Gå til innhold

Test - Hvem har høyest IQ på Forumet?


Lawliet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snittet ligger jo fra 100 til 115 eller noe, så nei, ingen grunn til å føle seg dum. :)

 

Denne IQ-testen var da også veldig begrenset. Det eneste den måler er en persons evner til å sette ulike figurer i sammenheng. Vil ikke akkurat si at det er et riktig mål på intelligens generelt. Da må man minst legge til noen matematiske og grammatiske oppgaver, som andre IQ-tester gjør, og likevel får man bare et resultat på personens intelligens innenfor disse områdene.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
97, er med andre ord helt normal. Liker meg fint der jeg ;)

Angående det å være "normal".. Noen ganger (eller for å være ærlig: ofte) ønsker jeg at jeg hadde hatt f.eks. 85 i IQ..

 

For da kunne jeg ha levd et enkelt og ukomplisert liv der jeg ikke hadde hatt peiling på, og ej eller hjernekraften til å bry meg med så mye.

 

- Jeg hadde da klart å slå meg til ro slik som alle andre på min alder gjør.

- Jeg hadde da trodd på alt som ble fortalt av andre folk/i media/myndigheter/o.s.v uten å være kritisk.

- Jeg kunne da vært kristen med sterk tro på Gud og fått mye ekstra håp og glede i livet.

 

Et normalt liv uten fremmedfølelse, depresjoner og identitetskriser hadde virkelig vært noe.. *sukk*.

 

 

Jeg måtte selvsagt være smart nok til å klare å få et fagbrev, og holde på en enkel jobb, men der går jaggu grensen..

IQ tester har jeg liten tro på, man kan trene seg opp til å score godt på disse testene ved å ta dem mange ganger og pugge svarene på hvert enkelt spørsmål. altså har jeg ingen tro på disse testene.

Lenke til kommentar
IQ tester har jeg liten tro på, man kan trene seg opp til å score godt på disse testene ved å ta dem mange ganger og pugge svarene på hvert enkelt spørsmål.

Det kalles juks.

 

Nevnarion@

 

Du må huske at IQ og Intelligens ikke er det samme. Målet med en IQ test er å beregne logisk sans, intet mer intet mindre. Om man slenger inn mattematiske og gramatiske oppgaver kommer plutselig kunnskap og hukommelse inn i bildet. Det ødelegger litt av poenget. Om man da hadde tatt en fyr fra jungelen ville han garantert scoret lavere enn en vanlig person som har gått på skole.

 

Man skal ikke vere avhengig av kunnskap for å score høyt på IQ tester siden logisk sans er konstant. Den kan ikke trenes.

Lenke til kommentar
An Intelligence Quotient or IQ is a score derived from one of several different standardized tests attempting to measure intelligence.

 

Men ja, du har et poeng, og det var nettopp det jeg mente, at folk hele tiden virker å tro at IQ måler din totale intelligens, og at man dermed skal rangere mennesker basert på et IQ-tall. Noe som blir feil.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Lol. Denne testen er jo artig, men denne type "IQ" er jo ubrukelig?

Det er i mine øyne feil å si at en som fikk 138 på denne testen er smartere enn en som fikk 115.

Livet består av mer enn å telle firkanter.

Det handler ikke om å telle firkanter, men om å se sammenheng i ting.

Jeg vil tørre å påstå at dette er ganske nyttig...

Lenke til kommentar

Er det whining fra en som fikk dårlig resultat her tro... :!:

 

Logisk sans har masse å si. Og jeg kan si deg at jeg vet om mange som åpenbart har lav iq, som ikke hadde klart seg 5 sekunder alene i skogen. Men alle "smartere" jeg kjenner lett hadde klart det. Hvorfor? Man ser sammenhenger. Kvister kan gi beskyttelse, granbarr kan gi tettere beskyttelse, begge deler brenner godt, osv... Jeg vil si det er ganske viktig.

 

Om denne testen er riktig kan derimot diskuteres, men den gir en indikasjon.

Lenke til kommentar
Logisk sans har masse å si. Og jeg kan si deg at jeg vet om mange som åpenbart har lav iq, som ikke hadde klart seg 5 sekunder alene i skogen. Men alle "smartere" jeg kjenner lett hadde klart det. Hvorfor? Man ser sammenhenger. Kvister kan gi beskyttelse, granbarr kan gi tettere beskyttelse, begge deler brenner godt, osv... Jeg vil si det er ganske viktig.

:!:

 

Oksedritt.

Lenke til kommentar
Er det whining fra en som fikk dårlig resultat her tro... :!:

Håper det der var sarkasme, mr. smart-boy!

Jeg bare la merke til at han spesifikt ikke har postet resultatet sitt.

 

Og til deg som kaller det oksedritt: Flere av de "mindre smarte" sliter med å skjønne hvorfor ikke pcen funker når den er tom for batteri, og jeg har vært med dem ute i skogen, og jeg står fortsatt for det jeg sier. Det er mange som ikke tenker i det heeele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...