Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Parklys på venstre side vil ikke av (Ford Mondeo)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 8 år senere...

Hei, Veldig gammel tråd men like relevant i dag for min bil som ikke er lik din bil men med helt IDENTISK feil. Jeg eier en Mitsu Spacestar 2002 1,3 2002 som har akkurat det samme problemet som din hadde/har. Fant du noen gang ut av problemet? Min går ikke igjennom eu uten at det fikses.

Lenke til kommentar

Så du hadde sendt PM også. Det var lurt, ellers hadde jeg ikke klart å oppfatte at det var kommet svar på tråden.

Tar svaret her uansett i tilfelle noen andre i fremtiden skulle være nysgjerrige på hvordan det endte.

 

Nå er dette snart 8 år siden, så jeg husker ikke helt eksakt. Men jeg har to teorier om hvordan det løste seg.

 

1: Lysbryteren til bilen min hadde to ekstra knepp til venstre etter 0-posisjon - altså når jeg trodde jeg hadde satt den i 0 hadde jeg valgt en av de to ekstra posisjonene til venstre. En av de var for å sette på markeringslys (parklys) venstre og en av de for høyre. 

I det tilfellet så var det altså ikke noe annet enn en brukerfeil fra min side :blush:

 

2: Det var 2 ledningsnett til tilhengerkontakt. Bilen hadde avtakbart hengerfeste, og har hatt flere eiere før meg, så jeg tror at hengerkontakten har vært koblet to ganger. Derfor var det en kladd med ledninger som endte i en tugge og ikke gikk noe sted fra den første runden med kobling av tilhengerkontakt, mens den aktive tilhengerkoblingen så helt ok ut. Kortslutningen lå i såfall i den første koblingsrunden.

 

Jeg tror det var alternativ 1 i dette tilfellet, men jeg har også hatt erfaring med alterativ 2 - men husker ikke om det var på denne bilen.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...