Gå til innhold

Den store Pyton-tråden!


Anbefalte innlegg

For et par år siden kom jeg over en god bunke pyton-blader på et bruktsalg. Kjøpte dem og lo meg skakk litt for mange ganger.

 

For de som ikke vet hva Pyton er, så er det like godt. Uansett, Pyton var et blad som spesialiserte seg i toalett-humor på sitt beste (værste?) Fyll, bæsj og alle slags perversiteter var dagligkost i disse bladene, blod var gjerne velkomment. Og flere av de som var i Pyton er fremdeles aktive. For å nevne noen hadde vi Frode Øverli og Tormod Løkling. Faktisk, Bjørn Ousland, en av tegnerne illustrerte naturfags-bøkene mine på ungdomsskolen :!: Tellus-serien., om noen brukte de. Disse var riktignok ganske snille...

 

Så dette er tråden der vi diskuterer dette stakkars nedlagte bladet som holdt kjøret så lenge det varte. Deep Shit Junkies, Dølle, Redaktøren, Besta, Adolf, Helliter'n og Halvliter'n og resten av gjengen, diskuter dem her!

 

Må nesten selv nevne en kommentar fra en "ok/ikke ok"-side sånn aller først: Det er ok å spille lommetennis. Det er IKKE ok å spille lommetennis i andres lommer!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 5 år senere...
  • 1 år senere...
  • 2 år senere...
S-r-ex skrev (På 1.1.2009 den 0.56):

Så dette er tråden der vi diskuterer dette stakkars nedlagte bladet som holdt kjøret så lenge det varte. Deep Shit Junkies, Dølle, Redaktøren, Besta, Adolf, Helliter'n og Halvliter'n og resten av gjengen, diskuter dem her!

Kom også i senere årene over ei rekke eldre Pyton blader, og da til meget hyggelige priser. Digget bladene som guttunge men innså jo ved nærmere besøk at de man husket fra barndommen var vel egentlig ei periode hvor Pyton sang på det siste verset, tror de skiftet navn også til "Nye" Pyton rundt midten 90-tallet.

Endte opp med å samle i hop 20-30 blader i fjor, og lest flesteparten, og ingen tvil, eldre Pyton var helt klart noe annet, og bedre enn "Nye" Pyton. 

Husker siste Pyton bladet jeg kjøpte var vel i 1998-99, ei slags jule-spesial, og deretter ei fra 2011 (også ei spesialutgave) da med Rambo-Smurf, eller noe slikt på forsiden.

Husker jo med glede at ei lignende crazy tegneserie kom ut eks antall nummer i 2003-04, med tittelen Gorilla, og har alle i heimen. Vil tippe mye var nytt, men også en god del fra Pyton årene. Synd den forsvant i vår/sommer 04, for var mye herlige bidrag der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...