Gå til innhold

- Duopolet står for fall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor lenge er det til Telenor får iPhone tru?

Bedriften min fikk tilbud om å kjøpe iPhone med Telenor-binding :)

:new_woot:

Kunne du "beskrevet" dette litt bedre? :p

Noen andre som vet/har hørt noe om Telenors forhold til Apple og iPhone i senere tid?

 

 

Jeg vil også svært gjerne vite mer om dette. Må jo være en butikk som importerer telefoner og tilbyr dem med telenor abnm. Telenor selv har foreløpig ikke inngått avtale med apple.

Tror det var http://www.nor-com.no/.

Er ikke jeg som håndterer dette direkte. Jeg sa bare at jeg skulle ha en iPhone, så fikk jeg beskjed om at man kunne få det med Telenor, istedenfor min planlagte vei via Netcom og oppsigelse av abo. For alt jeg vet kjøper Telenor fra Netcom, betaler bruddprisen, og selger som egne.

Lenke til kommentar
For alt jeg vet kjøper Telenor fra Netcom, betaler bruddprisen, og selger som egne.

 

Tvilsomt, for man må betale månedsavgift for hele avtaleperioden dersom man kansellerer to iPhone-abonnement. Med iTalk Small vil det si at det koster 4.788,- å bryte abonnementet, i tillegg til prisen for telefonen. Ser ikke for meg at det er noen god butikk for Telenor.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det blir nødt å være et eller annet muffens med dette One Call. De får meg ikke til å tro at det kan være så billig! på telepriser.no har jeg satt meg opp følgende forbruk:

 

140 ringeminutter, fordelt på 68 samtaler pr måned, 125min til mobil og 15 til fasttelefon.

120 SMS, 2 MMS, 30MB nedlasting og èn oppringing til mobilsvar.

 

One Call Faktura blir fortsatt under hundrelappen i måneden. Jeg spør; hva er haken?! Tele 2 Champion byr meg 481kr, på grunn av datamengden naturligvis, men uansett. Jeg reduserer datamengden til 2MB og One Call Faktura sine 69kr gruser fortsatt Tele2 Champion sine 190kr.

 

Er det noen bakdeler ved å bruke Network Norway sitt mobilnett, i motsetning til det godt utbygde Telenor/NetCom-nettet? Noen tjenester som mangler? Dårlig/ingen kundebehandling? Skjulte priser med liten skrift? Skal man stole på telepriser.no så er One Call Faktura helt suverent og uslåelig på alle punkter.

Lenke til kommentar
Er det noen bakdeler ved å bruke Network Norway sitt mobilnett, i motsetning til det godt utbygde Telenor/NetCom-nettet? Noen tjenester som mangler? Dårlig/ingen kundebehandling? Skjulte priser med liten skrift? Skal man stole på telepriser.no så er One Call Faktura helt suverent og uslåelig på alle punkter.

 

Det jeg vet er at du bryter samtalen i det du går fra en Network Norway sender til en Telenor sender.

Lenke til kommentar

Det gir mening. Network Norway linker bare til Telenor sine sider, når man leter etter dekningskart. Vil de ikke avsløre sin egen dekning? Hvis jeg bor slik at jobben min er dekket av Telenor og hjemmet mitt er dekket av NN og det switcher frem og tilbake daglig, så er det uaktuelt. Jeg skulle gjerne visst litt detaljert hvordan dekningen er. Jeg har hørt at de bare har egen dekning i de største byene, men er Ålesund i så fall en av disse? Rart de ikke skriver noe om dette.

 

edit: Er det ikke mulig å konfigurere telefonen slik at den foretrekker en viss sender? Mao, å "feste" den til Telenor? Jeg er veldig fornøyd med Telenors dekning i området.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
One Call Faktura blir fortsatt under hundrelappen i måneden. Jeg spør; hva er haken?! Tele 2 Champion byr meg 481kr, på grunn av datamengden naturligvis, men uansett. Jeg reduserer datamengden til 2MB og One Call Faktura sine 69kr gruser fortsatt Tele2 Champion sine 190kr.

 

Er det noen bakdeler ved å bruke Network Norway sitt mobilnett, i motsetning til det godt utbygde Telenor/NetCom-nettet? Noen tjenester som mangler? Dårlig/ingen kundebehandling? Skjulte priser med liten skrift? Skal man stole på telepriser.no så er One Call Faktura helt suverent og uslåelig på alle punkter.

NWN har roamingavtale med Telenor, så du taper ingenting på dekning. Jeg hadde hørt at kundeservice var dårlig, men jeg både ringt og mailet med deres kundeservice flere ganger de siste to månedene av to grunner: 1) innføring av datapakkene deres, jeg ville bestille og det var så nytt at jeg ikke fikk gjort det på onecall.no. Kom gjennom på sekunder, og et minutt senere var det aktivert. 2) Slet med SMS-mottak en periode. Først feilsøkte de gjennom Telenor, og det ble bedre en periode. Problemet kom tilbake, og de sendte meg nytt SIM-kort fordi de visst hadde hatt litt problemer med kortene i min "kortserie" eller noe slikt. Tror aldri jeg ventet mer enn 30-40 sekunder for å komme gjennom.

 

Så jeg lurer egentlig på haken selv etter å ha vært kunde i snart to år. Nå har de til og med kommet med datapakker (f.eks. 100 MB for 50 kr) og mobilt bredbånd/datapakke fri bruk som slår konkurrentene på pris (399 kr/mnd), og dekningen er jo den samme som man får hos Telenor. Det eneste må være nettopp tjenester - for eksempel kan man ha tvilling-SIM, men ikke trilling-SIM. Men så gjennom TN og NC sine tjenester nå, og det eneste jeg savner er datapakke/mobiltb bredbånd for "kveld og helg".

 

Det gir mening. Network Norway linker bare til Telenor sine sider, når man leter etter dekningskart. Vil de ikke avsløre sin egen dekning? Hvis jeg bor slik at jobben min er dekket av Telenor og hjemmet mitt er dekket av NN og det switcher frem og tilbake daglig, så er det uaktuelt. Jeg skulle gjerne visst litt detaljert hvordan dekningen er. Jeg har hørt at de bare har egen dekning i de største byene, men er Ålesund i så fall en av disse? Rart de ikke skriver noe om dette.

 

edit: Er det ikke mulig å konfigurere telefonen slik at den foretrekker en viss sender? Mao, å "feste" den til Telenor? Jeg er veldig fornøyd med Telenors dekning i området.

Jeg bor nært Bergen sentrum og har ikke NWN-dekning, så den er rimelig elendig. Men ja, du kan søke etter nettverk manuelt, og deretter velge TN, så slipper du samtaler som "dropper" eller andre problemer med skifting frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Tror det var http://www.nor-com.no/.

Er ikke jeg som håndterer dette direkte. Jeg sa bare at jeg skulle ha en iPhone, så fikk jeg beskjed om at man kunne få det med Telenor, istedenfor min planlagte vei via Netcom og oppsigelse av abo. For alt jeg vet kjøper Telenor fra Netcom, betaler bruddprisen, og selger som egne.

Hvor mye måtte du betale for telefonen da? Og hva slags abonnement måtte du velge?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...