Gå til innhold

Rekord for Eve Online (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579
"Nesten alle Eve-spillerne i verden benytter seg av samme server" skriver Gamer.

 

Alle benytter samme server. No shards gentlemen.

 

De som evt. spiller på testserveren regnes ikke i antallet som er online, og som spiller på tranq.

Feil. EVE spillere i Kina spiller på et shard som heter Serenity grunnet kinesisk lovgivning. Så totalt er det to shards, så det er riktig det Gamer skriver.

 

Ok, 2 servere. Men de som spiller på serenity er ikke synlig i antall online på europeiske servere. Så, da er tallet de oppgir feil, da det gjaldt for hvor mange som var på Tranq, og utelot de som spilte EVE på farmer, macro, nei jeg mener - den kinesiske serveren ;)

Lenke til kommentar
Men vet enda ikke hva spillet egentlig går ut på, hvordan gameplay egentlig er, så som nevnt tidligere så hadde en skikkelig introduksjon for dummies vært knall.

Mest det som stopper meg. Har begitt meg ut på flere andre spill og egentlig blitt stoppet av læringskurven og den lille (les: stort fravær av) hjelpen en blir introdusert med. Det går i "bruk AWSD til å bevege deg." "Snakk med han med høyre museknapp." "Angrip med aksjonsbaren (actionbar ;) )." "Gratulerer, nå er du helt på egenhånd." Ender med at en ikke har peiling på hva som foregår og du blir for overlatt til deg selv uten noen manualer eller noenting :wee: .

 

En annen ting som er fraskrekkende er å være ny i et spill. Ikke det å være ny i seg selv, det er dritgøy. Å bli imponert når du ser en ting som alle andre tar for gitt er festlig. Men det er som regel miljøet som tar knekken på det, spør du om noe i chatten får du 50 kids tilbake "OMFG WTF IGNORE FUCKING NOOB!" Og andre ting som minner tilbake da vi slo med pinner for å lage lyd. Så hvordan er dette miljøet i Eve?

 

Er det forresten en generell Eve-tråd her på forumet? Tenkte et sted hvor vi uvitende kunne flokke oss rundt spillerne og spørre om dumme ting.

Lenke til kommentar

Chokke: Jeg startet selv med Eve for ikke så lenge siden og læringskurven er litt høy, men det er rett og slett fordi det er utrolig vidt spill. Det er så mye man kan gjøre. Men tutorialen prøver å forklare det meste og gjøre en rimelig bra jobb. I tilegg har alle vinduer og slikt man åpner en welcomescreen (som kan slås av enkelt) der man kan velge tutorials for den enkeltdelen av spillet eller andre hjelpeguider.

 

Miljøet er jeg rimelig imponert over :) Pga den nevnte kompleksiteten så er det forfriskende mindre shitkids enn i mange andre onlinespill. De finnes i Eve også, men ikke fult så mange. I tilegg så er det en rookiechat som er den første chatten som dukker opp automatisk is chatboksen i spillet. Der er det alltid massevis av hjelpsomme spillere som svarer på det meste av spørsmål. Det er i tilegg moderatorer der som holder folk i sjakk om de ikke oppfører seg. Goldspammers er det litt av i rookiechannelen, men det er bare å høyreklikke dem og blokke.

 

Høyreklikking er nemmelig alfa og omega i Eve. Om man er i tvil på noe, høyreklikk det :p Det er kontekstmenyer for så og si alt i spillet og lærer man seg å bruke de flittig så blir UIen som en lek etterhvert :)

 

Vet ikke om det er en Eve tråd her, men det burde det vel forsåvidt vært.

 

Men som sagt i tidligere posten min så om det er noe som har tenkt seg å begi seg ut på å prøve Eve så er det bare å sende meg en PM eller noe slikt så kan jeg hjelpe dere ingame. Er mange corporations man kan joine også. Varierer litt hvor noob-vennlige de er, men det går for det meste greir. Er nok best i de litt mindre og mer ambiøse corpene.

 

Amento: Gameplayet er svært variert og mange vil nok oppleve spillet ganske forskjellig. Hele markedet i spillet er spillerstyrt. Alt du kjøper og selger går bare igjennom spillere. Hovedgreia uansett hva man gjør er jo at man suser rundt i et romskip og gjør forskjellige ting. Hva man vil gjøre er egentlig ganske opp til hver enkelt. Og noen suser ganske lite rundt i romskipet sitt og fokuserer mest på handel og industri. Stor variasjon, så man kan spille spillet ganske nært opp mot sånn man vil spille det som regel.

Lenke til kommentar

Bulletus: Kommer da helt ann på. Om jeg vil så kan jeg gjøre masse missions og da får jeg kontinuerlig kamp.. eller jeg kan stikke til low security zones og pvpe random folk. Det er alltid kamp tilgjengelig i Eve om man ønsker det :p Men såklart, i corp wars med store flåter som kjemper så er det nok en god del mer planlegging inne i bildet.

 

men for all del, spillet har en saktere pace enn mange spill men det liker jeg :)

Endret av Pivotal
Lenke til kommentar

Amento: Er nok nærmere RTS-preg i den grad. når man styrer så velger man som regel mål i rommet og velger ting som approuch, orbit (forskjellige avstander), keep distance, osv. Er et mer taktisk spill i den grad.

 

Men jeg synes alikavel at kamp gir en god actionfølelse.. selv så bruker jeg et lite og raskt skip med gode turrets og går rimelig kjapt i svingene rundt npc pirater. Må holde riktig avstand, targete skipene, velge våpen, etc. Skjer ganske intiutivt etterhvert, men er utfordrende. Man kan bygge passive skip med få abilities som trenger å holdes styr på også, men det duger som regel bare mot npcer og ikke mot andre spillere.

Lenke til kommentar

Ville bare nevne at selv om EVE ser stort og flott ut, er gameplayet noe kjedelig (imo). Når du flyr rundt i det uendelige universet kan du ikke styre med piltastene; du må trykke på forskjellige steder med musen. Samtidig bruker du nok 25-50% av spilletiden din på å "warpe" mellom forskjellige steder; kult i begynnelsen men nid-trist i lengden :no:

Lenke til kommentar
Ville bare nevne at selv om EVE ser stort og flott ut, er gameplayet noe kjedelig (imo). Når du flyr rundt i det uendelige universet kan du ikke styre med piltastene; du må trykke på forskjellige steder med musen. Samtidig bruker du nok 25-50% av spilletiden din på å "warpe" mellom forskjellige steder; kult i begynnelsen men nid-trist i lengden :no:

 

Jo, er sant det. Selv har jeg "aktiv pause" fra spillet mens jeg trener opp alt Learning Skills.

 

Men spillet er herligt for dem som elsker å "fikse" med fitting osv. Selv så spilte jeg Anarchy Online i flere år, og det kjekkaste jeg gjorde der var å drive med implants og buffs osv bare for å utryste characteren min...brakte flere dager og uker på kunn det uten å queste.

 

Eve Online fyller den gleden jeg savnet fra den tiden. Og jeg bryr meg lite om å fysisk hoppe rundt i en verden og denge på mobs med en sverd o.l.

 

Eve må du selv engasjere deg i hva den gir deg, i motsettning til andre spill som mater deg.

 

Vil du komme i Eve Online stemning så se på denne videoen..den får meg alltid pumped å spille. (Se den på HD)

 

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

CptApollo: Om man liker eve kommer ann på spillestil og tempo :p Eve er ikke noe rent actionspill fordi det ikke prøver på det. Jeg liker å ha et nogenlunde rolig tempo på ting. For eksempel nå så er jeg med på en mining mission med to andre som har mining ships, en med en freighter og jeg som vakt. Jeg sirkler rundt de andre og tar meg av pirater som kommer bortom. Godt betalt samarbeid ^^

 

Og at så mye av tiden går med på warping er heeelt feil. skipet mitt warper 6AU i sekundet. Et solsystem er gjerne på en 20AU. Om man skal reise langt imellom mange solsystemer kan man bruke autopilot. Denne er dog litt tregere og tar kanskje et minutt per solsystem. Men man opererer vanligvis innenfor en radius på 5-6 solsystemer med en stasjon man velger seg som en base. Om man vil reise veldig langt tar det lang tid ja, men det gjør man normalt sett ikke så ofte.

 

Men igjen.. spillestill er alt her.. om man vil ha et actionspill hvor man styrer med wasd og skyter på alt som rører seg så er nok ikke Eve for deg.

 

Avidgamer: Pen video. Har ikke fått vært med i ett sånt stort slag enda, men regner med det blir noe av det etterhvert. Corpen jeg er med i er med i en rimelig stor allianse og vi var i en del kriger rett før jeg joinet.

Endret av Pivotal
Lenke til kommentar

/offtopic

EVE Online er ikke et spill for guttunger. Dette er et spill for "voksene" folk. Tror det har en relativt høy snittalder. Men det finns også smarte unge folk selfølgelig :p

 

Jeg kjørte en trail når det kom men skjønnte ikke bæra. 5 år senere så er Eve uten tvil det rammeste og mest adiktive spillet jeg noen gang har vært borti.

 

politikk - kapitalisme - God gammeldags PvP (alt fra 1v1 til store fleet battles (og her er det faen meg ikke noen begrensninger på taktikkmuligheter og snikeri. Everything goes!)) - PvE i en myriade av forskjellige muligheter - Industri og en hel del andre ting. Og her er en beskytta hvis en holder seg til de "safe" systemene. Men hvis en er ute etter fame and fortune så er naturlig nok risikoen større.

 

men som sagt, komplexiteten til spillet er høyt og hvis du er 13 år og digger counterstrike så er nok dette noe du bør styre unna til du får hår på taska.

 

Når jeg begynnte så ble jeg tatt under vingen av en gjeng som har vært til stor hjelp. Siden den gang har jeg lukta på det meste og har store problemer med å la dette spillet ligge.

 

Kanskje en "dummies" thread for de som kunne være interested hadde vært noe.....

 

/topic

 

Gratulere CCP. Vel fortjent for å levere MMO #1. Håper Eve er kommet for å bli!

 

 

ps. skulle noen være klar for å starte i Eve, PM meg så har jeg en corp og kan være behjelpelig med å lære opp "nye" folk. men husk, single folk er å foretrekke da du garantert vil få problemer med din bedre halvdel hvis du blir hekta...

 

pps. Stort sett bare gutter/menn som spiller dette spillet så skal du sjekke beibs så funker det dårlig (med mindre du er homo da :!: )^^

Lenke til kommentar

Quote chokke:"Å bli imponert når du ser en ting som alle andre tar for gitt er festlig. Men det er som regel miljøet som tar knekken på det, spør du om noe i chatten får du 50 kids tilbake "OMFG WTF IGNORE FUCKING NOOB!" "

 

Har spillt Eve selv litt, og det er et abnormt stort spill! PLuss at jeg synes miljøet virker by far som det mest hjelpsomme og voksne jeg har kommet over so far. Det er en helt egen newbie channel med moderatorer og hjelpere som svarer på mer eller mindre alt du kan tenke på å spørre om, uansett hvor dumt det må være:)

 

Synes selv det er veldig lett å lære de grunnleggende aspektene i Eve, så du kommer lett i gang føler jeg. Noen ting er litt tråkiare å skjønne, men somoftest trenger du ikke å bry deg med det før etter en god stund[omtrent som å prøve å sette seg inn i hitcap, swingtimer og crushing blows som en lvl 2 nab i wow]. Fint spill med mye rart å finne på. Virkelig hvert alle 15 euroene du må betale for det via steam...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Har spilt EVE siden beta 6 i 2003, og startet karakteren med samme navn som her i 2004, og har enda ikke gått lei.

 

Skilltraining tar lang tid, EVEMon er godkjent av CCP som 3 parts applikasjon til å monitorere trening, og idag behøver den bare API-key i motsetning til tidligere, hvor den måtte ha account/pwd. EVEMon, EFT, og EVEMeep er 3 obligatoriske verktøy imho dersom du vil ha en bra opplevelse, og gjøre hverdagen litt enklere.

 

I nybegynnersystemene, alle spillere starter i et high-sec system, er det mange idioter som flamer, baiter nybegynnere med cans rett utenfor stasjonen, spammer, scammer og finner på all mulig slags elendighet.

 

Det er fint mulig å leke alene i EVE, kjøre missions, drive med mining osv., men det blir fort kjedelig. Var med i UKC en lang tid dypt i 0.0 og kjempet for å holde kontrollen over regionen, og det var rimelig heftig. Livet i 0.0 byr på rats med 1.8M bounty som du kan chaine, mercoxite som du kan mine, men som er hat å haule pga volumet, og rimelig mye PvP. Men, de som bor i 0.0 er HELT avhengig av logistikk, så for de som er industrielt rettet kan man virkelig tjene sinnsvakt med ISK der nede.

 

EVE har noe for alle.

 

Neste expansion skal etter sigende gjøre skipene mer "custom" utseendemessig, og kan bli spennende. I tillegg for man en ny type mission, mer storyline, "epic missions" elns, som er ment å fokusere mer på de som vil ha missions, i stedet for bare PvP. Jeg tror det kan bli spennende, jeg kjører endel lvl4 solo for å få et lite avbrekk fra POS fuelling, research og fleet-ops, og ser frem til litt mer kontinuitet i missions.

 

PS! Jeg salvager aldri, så det ligger noen mill ISK igjen etter meg på slagmarken, dersom noen er interessert i å henge med en dag for å salvage.

 

Alle er velkommen, ta gjerne kontakt med meg i spillet :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...