Gå til innhold

Mest Badass dyr på planeten som ikke er menneske


Anbefalte innlegg

Min stemme går til En voksen hann sperm hval.

Og her er grunnen:

 

De eneste dyrende som går løs på spermhvaler er Spekkhuggere(2nd most badass animal) De er i folk og går løp på hunner med unger og prøver å spise ungen, faktisk går spekkhuggere løs på det meste, med ET unntak, nemmelig en voksen hann spermhval, den er så badass at den kan gå løs på en flok med spekkhuggere og drepe dem.

 

Ikke nok med det, men dens daglige mat er 14 meter lange blekspruter, med tenntakler med kroker på.

 

Som om ikke det skulle være bevis nok, disse hvalene kunne til og med angripe og senke hval skip langt ut på 1800tallet, har snakker vi skip på nesten 300 tonn, men hundre menn ombord med spyd og andre våpen, jeg vet ikke om noe annet dyr som kan senke en skute.

 

Så det er min nominasjon,(og før noen går å nevner mygg fordi malaria dreper milllioner, så er vi ute etter mest badass, ikke nødvendigvis dødligste)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil vell da nevne Hai. Hai er en av de mest facinerende og ultimate drapsmaskinen som finnes. Måten de kan lukte en dråpe blod på, når den er flere kilometer unna er helt utrolig. Det at typer haier har flere metoder på å jakte på byttet sitt, nevner da spesiellt Hamerhai som har utrolige sensorer på "hammeren" magnetiske ladninger som fanger opp magnetiske bølger fra byttet. (Kan vær det ble helt feil, korrekt meg gjerne). Uansett så er det et skikkelig "badass" dyr.

 

Slanger kommer vel på second for min del.

Lenke til kommentar
Mennesket.

Vi lærer og forstår ting kjappere enn alle andre dyr og vi kan bruker informasjon på en mer avansert måte enn andre dyr. Hvorfor er det badass? Til tross for størrelse kan vi utfordre alle andre dyr, vi kan svømme, klatre, leve i både kalde å varme fohold og er mester til å bruke omgivelsene til vår fordel.

 

Heh, kult - mtp emnetittel.

Lenke til kommentar

Min stemme går til nesehornet, den er som naturens svar på en stridsvogn. Med lavt tyngdepunkt gir den et overtak over elefanter f.eks. Vet at løver er kjent for å gå løs på elefanter i afrika, men vet ikke om noe dyr som ville ha prøvd seg på en fullvoksen hann.

Lenke til kommentar

Flodhesten:

Despite its stocky shape and short legs, it can easily outrun a human. Hippos have been clocked at 30 mph (48 km/h) while running short distances, faster than an Olympic sprinter. The hippopotamus is one of the most aggressive animals in the world, and is often regarded as the most dangerous animal in Africa.

 

Flodhesten er forøvrig hvalenes nærmeste slektning:

Despite their physical resemblance to pigs and other terrestrial even-toed ungulates, their closest living relatives are cetaceans (whales, porpoise, etc.). The common ancestor of whales and hippos split from other even-toed ungulates around 60 million years ago.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Hippopotamus

Lenke til kommentar

Spermhvalen er rimelig drøy, ja. Har sett dokumentar om dem på National Geographic, de svømmer ned til 2-3000meters dyp og slåss for livet med kjempeblekkspruter for å spise dem. Problemet er at blekksprutene er nesten like store som hvalen selv, og de kveiler seg rundt snuten og hodet for å forsvare seg. Derfor har alltid spermhvaler veldig arrete hud og merker etter sugekopper over hele seg. Kule dyr.

 

Hva pokker kan vi mennesker egentlig? Vi er jo bare en sekk med bein og vann som punkteres og dør med et lite stikk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
[...]Hva pokker kan vi mennesker egentlig? Vi er jo bare en sekk med bein og vann som punkteres og dør med et lite stikk.

 

Tja, foruten hjernen, er vi helt rå på langdistanseløping/gåing. En godt trent mann kan "gå ihjel" både ulv og antiloper ved å gå/jogge/løpe etter de i flere dager slik at dyret blir helt utslitt og lett kan drepes med en stokk/stein/kniv.

Lenke til kommentar
Hva pokker kan vi mennesker egentlig? Vi er jo bare en sekk med bein og vann som punkteres og dør med et lite stikk.

Vel, vi sitter her og diskuterer de andre dyrene over et nettverk som strekker seg over hele kloden. Så vi kan vel litt. Vi kan også drepe et hvilket som helst dyr, dersom vi vil, med den teknologien vi har tilegnet oss selv. Men la oss nå ikke diskutere mennesker. Jeg synes hvithaien er nasty.

Lenke til kommentar
Bjørnedyr er ikke insekter, men er det dyr, og det er insekkter også, ALLE levende vesner under domenet Animalia er et dyr

Da skulle du kanskje spesifisert det, for på Norsk så skiller vi mellom dyr og insekter. Animalia er vel bare den vitenskaplige gruppen av dyr/insekter/fisk/whatever som har så og så mange celler eller noe slikt. Altså, det er en ekstremt stor gruppe. Nesten altomfattende.

Lenke til kommentar
Bjørnedyr er ikke insekter, men er det dyr, og det er insekkter også, ALLE levende vesner under domenet Animalia er et dyr

Da skulle du kanskje spesifisert det, for på Norsk så skiller vi mellom dyr og insekter. Animalia er vel bare den vitenskaplige gruppen av dyr/insekter/fisk/whatever som har så og så mange celler eller noe slikt. Altså, det er en ekstremt stor gruppe. Nesten altomfattende.

 

Nei Animalia er bare det vitenskaplige navnet på dyr, og dyr inkulerer alle oganismer med flere celler, med minst et stadie hvor de kan bevege seg fitt, produserer ikke klorofyll og har ikke cellevegger.

 

Et insekt er like mye et DYR som en hund, eller hval eller fisk.

 

 

 

 

 

Og jeg har fremdeles ikke sett noe dyr som er mer badass enn en spermhval,(selv om bjørnedyr kommer nærme)

En tiger eller en flodhest har sine ting, men jeg tviler sterkt på at noen av dem kan senke et skip på 300 tonn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...