Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Godt å høre. Blir spennende å høre hele albumet, tror det kan bli en veldig solid skive. For øvrig er jeg også spent på Journalist 103 sin solodebut som dropper i neste uke. Hørte en singel fra plata i går, "United We Stand", likte den veldig godt. Elsker flowen på fyren.

 

For de som likte Pharoahe Monch's siste plate, W.A.R., så kommer han en ny EP i neste uke, P.T.S.D. (Post Traumatic Stress Disorder). Mye bra i vente altså!

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt å høre. Blir spennende å høre hele albumet, tror det kan bli en veldig solid skive. For øvrig er jeg også spent på Journalist 103 sin solodebut som dropper i neste uke. Hørte en singel fra plata i går, "United We Stand", likte den veldig godt. Elsker flowen på fyren.

Skal bli bra og høre noe nytt fra Journalist 103 ja. Har nesten hørt ihjel Gas Mask plata :)

"Featuring guest appearances from Freeway, Saigon & Fashawn, and production from Snowgoons, Apollo Brown, Oddisee, The Audible Doctor, and more"

 

Ny singel i går:

Journalist 103 (of The Left) - Walk With Me (prod Oddisee)

http://www.youtube.com/watch?v=PVRcIb6xLOY

 

Herlig Jazzy beat fra Oddisee!

Endret av MKej
Lenke til kommentar

Andre enn meg som liker å søke opp originallåtene bak forskjellige samples? Kommer over jævla mye kult og er interessant å se hvordan de manipulerer samplesa. Premier er helt rå på å få mye ut av noen få sekunder med musikk, sjekk Work og Above The Clouds. Bruker www.whosampled.com for å søke opp låter. Laget en liten spilleliste på spotify; OG kan jo sjekke ut og se hvor mange du kjenner igjen. Fasit:

 

Wendy Rene - After Laughter = Wu Tang Clan - Tearz

Charmels - As Long As I've Got You = Wu Tang Clan - C.R.E.A.M.

William Bell - I Forgot To Be Your Lover = Dilated Peoples - Worst Comes To Worst

Brother Jack McDuff - The Shadow Of Your Smile = Action Bronson - Shiraz

Labi Siffre - I Got The... = Eminem - The Real Slim Shady

Eric Gale - Ginseng Woman = Jedi Mind Tricks - Speech Cobras

Ike Turner - Getting Nasty = Jurassic 5 - Concrete Schoolyard

David McCallum - The Edge = Dr. Dre - The Next Episode

Bill Withers - Grandma's Hands = Blackstreet - No Diggity

Isaac Hayes - Hung Up On My Baby = Geto Boys - My Mind Playin Tricks On Me

Bobbi Humphrey - Harlem River Drive = Smif-n-Wessun - Cession At Da Doghillee

Jack Bruce - Born To Be Blue = Artifacts - Wrong Side Of The Tracks og Smif-n-Wessun - Bucktown

Tom Scott And The California Dreamers - Today = Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce Over You

Ronnie Foster - Mystic Brew = A Tribe Called Quest - Electric Relaxation

Cal Tjader - Walk On By = Gang Starr - Full Clip

Aretha Franklin - One Step Ahead = Mos Def - Ms. Fat Booty

Henry Mancini & His Orchestra - The Party (Reprise) = Cypress Hill - Illusions

Gary Burton - Las Vegas Tango = Cypress Hill - Illusions

Curtis Mayfield - Move On Up = Kanye West - Touch The Sky

The Specials - Ghost Town = R.A. The Rugged Man - L.I.'s Finest

Cornelius Brothers & Sister Rose - Since I Found My Baby = Common - Chi-City

The Whole Darn Family - Seven Minutes Of Funk = Tha Alkaholiks - Only When I'm Drunk

 

Sjekk ellers ut den her:

http://www.youtube.com/watch?v=R-QS4CTtltg&

Endret av Tremolo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

3120_kolexxxion.jpg

 

Dj Premier & Bumpy Knuckles (Bergen 25.10.12)

 

Klokken nesten-alt-for-mye kom endelig Preem og Bumpy på scenen. Kjelleren var stappfull og oste av god stemning. De banket det i gang med en del Kolexxxion-låter i en god periode. Bumpy tok ikke fullstendig av, men holdt publikums oppmerksomhet oppe og var "levende" gjennom hele det jeg vil kalle en "rutinemessig gjennomgang av låter". Jeg hadde inntrykket av at de fleste i lokalet var der først og fremst for å se Preem, og det er forståelig, for jeg var ikke noe unntak. Bumpy overbeviste, dog spesielt i "andre omgang" av konserten.

 

Han gikk så av scenen for å gi Premier spillerom, og det var da det tok det fyr. Som vist i videoen lengre bak, var Preem fullstendig klar over at dette ville vekke minner. Låter som bl.a. "Full Clip", Code of the Streets", "Mass Appeal" og "Work" smakte for Gang Starr-sultne fans. Han holdt det gående en stund, og avsluttet med "The Militia" hvor Foxxx dukket opp igjen og tok sitt vers rolig og nærmest a capella. Publikum kunne tydeligvis verset hans godt og alle var med å skrike "what, what, what". En kul vri og avslutningen på denne nostalgi-ferden.

 

Etter dette, og en låt eller to seinere, gjorde Bumpy noe uventet. Det var tydelig at han likte (og stolte på) oss og gikk ned fra scenen. Vi samlet oss i ring rundt han og ga han nok plass til å gi konserten en ekstra piff. Han dro i hvert fall to låter (hvis jeg ikke tar helt feil ble bl.a. "More Levels" spilt) og ga oss en muntlig bekreftelse på at vi alle nå var "Official Members of the Gang Starr Foundation". Han gikk så opp igjen og avsluttet det hele.

 

Alt i alt en knallkonsert der Preems tribute til Big L og Guru var det store høydepunktet. Bumpy tok også en lang pause etter linjen "I miss Guru" under "Shake the Room". Folk hevet fingeren og man kunne kjenne at alle helst skulle sett at Guru var tilstede fysisk. Hvis det er noe jeg er litt skuffet over, personlig, så er det at "D'Lah" ikke varte lengre enn den gjorde. Det var en låt jeg følte skapte den gode stemningen jeg forventet, og hooket er ærlig talt lett å være med på.

 

PS: Jeg ble naturlig nok mer og mer bedugget utover kvelden. Det er vanskelig for meg å plassere hvilke låter som ble spilt når, samt å huske hvilke låter som i det hele tatt ble spilt og ikke. Jeg har prøvd å beskrive og formulere dette så godt jeg kan ut i fra det jeg husker best. Nei, jeg liker ikke å drikke meg kanon på konsert, men koste meg så pass godt at jeg bare "levde i nuet". Tok ikke notater, for å si det slik!

 

Hvis jeg skal gi en en rating, så ender jeg på:

 

En sterk 8/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Har dere noen tanker om Fame & Termanology's collab album, Fizzyology, som dropper neste tirsdag? Plata har vekket interesse for meg grunnet Fame og min kjærlighet for M.O.P., men jeg er usikker på om Termanology passer inn til Fame's aggressive stil. Har heller ikke hørt så mye på Termanology som soloartist, så har ikke fått dannet meg et ordentlig bilde av fyren. Hva synes dere om han?

 

Kom over denne låta fra albumet. Synes beaten var fet, og Fame er jo helt klart høydepunktet. Klarer ikke helt å like Termanology dog.

 

Fame & Termanology - After Midnight (Prod. Fizzy Womack)

http://www.youtube.com/watch?v=8cDPgwE9YZQ

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Andre enn meg som liker å søke opp originallåtene bak forskjellige samples? Kommer over jævla mye kult og er interessant å se hvordan de manipulerer samplesa. Premier er helt rå på å få mye ut av noen få sekunder med musikk, sjekk Work og Above The Clouds. Bruker www.whosampled.com for å søke opp låter. Laget en liten spilleliste på spotify; OG kan jo sjekke ut og se hvor mange du kjenner igjen.

 

 

Er moro å høre hvordan de flipper samplene, ja. Herlig den videoen du postet,når de viser overgangen fra originalen, til hvordan Havoc endte med å flippe låta. For øvrig kan du søke opp "Method Man - Bring The Pain Sample" på YouTube, og klikke på første videoen, "What's The Sample?: Method Man - Bring The Pain". Herlig hvordan RZA tok nynningen til Jerry Buttler, og lagde en låt ut av det lille der. Eventuelt kan du trykke

Lenke til kommentar

Har ikke hørt gjennom albumet enda, men syns Vinnie Paz er blitt litt... harry? Skal være så jævla hard hele tia. Gjelder forsovet siste albuma til Jedi Mind Tricks også, alt blir veldig likt. Syns han burde være litt mer humoristisk i tekstene sine og velge ut litt mer unike beats som i Bad Day fra Season of the Assassin.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Sean Price er ute med nytt album i dag. «Mic Tyson»! Kunne vel ikke komme på noe bedre og passende albumnavn. «Mic Tyson» beskriver kort og godt hva Sean Price egentlig er – hardtslående på mic'en. Dette er «punch you in the face-music» som han selv liker å kalle det. Som vanlig er tekstene ironisk, med vittige punchlines, rim som garantert får deg til å trekke på smilebåndet. «This is ignorance at its finest», som han så godt beskrev sitt debutalbum. Dette gjelder her også. Produksjonen består av beats fra The Alchemist, Evidence, og 9th Wonder – for å nevne de mest kjente. Her synes jeg Evidence trekker det lengste strået, og troner høyest når det kommer til gjennomført kvalitet. De to låtene Evidence har produsert, «By The Way» og «BBQ Sauce» er rett og slett helt herlig.

 

Hvis du likte de to forrige soloalbumene til Sean Price, «Monkey Barz» og «Jesus Price Supastar», så tror jeg du vil like dette også. Synes personlig dette albumet er godt gjennomført, dog med noen beats som blir litt tamme i lengden, og klarer ikke helt å bestemme meg hvor jeg skal plassere det i forhold til de to forrige. Tror jeg bare lar være å tenke på det, og heller bare nyter plata.

 

P!

 

Sean Price - BBQ Sauce (Prod. Evidence)

http://www.youtube.com/watch?v=gW5Ims0qNNA

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

L'Orange - Lost Souls (ft. Hassaan Mackey, yU & Kelsey Lu)

 

Sykt bra. Vet du om noe annet i samme stilen?

 

Hmmm... Kommer ikke på mye i farten, men franske Dj Cam har noen abstrakte instrumentaler. F.eks. denne:

 

Dj Cam - No Competition

http://www.youtube.com/watch?v=MSZHcdG5s3Y

 

Følg forresten med på det L'Orange holder på med! Han har noe på gang om dagene, og slipper en ny tape kalt "Mad Writer" den 20. november. Vet veldig lite om den enda, men hadde vært kult med noen flere vokal-bidrag.

 

Facebook: http://www.facebook.com/LOrangeMusic

Bandcamp: http://lorangeproductions.com/

 

Vet jeg virker litt ivrig og "reklamerer" mye for L'Orange, men føler bare han fortjener så mye mer oppmerksomhet enn det han får!

 

Enjoy! :)

Endret av Smål
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sean Price er ute med nytt album i dag. «Mic Tyson»! Kunne vel ikke komme på noe bedre og passende albumnavn. «Mic Tyson» beskriver kort og godt hva Sean Price egentlig er – hardtslående på mic'en. Dette er «punch you in the face-music» som han selv liker å kalle det. Som vanlig er tekstene ironisk, med vittige punchlines, rim som garantert får deg til å trekke på smilebåndet. «This is ignorance at its finest», som han så godt beskrev sitt debutalbum. Dette gjelder her også. Produksjonen består av beats fra The Alchemist, Evidence, og 9th Wonder – for å nevne de mest kjente. Her synes jeg Evidence trekker det lengste strået, og troner høyest når det kommer til gjennomført kvalitet. De to låtene Evidence har produsert, «By The Way» og «BBQ Sauce» er rett og slett helt herlig.

 

Hvis du likte de to forrige soloalbumene til Sean Price, «Monkey Barz» og «Jesus Price Supastar», så tror jeg du vil like dette også. Synes personlig dette albumet er godt gjennomført, dog med noen beats som blir litt tamme i lengden, og klarer ikke helt å bestemme meg hvor jeg skal plassere det i forhold til de to forrige. Tror jeg bare lar være å tenke på det, og heller bare nyter plata.

 

P!

Bra album, men som du sier litt ujevnt på beat-fronten. Jeg syns derimot ikke Evidence-produksjonene var noe særlig. 9th Wonder's Straight Music er min soleklare favoritt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Synes produksjonen til Evidence passet Sean Price meget bra, og men det kommer jo selvfølgelig an på øret som hører. Personlig ble jeg skuffet av Alchemist. Ikke det at han leverte dårlig beats, men jeg hadde forventet litt mer. 9th Wonder skulle jeg gjerne sett ha flere beats på albumet.

 

Apropos 9th Wonder og Boot Camp - 13. november dropper Buckshot & 9th Wonder - The Solution.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...