Gå til innhold

Anonymous vs Scientologikonsernet vår 2009


Anbefalte innlegg

14snk46.jpg

 

SVT-dokumentar: SVT: Mission: Investigate, The Facade (svensk tale, engelsk tekst)

 

Anonymous-video fra Januar:

 

Siden tidlig i 2008 har det vokst frem en internasjonal bevegelse mot overgrep og svindel i Scientologi. Det som har fått mest oppmerksomhet er de månedlige demonstrasjonene utenfor scientologi-bygg, men det skjer andre ting. For eksempel sender vi postkort til scientologer som sitter i fangenskap, vi legger visittkort med "YouFoundTheCard.com" i vårt nærmiljø, og vi har utdeling av løpesedler. I tillegg holder vi på med PR-stunt og mer sosiale greier som ikke er fullt så alvorstunge. De fleste som holder på med dette foretrekker å være anonyme og lederløse. Se WhyWeProtest.net/no/ for en forklaring på dette. Siden har norsk tekst.

 

Hva kan jeg gjøre?

Klikk her for en liste med forslag til hva du kan gjøre.

Dette er kun forslag, og hvis du vil ha flere ideer eller bidra med din egen idé så gjør det gjerne her i denne tråden, eller se den internasjonale listen over pågående operasjoner, eller den anonyme "tenketanken". Det kan være alt fra det helt enkle, via operasjoner som har involvert leie av fly, helikoptre og toetasjers sightseeing-busser (dette har blitt gjort) til å holde rockekonsert på nabojordet til Sain Hill, East Grinstead (dette ble det ikke noe av i første omgang).

 

Lenkesamling

 

Tidligere diskusjonstråder på diskusjon.no:

Høst 2008

hivohoi.org: kortlenke til den forrige demonstrasjonen i Oslo.

 

Internasjonale fora med lokale og globale operasjoner, og tips for å holde seg trygg og lovlig samtidig som man er mest mulig effektiv:

http://forums.whyweprotest.net/

http://network.marcab.org/

 

Regionale fora:

Norge Ning

Vestlandet

Oversikt over regionale fora

 

Kontakt

Opprett en profil på diskusjon.no og du kan kommunisere med oss her i forumet og private meldinger uten at du trenger å offentliggjøre epostadressen din.

 

Du kan nå noen av oss via pseudonym SMS (uten å avsløre nummeret ditt), 3G-melding, eller gratis PC-melding her:

John_Steed Brightkite

NorwAnon Brightkite

 

Flygeblader, tegneserie og plakater

Vi lager både generelle flygeblader og flygeblader for bestemte tema.

 

Flygeblad "Scientologi dreper"/"Den vonde sannheten om Scientologi":

post-160030-1233327460_thumb.jpg

post-160030-1233327469_thumb.jpg

 

Flygeblad "Hvilken kirke":

20fvmzs.jpg2cibsea.jpg

HvilkenKirkeNing_forside.pdf

HvilkenKirkeNing_bakside.pdf

 

Tegneserie om Hubbard:

Norsk:

post-160030-1232279402_thumb.pngpost-160030-1232279497_thumb.pngpost-160030-1232279569_thumb.png

 

Engelsk:

Lil' Laffy

 

Flere flygeblader, plakater, og bilder:

Promomateriell-gruppen

Ressurser på WWP

 

Hvorfor?

På grunn av diverse overgrep og overtramp utført mot medlemmer, eks-medlemmer, kritikere, og allmenheten. Vi har ikke noe imot de som vil tro på og praktisere scientologi, så lenge de ikke driver med kvakksalveri, og heller ikke noe personlig imot den enkelte scientolog.

 

Scientologi-pyramiden har i årevis angrepet Internettet - særlig usenet - med virus og spam, samt ved å bruke trusler om rettssak mot diverse personer og selskaper. Det som fikk demningen til å briste i fjor var at en video der Tom Cruise snakker om å utrydde kritikere ble tatt vekk fra YouTube.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme for meg. Hva vil folk?

 

De engelskspråklige finner oss via WWP, så kanskje ningen skal innrettes til nye norske deltakere?

 

Det jeg tenkte også. Tror vi lar den være engelsk foreløpig, til det dukker opp litt flere folk. Greit at flere får ytre seg.

 

EDIT: Edwige skifta språk til norsk. Folk får heller klage hvis de vil ha sida på engelsk. Kom gjerne med forslag til layout i dedikert tråd på Ning-en.

Endret av John_Steed
Lenke til kommentar
Hva er egentlig Scientologi? Jeg tror jeg veit det men best å være 100%. Kan noen skrive det kort hva det er?

Kort fortalt så er Scientologi et pyarmideselskap som selger en rådyr form for psykiatri uten vitenskap og etikk. Hvis du blir med, så betaler du for bøker og kurs som stadig blir dyrere og dyrere, mens de skriver og tar opp på bånd alle dine hemmeligheter.

 

Det ble startet som en "vitenskap" av science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, men da han fikk helsetilsynet og skattevesenet på nakken gjorde han det om til "religion".

 

Scientologi har mange fang-armer og fasadeselskaper. For eksempel driver de en avrusnings-metode basert på tullball, som de nå nylig har måttet begynne å innrømme ikke fungerer på kroppen men kun på "sjelen".

 

De har også "konsulent"-virksomhet i næringslivet.

 

Den vanligste måten å bli fanget opp på, er gjennom en "personlighetstest" som brukes av en selger opptrent i "hard sell"-teknikk, med instruks om å bryte deg ned og "finne din ruin". De selger også boken "Dianetics"/"Dianetikk" som en start-bok.

 

Den enkelte scientolog kan godt tro at han gjør dette for ditt eget beste, eller han kan gjøre det mest for å tjene penger, men det vil være forskjellig fra person til person.

 

Scientologi har noen gode ting i seg, som Hubbard tok fra forskjellige kilder, som gjør at de som allerede er med desperat vil at det skal fungere, fordi tingene på lavere nivåer fungerte, men jo høyere opp i nivåene du kommer, jo mindre virker det.

 

Vis det har noe med Gud også videre at de tror at Gud har sendt døden på noen også videre at de lar ungen dø også videre da er jeg med på dette her!

Vel, de mener at hvis noen blir syk, så er det fordi de selv eller noen de kjenner ikke tror sterkt nok. Så hvis du for eksempel har blitt syk, så kan du få beskjed om å kutte kontakten med mora di eller noen andre i familien.

 

Scientologi har ingen gud, og er ikke en religion.

 

I begynnelsen sier de at du kan være scientolog og fremdeles være kristen, men du får ikke lov til å praktisere andre livsssyn - ikke yoga og slikt heller. Du får heller ikke bruke psykiatri.

 

På høyere nivåer lærer de at all religion ble hjernevasket inn i oss av den onde rom-psykiateren Xenu for 75 millioner år siden, og at kroppen din er full av andre hjernevaskede romvesen-sjeler som må drives ut med eksorsisme. Talskvinnen Karin Pouw sa "Så vi tror at Jesus er en fantasi-figur. Hva så?"

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

 

Hva er egentlig Scientologi? Jeg tror jeg veit det men best å være 100%. Kan noen skrive det kort hva det er?

Kort fortalt så er Scientologi et pyarmideselskap som selger en rådyr form for psykiatri uten vitenskap og etikk. Hvis du blir med, så betaler du for bøker og kurs som stadig blir dyrere og dyrere, mens de skriver og tar opp på bånd alle dine hemmeligheter.

 

Det ble startet som en "vitenskap" av science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, men da han fikk helsetilsynet og skattevesenet på nakken gjorde han det om til "religion".

 

Scientologi har mange fang-armer og fasadeselskaper. For eksempel driver de en avrusnings-metode basert på tullball, som de nå nylig har måttet begynne å innrømme ikke fungerer på kroppen men kun på "sjelen".

 

Den vanligste

 

Scientologi har noen gode ting i seg, som Hubbard tok fra forskjellige kilder, som gjør at de som allerede er med desperat vil at det skal fungere, fordi tingene på lavere nivåer fungerte, men jo høyere opp i nivåene du kommer, jo mindre virker det.

 

Vis det har noe med Gud også videre at de tror at Gud har sendt døden på noen også videre at de lar ungen dø også videre da er jeg med på dette her!

Vel, de mener at hvis noen blir syk, så er det fordi de selv eller noen de kjenner ikke tror sterkt nok. Så hvis du for eksempel har blitt syk, så kan du få beskjed om å kutte kontakten med mora di eller noen andre i familien.

 

Scientologi har ingen gud, og er ikke en religion.

 

Som rekrutt blir du

 

 

 

Takk for informasjonen :)

 

Leste på hjemmesiden dem sin at de er stoff fri det vil si at de ikke tar paraceter eller noe da medisiner i hele tatt? Er ikke rart at de dør da! Hjelpe meg for noen idioter!

 

Kanskje jeg kommer til Oslo med maske jeg også! Jeg hater disse folkene stemmer. Jeg husker disse. De er sprø også videre.

 

En annen film med andre bilder men samme sang:

<-- Remix! Endret av Andzel
Lenke til kommentar
Hva er egentlig Scientologi? Jeg tror jeg veit det men best å være 100%. Kan noen skrive det kort hva det er?

Kort fortalt så er Scientologi et pyarmideselskap som selger en rådyr form for psykiatri uten vitenskap og etikk. Hvis du blir med, så betaler du for bøker og kurs som stadig blir dyrere og dyrere, mens de skriver og tar opp på bånd alle dine hemmeligheter.

 

Det ble startet som en "vitenskap" av science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, men da han fikk helsetilsynet og skattevesenet på nakken gjorde han det om til "religion".

 

Scientologi har mange fang-armer og fasadeselskaper. For eksempel driver de en avrusnings-metode basert på tullball, som de nå nylig har måttet begynne å innrømme ikke fungerer på kroppen men kun på "sjelen".

 

Den vanligste

 

Scientologi har noen gode ting i seg, som Hubbard tok fra forskjellige kilder, som gjør at de som allerede er med desperat vil at det skal fungere, fordi tingene på lavere nivåer fungerte, men jo høyere opp i nivåene du kommer, jo mindre virker det.

 

Vis det har noe med Gud også videre at de tror at Gud har sendt døden på noen også videre at de lar ungen dø også videre da er jeg med på dette her!

Vel, de mener at hvis noen blir syk, så er det fordi de selv eller noen de kjenner ikke tror sterkt nok. Så hvis du for eksempel har blitt syk, så kan du få beskjed om å kutte kontakten med mora di eller noen andre i familien.

 

Scientologi har ingen gud, og er ikke en religion.

 

Som rekrutt blir du

 

 

 

Takk for informasjonen :)

 

Leste på hjemmesiden dem sin at de er stoff fri det vil si at de ikke tar paraceter eller noe da medisiner i hele tatt? Er ikke rart at de dør da! Hjelpe meg for noen idioter!

 

Kanskje jeg kommer til Oslo med maske jeg også! Jeg hater disse folkene stemmer. Jeg husker disse. De er sprø også videre.

 

Ta også en titt på Anonymous Norge eller Vestlandet Anonymous, der finner du mer informasjon om scientologi og hva vi driver med.

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte innlegget mitt. Jeg trykket på knappen litt for tidlig.

 

De er imot all "psykiatrisk" medisin, og det vil innebefatte mer enn faktisk psykiatrisk medisin, men også smertestillende medisiner - litt avhengig av hva som er galt med deg.

 

De vil gå til legen for brukne ben og slikt, men de påstår at Scientologi skal kunne kurere epilepsi, kreft, homoseksualitet og alle psykiske og fysiske lidelser.

 

Hvis det passer seg slik vil de benekte det offentlig, men hvis du vil så finner du reklame-materiell, bøker, og skjulte opptak som motsier dette.

 

Scientologi vil fremstå som næringsdrivende, sekulær ikke-kommersiell, eller religiøs alt etter det som passer best. Den svenske dokumentaren i førsteposten er god å se.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Det var virkelig trist å høre.

 

Hvis ikke legene kan kurere, så kan de forhåpentligvis døyve smertene.

 

 

Som sagt, så vil Scientologi si at det er foreldrenes egen skyld hvis barna blir syke, men det vet vi jo at det ikke er i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Det var virkelig trist å høre.

 

Hvis ikke legene kan kurere, så kan de forhåpentligvis døyve smertene.

 

 

Som sagt, så vil Scientologi si at det er foreldrenes egen skyld hvis barna blir syke, men det vet vi jo at det ikke er i dette tilfellet.

 

De har gjort det men er ikke pent syn.

 

Men igjen hvor i Oslo? Til og med rom vesen disse folkene tror på hjelpe meg.

 

Fant en genial film her:

 

:) Endret av Andzel
Lenke til kommentar
Jeg skal bort denne helgen, men har vært med før. Er det noen andre som vil bli med Andzel?

 

Det går jo også an å finne seg en venn og dele ut flygeblader uten å fortelle noen om det, hvis man vil.

 

 

Jeg veit ikke fordi jeg har ikke hørt med noen venner enda. Men jeg kan høre i morgen også se hva vi gjør ^^.

 

Jeg skal se hva jeg fort gjort MrGs :)

 

Fant ut at linken til filmen i tråden er gammel.

 

http://www.youtube.com/watch?v=xSyLup7wmm0...d=12860756&

 

For de som vil se den i HD ^^. Fine bilder :)

Lenke til kommentar

Krysspostet fra Anonnorway.ning.com og Vestlandanon:

 

Dere slappinger som ikke møtte opp til raid i dag kan i alle fall stemme på følgende: Citizen's Briefing Book

 

Formålet er å få en av Chanologys hovedsaker, fjerningen av CoS urettferdige skattefordeler, inn i "Citizen's Briefing Book", ei "bok" som overleveres Obama når han tiltrer som president.

 

Hvem som helst kan stemme, selv vi nordmenn. Du kan stemme med hvor mange e-postadresser du vil. PROTIP: Mailinator

 

Tråd på Whyweprotest: Getting into Obama's Book

 

Deadline er visst i morgen en eller annen gang.

Endret av John_Steed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...