Gå til innhold

Sprekker funnet på X1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For SonyEricsson sin del håper jeg de åpner for garantireperasjoner. Dersom det er et stort problem rundt om i verden og ikke i lille Norge. Det vil jo absolutt ha noe å si for videre distribusjon av telefonen å gjøre. Ingen ønsker vel å kjøpe en telefon som etter kort tid sprekker? Iallefall ikke jeg!!!

Lenke til kommentar
Får du sprekk i dekselet som følge av materialfeil og ikke feilbruk, har du krav på retting i henhold til norsk kjøpslov. Uansett hvor mye SE prøver å fraskrive seg dette.

 

Men dette kan bli en vanskelig sak så lenge en telefon normalt ikke sprekker ved normal bruk. SE kan fort skylde på brukerene.....og det kan bli vanskelig for vanlige forbrukere å bevise at de ikke har mistet telefonen. Hvis ikke SE åpner for reklamasjon for dette er jeg redd forbrukerne trenger hjelp til å motbevise problemet.

Lenke til kommentar

De kan ikke bevise at brukeren har mishandlet telefonen. Brukeren kan heller ikke bevise å ikke ha gjort det.

 

Dette tilfellet skjedde meg med et par hodetelefoner (sprakk av seg selv). Jeg fikk dem byttet, ettersom jeg stod på mitt, og sa jeg hadde behandlet dem som gull. Hvis noen opplever lignende situasjoner, oppfordrer jeg på det sterkeste å krangle ørene av de i butikken til du får viljen din. Ingen butikker sier nei til folk som krangler høyt nok (takk Pappa :p).

Lenke til kommentar
Får du sprekk i dekselet som følge av materialfeil og ikke feilbruk, har du krav på retting i henhold til norsk kjøpslov. Uansett hvor mye SE prøver å fraskrive seg dette.

 

Men dette kan bli en vanskelig sak så lenge en telefon normalt ikke sprekker ved normal bruk. SE kan fort skylde på brukerene.....og det kan bli vanskelig for vanlige forbrukere å bevise at de ikke har mistet telefonen. Hvis ikke SE åpner for reklamasjon for dette er jeg redd forbrukerne trenger hjelp til å motbevise problemet.

 

Angående kjøpsloven, så ligger bevisbyrden på butikken om de mener man ikke har behandlet produktet riktig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Får du sprekk i dekselet som følge av materialfeil og ikke feilbruk, har du krav på retting i henhold til norsk kjøpslov. Uansett hvor mye SE prøver å fraskrive seg dette.

 

Men dette kan bli en vanskelig sak så lenge en telefon normalt ikke sprekker ved normal bruk. SE kan fort skylde på brukerene.....og det kan bli vanskelig for vanlige forbrukere å bevise at de ikke har mistet telefonen. Hvis ikke SE åpner for reklamasjon for dette er jeg redd forbrukerne trenger hjelp til å motbevise problemet.

 

Angående kjøpsloven, så ligger bevisbyrden på butikken om de mener man ikke har behandlet produktet riktig.

 

AtW

 

Det blir ikke praktisert helt. Jeg har levert telefon til garanti reperasjon i en butikk. Der sa de at det var en garantisak og sendte den inn til merkeverksted. Når jeg fikk tilbake telefonen. (en Sony Ericssson) så måtte jeg betale for reperasjonen. Det pga av at de påsto at feilen kom av feil bruk. Noe det på ingen måter var. Jeg kom ingen vei med saken. Ikke med hjelp av forbrukerrådet en gang. Og de hjalp meg virkelig så godt de kunne.

Lenke til kommentar
Får du sprekk i dekselet som følge av materialfeil og ikke feilbruk, har du krav på retting i henhold til norsk kjøpslov. Uansett hvor mye SE prøver å fraskrive seg dette.

 

Men dette kan bli en vanskelig sak så lenge en telefon normalt ikke sprekker ved normal bruk. SE kan fort skylde på brukerene.....og det kan bli vanskelig for vanlige forbrukere å bevise at de ikke har mistet telefonen. Hvis ikke SE åpner for reklamasjon for dette er jeg redd forbrukerne trenger hjelp til å motbevise problemet.

 

Da var det vel butikken som ga etter og ikke leverandøren :-)

Lenke til kommentar
Får du sprekk i dekselet som følge av materialfeil og ikke feilbruk, har du krav på retting i henhold til norsk kjøpslov. Uansett hvor mye SE prøver å fraskrive seg dette.

 

Men dette kan bli en vanskelig sak så lenge en telefon normalt ikke sprekker ved normal bruk. SE kan fort skylde på brukerene.....og det kan bli vanskelig for vanlige forbrukere å bevise at de ikke har mistet telefonen. Hvis ikke SE åpner for reklamasjon for dette er jeg redd forbrukerne trenger hjelp til å motbevise problemet.

 

Angående kjøpsloven, så ligger bevisbyrden på butikken om de mener man ikke har behandlet produktet riktig.

 

AtW

 

Det blir ikke praktisert helt. Jeg har levert telefon til garanti reperasjon i en butikk. Der sa de at det var en garantisak og sendte den inn til merkeverksted. Når jeg fikk tilbake telefonen. (en Sony Ericssson) så måtte jeg betale for reperasjonen. Det pga av at de påsto at feilen kom av feil bruk. Noe det på ingen måter var. Jeg kom ingen vei med saken. Ikke med hjelp av forbrukerrådet en gang. Og de hjalp meg virkelig så godt de kunne.

 

Greit nok at butikker gør seg vonde og vansklige, mend et er vel slik loven er. Selv om man til tider risikerer å måtte ta det helt til retten.

 

AtW

Lenke til kommentar
Angående kjøpsloven, så ligger bevisbyrden på butikken om de mener man ikke har behandlet produktet riktig.

 

AtW

 

Regner med at du mener forbrukerkjøpsloven :)

 

Rett meg hvis jeg tar feil, men når det gjelder bevis så er det nettopp det Sony Ericsson har. Joda, de har jo til og med et fysisk bevis: Sprekken(e). Og de trenger, så vidt jeg vet, ikke å bevise noe mer nøyaktig rundt hvordan og hvorfor. Man leter jo ikke akkurat etter mordvåpen her heller. - Dermed er "ballen" kastet tilbake til forbruker som må bevise at han ikke har forårsaket sprekken(e).

 

Uansett er jeg selvfølgelig enig i at det er noe "muffens" med telefonene, siden det tydeligvis dukker opp så mange lignende tilfeller.

Lenke til kommentar
Angående kjøpsloven, så ligger bevisbyrden på butikken om de mener man ikke har behandlet produktet riktig.

 

AtW

 

Regner med at du mener forbrukerkjøpsloven :)

 

Rett meg hvis jeg tar feil, men når det gjelder bevis så er det nettopp det Sony Ericsson har. Joda, de har jo til og med et fysisk bevis: Sprekken(e). Og de trenger, så vidt jeg vet, ikke å bevise noe mer nøyaktig rundt hvordan og hvorfor. Man leter jo ikke akkurat etter mordvåpen her heller. - Dermed er "ballen" kastet tilbake til forbruker som må bevise at han ikke har forårsaket sprekken(e).

 

Uansett er jeg selvfølgelig enig i at det er noe "muffens" med telefonene, siden det tydeligvis dukker opp så mange lignende tilfeller.

 

Sprekkene er jo det som er galt med telefonen, at det er noe galt med den beviser jo ikke at det er brukeren som har forårsaket det.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...