Gå til innhold

Test - Hvem har høyest IQ på Forumet?


Lawliet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jaha?

 

edit: drittquotefunksjon .. uansett, han har postet resultatet sitt!

Ja jeg så det nå. Sorry. Uansett, så ser jeg i hvert fall et ganske tydelig atferdsmønster som skiller seg fra de som scorer lavt og de som scorer høyt.

 

EDIT: Bare sånn at det ikke blir noen misforståelser her:

Du sammenligner 119 og 138, begge er over gjennomsnittet, jeg tenkte mer på de som scorer lavt, sånn type 90 og under.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Ja jeg så det nå. Sorry. Uansett, så ser jeg i hvert fall et ganske tydelig atferdsmønster som skiller seg fra de som scorer lavt og de som scorer høyt.

Riktig, riktig ... Jeg antar alle i VGS-klassen din tok testen, for så å dele resultatene sine med deg?

 

Og til slutt et lite tips: Om du skal være nedlatende, les i det minste korrektur på postene dine.

Lenke til kommentar
Ja jeg så det nå. Sorry. Uansett, så ser jeg i hvert fall et ganske tydelig atferdsmønster som skiller seg fra de som scorer lavt og de som scorer høyt.

Riktig, riktig ... Jeg antar alle i VGS-klassen din tok testen, for så å dele resultatene sine med deg?

 

Og til slutt et lite tips: Om du skal være nedlatende, les i det minste korrektur på postene dine.

Trykkfeil bryr jeg meg lite om. Og ja, alle i klassen tok en iq-test i fjor.

Jeg sier ikke at disse menneskene vil klare seg dårlig i samfunnet, jeg tror tvert i mot de kommer til å klare seg godt. Jeg tviler dog på at de ville klart seg alene i noen spesiell tid.

Lenke til kommentar

Mensa Norge Resultat - Mensa Norges hjemmetest

Din IQ ble beregnet til 140 tilsvarende 99.6 percentile

Besøk Mensa.no for å ta en kontrollert test.

 

Allright! Klikka bare villt på de to siste, regna ikke med at jeg skulle klare det, de så så harde ut

post-49395-1230482457_thumb.png

Endret av venn
Lenke til kommentar
Trykkfeil bryr jeg meg lite om. Og ja, alle i klassen tok en iq-test i fjor.

Jeg sier ikke at disse menneskene vil klare seg dårlig i samfunnet, jeg tror tvert i mot de kommer til å klare seg godt. Jeg tviler dog på at de ville klart seg alene i noen spesiell tid.

Det var ikke snakk om en tastefeil eller to, men en direkte feilformulert setning.

 

Tullball. Erfaring og kunnskaper teller uendelig mye mer enn i IQ i en overlevelsessituasjon. Du påstår vel ikke at en kjemiker ville klart seg bedre i villmarken enn en nevenyttig bonde, en jeger eller en yrkesmilitær?

 

Red.: Jeg sier ikke noe om IQ-en til disse personene, bare at forutsetningene for å drive på med aktivitetene er veldige forskjellige.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Lol. Denne testen er jo artig, men denne type "IQ" er jo ubrukelig?

Det er i mine øyne feil å si at en som fikk 138 på denne testen er smartere enn en som fikk 115.

Livet består av mer enn å telle firkanter.

Det virker som du har missforstått. Disse oppgavene er laget for å beregne hvor bra evne man har til å se logikken i ting. Det å vere god til å se sammenhengen i ting er en veldig bra egenskap. Man lærer mye fortere og det blir lettere å forstå ting om man har god logisk sans. Denne type intelligens er med andre ord langt fra ubruklig.

 

Btw, er det noen som kan forklare de to siste oppgavene?

Lenke til kommentar

Skal ikke skryte av min IQ, eller gråte over mangelen på samme, men: Jeg har tatt den testen 3-4 ganger (med lang nok tid imellom til at jeg ikke husket oppgavene). Forskjellen på beste og dårligste resultat var nesten 20 poeng. Og jeg tror at jeg gjorde det best den første gangen. Så litt feilmarginer er det nok her, både med dagsform og hvor våken man er og masse annet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Slike tester fungerer kun som underholdning IMO, eller i beste fall en grov pekepinn. Etter å ha lest postene her, så ligger snittet på 125-140 - så med andre ord er alle her inne genier og svært begavet ...

 

Gjennomsnittet ligger på 100 IQ-poeng, alt over er med andre ord bra - så ingen vits i å poste: "Jeg fikk 130 SKUFFET!!! :'(". Trøst dere selv med at de aller fleste som scorer 130 på hjemmestesten, aldri ville fått det samme resultatet i en ordentlig test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...