Fordsexcort Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Har vært på skattejakt, og funnet to gamle objektiver. AUTO mamiya/sekor 55mm 1:1,8 Pentor 28mm 1:2,8. Kan disse objektivene brukes med Pentax K200D, og hva trengs isåfall av adaptersaker? Kan jeg forvente grei kvalitet av objektivene? Fant også et Mamiya/sekor 1000DTL-kamera. Setter pris på litt info om dette også
PMnormal Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Hvis de har M42 skrufatning trenger du et billig adapter. Du kan også kjøpe et originalt. Hvis de har K-bajonett så passer de direkte, uten noe adapter. Grei ordning, synes jeg. Men det ser ut at du har førstnevnte type, så jeg tror du trenger adapter.
Fordsexcort Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Skrevet 4. januar 2009 De har skruftatning med en liten fjærbelastet pinne som stikker ut. Kan noen si noe om kvaliteten av disse objektivene?
# offline Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Sjekk ut pentaxforums.com Der er det mange som samler på gamle objektiver, både med skrufatning og K-bajonett.
Fordsexcort Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Skrevet 4. januar 2009 Da er ihvertfall en adapter kjøpt, så får vi se hvordan resultatet blir:)
Kaffilars Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 (endret) Da er ihvertfall en adapter kjøpt, så får vi se hvordan resultatet blir:) Du får komme med ei tilbakemelding. Svigerfar har eit par gamle Mamiya objektiver med skrufatning... Endret 4. januar 2009 av Kaffilars
Fordsexcort Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Skrevet 4. januar 2009 Will do. Regner med å få adapteret om en uke eller to. Etterlys gjerne på pm dersom jeg glemmer å gi tilbakemelding!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå