to restart the computer.

 

The software is now installed as it was when the computer was first received.

 

 

som jeg fant her. http://support.dell.com/support/topics/glo...toggle=&dl=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...