Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Fant litt info på xtremesystems:

unless u have more than 2 cards then using more than 1 connector will result in the loss of multi monitor support and some random errors.

 

just use the 1 closest to the IO panel

 

Yeah, when the 1900s, 2900s, and 3870s were out I was using two interconnect cables. Benchmarks, especially 3dmark06 scored much higher with one, and since then I only use one. The 4870X2s only have one interconnect rail on the card, so that supported my thinking. I've noticed that the 5870s have two rails, as do the 4870s. There hasn't been any controversy over it so i'm sure that the 5870s use one interconnect, that is unless more than two cards are used, in which case the 6 rail multi-connector is used. I haven't seen a 3rail single configuration cable, but then again there is prob. one out there.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Testet du på slot 1 eller 2? Kunne du testet begge, en og en?

 

Testet med den innerste, altså den lengst mot bak :)

 

Kan teste med den andre mot fronten av kabinettet også, men ser ikkje vitsen i det så lenge jeg ikkje får noe mere fps iallefall :p

 

Føler jeg har gjort en god jobb egentlig nå. Har ikkje sett så mange andre som har testet forskjellige spill for å se om det no særlig ytelsesforskjell. Benchmarkene ble faktisk svært like med 2 broer. De er så like at det ikkje er vits å legge ut bildene engang :D

 

Men yeye, tester den andre slotten nå snart :)

 

 

Må takke Soppen (Amanita Muscaria) for en lang (9cm) Crossfire bro! Endelig kan jeg få litt luft mellom 5870 korta :w00t:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Haha nå kommer en liten fortelling.

 

En gutt med nicknavnet Zitrix, sejkket sporingen på pakken som inneholte 2 x 5870 fra nettbutikken i dag. Da var den endelig ankommet postkontoret. I god tro tok han ut sitt gamle skjermkort 4870x2 som han hadde solgt og skulle nå sende straks han var på postkontoret. Etter å ha motatt sitt nye kort og sendt det gamle. Trasket han glafult hjem og kunne ikke vente på å prøve ut sitt nye skjermkort! Da han instalerte kortene og slo på maskinen ville ikke maskinen finne grafikkkorte DET VISER SEG NEMLIG AT KORTA ER DEFEKTE.

Så nå må de i retur og jeg setter igjen med ett gforce 7000 kort som jeg må ha over helgen!

 

jævlig kjipt!

 

Testet du på slot 1 eller 2? Kunne du testet begge, en og en?

 

Testet med den innerste, altså den lengst mot bak :)

 

Kan teste med den andre mot fronten av kabinettet også, men ser ikkje vitsen i det så lenge jeg ikkje får noe mere fps iallefall :p

 

Føler jeg har gjort en god jobb egentlig nå. Har ikkje sett så mange andre som har testet forskjellige spill for å se om det no særlig ytelsesforskjell. Benchmarkene ble faktisk svært like med 2 broer. De er så like at det ikkje er vits å legge ut bildene engang :D

 

Men yeye, tester den andre slotten nå snart :)

 

 

Må takke Soppen (Amanita Muscaria) for en lang (9cm) Crossfire bro! Endelig kan jeg få litt luft mellom 5870 korta :w00t:

 

kommer ut med mine Benchmark snart straks jeg har kortene og når jeg får vannblokkene mine!

Endret av zitrix2
Lenke til kommentar

Det som venter på noe godt, venter for lenge :mrgreen:

 

Føler med deg zitrix2!

 

Hadde litt av samme føleslsen da 9800gx2 kom ut. Fikk grabbet til meg et kort ved første levering fra komplett.no. Pakkesporingen fulgte jeg med iherdig trykking på f5 knappen :D

 

Vel fremme på postkontoret så viste det seg at skjermkortet var borte fra postkontoret! Pakken var registrert inn, men pakken var sporløst borte. En heldig postansatt eller.no hadde tydeligvis plutselig et nytt skjermkort :D

 

3 uker etterpå og et annet skjermkortmerke :( fikk jeg 9800gx2. Da var det liksom for sent, fordi jeg ville jo ha skjermkortet så for det kom ut.

Lenke til kommentar

Vel høstferien gikk i dassen for meg, nå sitter jeg bare her å river meg i håret og er frustrert over hvor elendig posten er.

Alle dagene har bare gått med til venting. Kanskje får jeg den idag, nei fikk den ikke idag, kanskje imorra ?

 

Hele uka har rett å slett gått i dassen, ikke har jeg vært motivert til å ta oppvaska, eller bytte til vinterdekk osv. jeg som hadde så store planer for ferien :p

 

And thats my life with my problems, how was your day ?

Lenke til kommentar
Men, ingen svar noen sider tilbake: Noen som sitter på info ang Six-versjonen?
Six-versjonen nå er jeg ikke helt med ? :blush:

Tidligere nevnt som 6 skjermers kortet.

Altså det første skjermkortet for desktop som kan koble 6 skjermer til ett og samme skjermkort.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

NetonNet kjører HD 5850 til 1890 kroner, men har fjernet bekreftet dato. Mens vi venter får vel jeg gå litt off-topic imens da. Er det stor forskjell mellom 4x1GB og 2x2GB RAM (1333MHz)? Ser at førstnevnte er nesten 300 kroner billigere, og jeg har ikke videre tanker om å oppgradere til 8GB. I hvert fall tenker jeg som så at innen den tid ville jeg kjøpt mer aktuelle brikker, og uansett forkastet de gamle. Tanker? Kjører i5 750 og hovedkort med fire tilgjengelige RAM-spor. Skal overklokke moderat. :innocent:

 

Edit: For å ikke spore helt av (unnskyld, men RAM-seksjonen er så og si død :blush:), så lurer jeg på hva folket synes om HD 5750 og 5770. Verdt å vente på?

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Men, ingen svar noen sider tilbake: Noen som sitter på info ang Six-versjonen?
Six-versjonen nå er jeg ikke helt med ? :blush:

Tidligere nevnt som 6 skjermers kortet.

Altså det første skjermkortet for desktop som kan koble 6 skjermer til ett og samme skjermkort.

Haha ser for meg den prisen men vill ha!

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...