Gå til innhold

Fotodugnad #12: Fullmåne 2009


Anbefalte innlegg

Dette med hvor nøyaktig man skal være, må jeg tenke på litt.

 

Men jeg kan være enig at +/- en dag bør være gyldig. Ikke så mye for å være snill, men de sies at lyset er bedre dagen før og etter fullmånen. På selve dagen er fullmåne ofte så lys at det er vanskelig å ta et godt bilde.

 

Men jeg synes at hvis det er noen som har motforestillinger, så bør deres synspunkter komme frem før jeg tar en endelig avgjørelse.

 

Tom

Det har ikke kommet noen innsigelser, så +/- en dag godtas.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du bruker samme kamera og objektiv til å ta et reint bilde av månen pr måned, så ender du ca opp med 12 (eller 13) like bilder. Litt lite fantasifullt kanskje. Så jeg har i hvertfall ikke tenkt å ta bare "reine månebilder" men også noen der andre omgivelser ol. er med.

 

Men månen må være med på alle bildene, direkte eller indirekte.

 

Det var min tolkning av det i hvertfall.

Lenke til kommentar
Men jeg kan være enig at +/- en dag bør være gyldig. Ikke så mye for å være snill, men de sies at lyset er bedre dagen før og etter fullmånen. På selve dagen er fullmåne ofte så lys at det er vanskelig å ta et godt bilde.
For å være helt ærlig tror jeg du skal ha problemer med å skille lysmengden dagen før og på fullmånedagen/natten... Men du vil nok kunne skille fullmånen i morgen fra en del andre, da månen er nærmere nå enn "vanlig".
Lenke til kommentar
For å være helt ærlig tror jeg du skal ha problemer med å skille lysmengden dagen før og på fullmånedagen/natten... Men du vil nok kunne skille fullmånen i morgen fra en del andre, da månen er nærmere nå enn "vanlig".

Det er mulig. Men her jeg er, så er dette av akademisk interesse da det har skyet over, og slik kan det se ut som det blir en stund ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Det er mulig. Men her jeg er, så er dette av akademisk interesse da det har skyet over, og slik kan det se ut som det blir en stund ...
Samme her... Men her jeg er vil det nok være mer enn mørkt nok til å fotografere fullmånen også i morgen, selv om jeg ikke er sikker på at været vil tillate det her heller.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
For å pirke litt :devil:Regel nr 4. "Du skal poste maks ett bilde per fullmåne."

Står i første post i denne tråden. Så ønsker du kritikk av bildene er nok bildekritikk riktig sted.

 

Siden jeg ikke leverte av første fullmåne får vi leke at det ene bildet er av den :innocent: . Tilbakemeldingene var ikke så viktige egentlig, det var bare dersom noen hadde raske tanker. Selvsagt vet jeg at bildekritikken er den riktige plassen å poste, dersom man ønsker tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...