Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Thugger går jo i Gucci skolen der de slipper sykt mange mixtapes. Boosie BadAzz har vel sluppet 5/6 mixtapes allerede i år f.eks... Kvaliteten varierer veldig, spesielt for meg. Young Thug, og trap generelt, er enten hit eller miss for meg. Kan ærlig innrømme at jeg ikke har vært stor fan av det meste han har sluppet inntil de siste årene. Trap som en sjanger skiller seg også på dette område der jeg faktisk liker mer mainstream trap. Young Thug har vokst på meg, Future har vokst på meg, Kevin Gates har vokst på meg når man sammenligner det de slipper i dag kontra 3-4 år siden. Burde jo være selvfølge at jo mer utviklet og populær de er, jo bedre er de, men slik er det ikke i f.eks rap (for meg). 

 

Men ja, skal prøve å gi deg noen anbefalinger. Kan begynne med en enkel sang som ble sluppet for et par dager siden (Travis Scott - Pick Up The Phone ft. Young Thug og Quavo fra Migos). Spotify-link om YouTube linken går ned.

 

Kan begynne fra starten da jeg har hørt igjennom alt av Thugger nå nylig, av de tre første mixtapene (I Came From Nothing) likte jeg kun I Came From Nothing 3 om du vil høre noe tidlig Thugger (2011). Loaded og Foreign er to av de bedre låtene IMO, men mye av de tidligere Thugger sangene har dårlige beats (passer ikke mine behov i alle fall). Ikke gå inn 

 

1017 Thug albumet fra 2013 er første albumet/mixtapen han slapp etter han ble signert av Gucci. Egentlig jævla fet hele veien, kvalitetsforskjellen mellom denne og de tidligere verkene hans er stor. Rich Gang: Tha Tour 1, Slime Season 1, 2 og 3, Young Thugger Mane La Flare og MigosThuggin er de siste mixtapene og albumene som er verdt å sjekke ut. Mulig det ble litt mye på en gang. Om ønskelig kan jeg heller samle Thugger sangene jeg liker i stedet for å anbefale hele verk? :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

. Om ønskelig kan jeg heller samle Thugger sangene jeg liker i stedet for å anbefale hele verk? :)

Køyr på!

 

 

Disse kom jeg på i farten. Spotify-liste. Liker mange andre, men dette er vel de jeg liker mest. Glemte sikkert noen, men du finner fort ut om du vil høre mer eller om dette er nok. Da har du i alle fall gitt han en sjanse! Ikke vits å høre videre om man ikke liker artisten. :)

 

Og denne her: 

 

Nipsey Hussle & Young Thug - I Do This ft. Mozzy
 

 

https://www.youtube.com/watch?v=suRXmA8z2kc

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og for ikke å glemme at Reks kommer med ny plate 9. september, The Greatest X. Produksjon fra bl.a.  Large Professor, The Alchemist, Evidence, Statik Selektah, Nottz, Apollo Brown, Black Milk, Buckwild ... 

 

Reks - Jump Shots (Prod. Buckwild)

 

Kan bli fet det. Men må si at jeg ikke er helt fan av slike prosjekter med en haug med produsenter. En MC og en produsent blir ofte et bedre resultat, men finnes selvfølgelig unntak.

Lenke til kommentar

Ja, kan fort bli en lite sammenhengende plate med vidt forskjellig lydbilde. Når de først skal gjøre en slik plate med en mengde produsenter, så har i alle fall Reks gjort der riktig med å hente inn kvalitet. Liker meg midt mellom, 2-3 produsenter gjør det som oftest mest spennende, og tvinger gjennom kreativitet.

Lenke til kommentar

YG ute med nytt album for et par dager siden, Still Brazy. Hørt igjennom det et par ganger nå. Mye fet g-funk på albumet. Anbefales! Bra produksjon og gode tekster av YG, En av de mest talentfulle rapperne IMO med west coast stilen. Gimmie Got Shot, Still Brazy, Don't Come to LA og I Got a Question mine fire favoritter. Stor forbedring fra hans tidligere mixtaper og første album My Krazy Life.

 

YG - Still Brazy 

 

Endret av Corporal Jenkinson
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

DJ Esco og Future har samarbeidet og lagd en ny mixtape som ble sluppet for et par dager siden. Fått med seg en haug med store features. Blant annet Drake, 2 Chainz, Lil Uzi Vert, Thugger, Rae Sremmurd, Casey Veggies og Rich Homie Quan. Absolutt ikke noe nyskapende av Future dette, men generelt en veldig solid tape. Fra og med spor 8 og utover er det flere fete låter på rad. Who med Young Thug, Super Dumb med So Weird og Stupidly Crazy med Casey Veggies er favorittene hos meg etter å hørt den igjennom et par ganger. Eneste låten jeg ikke likte er 100it Racks, men mixtapen anbefales! 

 

Og Desiigner er ute med debutalbum (eller ble "leaket/publisert for tidlig" av Tidal), har til gode å høre det, men spent på å høre! 

 

EDIT:

 

Future - Who ft. Young Thug 

 

https://www.youtube.com/watch?v=iB5ynqQCN9c

Endret av Corporal Jenkinson
Lenke til kommentar

Noen sider tilbake lovde jeg å raide harddisken hjemme hos de gamle og hente ut litt gammal norsk hiphop og især Vågsbygd Handy. Husker ikke hvem som spurte om det, men det jeg har ligger iallfall her: https://www.dropbox.com/sh/27vw6sg6xqcon4b/AAAKtBA6k_hHT1xjoxRz5J5ja?dl=0 

 

Sletter linken om 72 timer så last ned de som vil ha. Mye mer der det kommer fra så send PM om du er på utkikk etter noe gamle greier så kan jeg se om jeg finner. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Long time, no see, Thend. Jeg kan sikkert hooke deg opp med en del gammel Handy-ting. 

DJ Shokk, fortsatt på Radio Nova-tingen?

Men kjempe om du har noe Handy!

 

Thend: Har en del gammalt liggende på loftet hjemme hos de gamle. Har planer om å kopiere dem igjen i jula, skal se om jeg får lagt ut noe her da. 

Det er bra! Jeg har Hverdagsninja og 2 i CD-format, og Undervannsmusikk ligger på Spotify. Jeg har bare slik et behov for å høre bl.a. Militant tillitsmann igjen.

 

Det var Thend! Her er det jeg har av absurd oppspinn også: https://www.dropbox.com/sh/93gdtn1y0ihbdss/AAAH3si0EbKfFrjeV0oTTfBxa?dl=0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det var Thend! Her er det jeg har av absurd oppspinn også: https://www.dropbox.com/sh/93gdtn1y0ihbdss/AAAH3si0EbKfFrjeV0oTTfBxa?dl=0

 

 

Tusen takk!

_____

 

Dagens anbefaling er podcasten til Oral Bee og Pimp-Lotion: https://www.acast.com/lotionsmedstadthepodcast/lotion-smedstad

Gode historier, låtanbefalinger, bra intervjuer og pimping på trass. I tillegg er podcasten særdeles bra produsert. Og om du har litt dårlig forhold til Oral, vil podcasten sannsynligvis få deg til å endre mening littegrann. 

Endret av Thend 2.0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...