Gå til innhold

Årets fem største skuffelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er helt enig i at N96 var en skuffelse, men "Uten noe spesielt nytt fra N95 og uten trykkskjerm, som er blitt et must i alle mer avanserte telefoner, faller telefonen igjennom." ? Jaha? For noe tull...er ikke f.eks. HTC S740 en "avansert telefon"?

Helt enig. At trykkskjerm skal være det som skiller en profftelefon fra resten henger ikke på greip.

Lenke til kommentar

Er det jo j**** nøye om N96 har trykkskjerm...? Om den er skapt som den er, OK, folk som har den er sikkert fornøyd med den, og siden den ikke har trykkskjer så er den helt sikkert tilpasset de funksjonene den har til navigasjonstastene på den...!

 

Greit er trykkskjerm er "givende", men etter å hatt 4 forskjellige mobiler med trykkskjerm, så føler jeg at det beste er en uten...bare den jobber kjapt nok, så er jeg storfornøyd...selv om jeg er sær...pr.dags dato sitter jeg med en Nokia 6290, og det er noe av det råeste jeg har hatt innen mobiler...hvis du ser bort i fra trykkskjerm og Wi-fi, så slår den HTC Tytn II med glans...;)

Lenke til kommentar

For meg er det helt avgjørende at en telefon har trykkskjerm. Bare se på S60. Ble jo faktisk brukbart på 5800. Å sitte å trykke seg ihjel med navigasjonsknapper på S60 er helt utelukket for min del, utrolig tungvindt og tidkrevende. Trykke 3 ganger ned, velg, 4 ganger ned, velg, 2 ned til osv, istedet for å bare trykke på det valget man vil ha. :)

 

Ble litt off-topic dette, siden dette slettes ikke var noen skuffelse. :)

Lenke til kommentar
For meg er det helt avgjørende at en telefon har trykkskjerm. Bare se på S60. Ble jo faktisk brukbart på 5800. Å sitte å trykke seg ihjel med navigasjonsknapper på S60 er helt utelukket for min del, utrolig tungvindt og tidkrevende. Trykke 3 ganger ned, velg, 4 ganger ned, velg, 2 ned til osv, istedet for å bare trykke på det valget man vil ha. :)

 

Ble litt off-topic dette, siden dette slettes ikke var noen skuffelse. :)

Selvfølgelig er det behagelig å ha trykkskjerm, men folk sitter rett og slett å sutrer fordi en mobil ikke har trykkskjerm...! Dette mener jeg er skamlig...Nokia leverer en fantastisk mobil som de har gjort med N96, og bare fordi den ikke har trykkskjerm skal den synke så langt ned i gjørma som det går ann...??!

 

Det finns også grenser på hvor mye teknologi en kan plassere under noen biter med plastikk og metall...;)

Lenke til kommentar

De? Så vidt jeg ser er det én bruker som gjør det. Det kan da være en knalltelefon for Svirre91, selv om den har mangler. Telefonen jeg har (ikke en av dem i artikkelen, for øvrig) er jeg veldig fornøyd med, og synes den scorer bra på alle punkter utenom kamera. Hadde jeg trodd at det var en kameratelefon hadde jeg nødvendigvis vært misfornøyd og skuffet. Blir for dumt å automatisk regne med at han egentlig er misfornøyd, men desperat forsøker å forsvare den.

Lenke til kommentar
De? Så vidt jeg ser er det én bruker som gjør det. Det kan da være en knalltelefon for Svirre91, selv om den har mangler. Telefonen jeg har (ikke en av dem i artikkelen, for øvrig) er jeg veldig fornøyd med, og synes den scorer bra på alle punkter utenom kamera. Hadde jeg trodd at det var en kameratelefon hadde jeg nødvendigvis vært misfornøyd og skuffet. Blir for dumt å automatisk regne med at han egentlig er misfornøyd, men desperat forsøker å forsvare den.

Jeg har bare prøvd Nokia N96, og vart overrasket over den...;) Kameraet til Nokia veit jeg ikke er like bra som SE sine er (nokia kunne tatt litt lærdom der...:p ), men ellers er Nokia er bra valg føler jeg...:)

 

Skuffelse: Batterilevetiden på HTC Touch Diamond.

Opptur: Telefonen fungerer fortsatt, etter den hadde en ufrivillig tur i vaskemaskinen i sommer.

Skuffelse: ... men kameraet slutta å funke.. ):

Da kan jeg trøste meg med det at etter to turer i vaskemaskina så fungerer Nokia-en min enda...:p

Lenke til kommentar
Fatter ikke hvor vanskelig det skal være å lage et bra mobil-OS basert på Unix, og hvorfor f eks. SE bruker deres utdaterte system enda..

Samme med properiære kontakter, det er latterlig.

Grunnen til manglende bra telefonlinux er at det finnes 20+ forskjellige distroer, og ingen av dem er mer enn halvferdige. Android (som er unntaket) kommer nok til å være langt over målstreken før noen av de andre lukter på den. Alle brancher og ingen samler.

 

Ellers er jeg enig i at proprietære kontakter er en styggedom. Både på mobiler og alt annet.

Lenke til kommentar

Kanskje dere bør lese igjennom artikkelen minst en gang før dere legger den ut?

 

"BB Bold Flip - verste mangel

Har du hørt om morotelefonen som manglet kamera, MP3-spiller og spillstøtte?"

For så å skrive: "Pearl Flip er en grei telefon ellers, minus noe dårlig talekvalitet, dårlig kamera og manglende radio."

 

Heter den Bold Flip eller Pearl Flip? Kanskje begge deler?

 

 

Nokia 5300 - verste gjesp

 

"Nokia er ikke akkurat kjent for å finne opp kruttet på nytt på alle telefoner, og kjører ofte seift i mange av sine telefoner tiltenkt massene. Nokia 5320 Xpressmusic går imidlertid for langt, og vi kunne nærmest bruke denne som innsovningsmiddel på kvelden når vi testet denne. "

 

Bestem dere da!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...