Gå til innhold

Fusion vs Parallels vs Virtualbox?


Sonsol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VMWare Fusion er helt klart best i min bok, brukervennlig, enkelt oppsett og funksjonsrik med ting som Directx støtte for lett rendering. Om pris (560 NOK med dagens dollarkurs) ikke er noe hinder, go for it.

 

Virtualbox er et program spekket av avanserte manuelle innstillinger og det kan være både et pluss og et minus alt etter hvem som bruker det. Føler det er mer lagd for de mer avanserte brukerene snarere enn mor eller far som trenger ett eller annet windows-program for jobben. Et gratis program som virker veldig gjennomført på funksjoner, men altså litt bak på brukervennlighet.

 

Paralells er fra min erfaring på alle punkt sub-par i forhold til VMWare Fusion, det er alt jeg har å si om det egenlig.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Parallels og VMWare Fusion og må si at jeg har opplevd Fusion som både raskere og mere stabilt enn Parallels.

 

Men når sant skal sies, Parallels var (kanskje litt for) raskt ute med støtte for Leopard og jeg kjøpte min utgave før Fusion var tilgjengelig. Ettersom jeg var misfornøyd med Parallels, endte jeg opp med å kjøpe vmware i tillegg og har ikke sett meg tilbake. Parallels kan altså for alt jeg vet ha kommet med noen fikser som løser problemene jeg opplevde med produktet.

Lenke til kommentar

Jeg har bare testet Paralells og Fusion. Av dem har jeg kjøpt VMware Fusion. Hvorfor:

- Enklere å konfigurere, mer logiske dialoger

- Kan bruke VMware images som er skapt i andre VMware produkter (Workstation, Server, etc).

 

Prisen til VirtualBox er jo uslåelig, så jeg vil vel si at det kommer litt ann på behovet ditt... hvis jeg idag skulle hatt en viritualiseringsløsning, så ville jeg først installert VirtualBox og sett om det dekket mine behov.

Lenke til kommentar

Satt og fumlet med VirtualBox på MacBook'en til en bekjent i helga... grensesnittet var lovende, men jeg fikk det ikke stabilt.

 

- Shared Folders fungerte ikke i det hele tatt (guestOS=W2k), fikk den virituelle maskinen til å fryse fullstendig. Fant flere patches fra Sun, men ingen av dem gjorde susen.

 

- CD brenning var høyst ustabilt og veeeeldig tregt.

 

- Justering av vindustørrelse var hakkete og merkelig.

 

Jeg endte opp med å legge inn en demoversjon av VMware Fusion istedet...

 

Med så mye plunder som alternativ er VMware Fusion lett verdt $79.99 :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...