Gå til innhold

Test - Hvem har høyest IQ på Forumet?


Lawliet

Anbefalte innlegg

97, er med andre ord helt normal. Liker meg fint der jeg ;)

Angående det å være "normal".. Noen ganger (eller for å være ærlig: ofte) ønsker jeg at jeg hadde hatt f.eks. 85 i IQ..

 

For da kunne jeg ha levd et enkelt og ukomplisert liv der jeg ikke hadde hatt peiling på, og ej eller hjernekraften til å bry meg med så mye.

 

- Jeg hadde da klart å slå meg til ro slik som alle andre på min alder gjør.

- Jeg hadde da trodd på alt som ble fortalt av andre folk/i media/myndigheter/o.s.v uten å være kritisk.

- Jeg kunne da vært kristen med sterk tro på Gud og fått mye ekstra håp og glede i livet.

 

Et normalt liv uten fremmedfølelse, depresjoner og identitetskriser hadde virkelig vært noe.. *sukk*.

 

 

Jeg måtte selvsagt være smart nok til å klare å få et fagbrev, og holde på en enkel jobb, men der går jaggu grensen..

 

Det er ikke en automatikk i det å ha høy IQ, og det å ha en forståelse for samfunnet rundt seg, bare så det er sagt.

Og hvis du var seriøs på dette dette med fremmedfølelse og depresjoner er det utrolig arrogant og tro at du er så fantastisk spesiell at du ikke har de samme følelsene og reaksjonene som andre mennesker med lavere IQ. Men så klart, det begrenser seg for hvor mye livserfaring og selvinnsikt en tenåring kan ha.

 

Slapp av da. Ikke ta alt "vås" du leser så seriøst, det var da ikke noe mer enn et "tenke høyt"-innlegg basert på alt av merkelige grublerier en tulling går å bærer på.. Jeez.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hjelper lite å være smart når man er lat! Ta å gjør leksene deres enn å sitte her å teste IQen deres, det dere kommer lengst med :p!

Jeg vet ikke med deg, men jeg er ikke den typen som sitter med lekser i jula.

Sitter som regel med matte jeg, men bestemte meg for å ta en pause akkurat nå fra juleaften og et par dager utover.. Men, er vel på'n igjen fra i morgen sikkert..

Lenke til kommentar

ah... jeg visste ikke at man kunne avslutte testen når man ville, og at man ikke fikk minus for å svare feil :p satt igjen første gangen med 10 min og ventet på at tiden skulle gå ut. tok testen igjen nå, og avsluttet da jeg hadde 10 min igjen.. fikk da en score på 135.

kanskje det var en del av testen. ^^

Må si at gjennomsnittet til nå er ganske høyt :O trodde gjennomsnittet lå på rundt 115, men virker som at de fleste får 119+. Mye smarte mennesker på forumet altså :)

Lenke til kommentar
Finnes det IQ-tester for sosial intelligens og kreativitet? Det hadde vore litt meir interessant enn dette logiske crappet. Fekk 123 forresten, men hadde kanskje litt for god tid igjen (9 minutter), og er dessutan ikkje 18 år. *unnskyldninger* :innocent:

Jeg vet ikke om noen, men jeg antar det finnes. Sosial intelligens (SQ) er dog vansklig å måle nyaktig. Dette kommer mest sansynlig av at SQ er varierende og kan trenes opp.

 

SQ er helt klart mye viktigere enn IQ, men det skader ikke å kunne se sammenhengen i ting heller ;)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Social_intelligence om du vil vite mer.

Lenke til kommentar
ah... jeg visste ikke at man kunne avslutte testen når man ville, og at man ikke fikk minus for å svare feil :p satt igjen første gangen med 10 min og ventet på at tiden skulle gå ut. tok testen igjen nå, og avsluttet da jeg hadde 10 min igjen.. fikk da en score på 135.

kanskje det var en del av testen. ^^

Må si at gjennomsnittet til nå er ganske høyt :O trodde gjennomsnittet lå på rundt 115, men virker som at de fleste får 119+. Mye smarte mennesker på forumet altså :)

Gjennomsnittet på slike forum er vanligvis høyt, dessuten er det som regel kun de som får en respektabel score som gidder å poste.

 

Og jeg kan dessverre ikke putte deg i førstepost siden det er ditt andre forsøk. Du burde ha lest infoen :p

Lenke til kommentar
ah... jeg visste ikke at man kunne avslutte testen når man ville, og at man ikke fikk minus for å svare feil :p satt igjen første gangen med 10 min og ventet på at tiden skulle gå ut. tok testen igjen nå, og avsluttet da jeg hadde 10 min igjen.. fikk da en score på 135.

kanskje det var en del av testen. ^^

Må si at gjennomsnittet til nå er ganske høyt :O trodde gjennomsnittet lå på rundt 115, men virker som at de fleste får 119+. Mye smarte mennesker på forumet altså :)

Nå vet jeg ikke om denne testen tar alder med i betraktningen, men jeg vil påstå det er mye mer sannsynlig at de som ikke scorer så høyt ikke vil avsløre resultatet, enn at diskusjon.no er en yngleplass for små fjortisgenier (som kommer med unnskyldninger selv om de scorer over 120).

 

Og kanskje enda mer sannsynlig: Det er et resultat av ekstensiv bløffing og bruk av Photoshop.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
97, er med andre ord helt normal. Liker meg fint der jeg ;)

Angående det å være "normal".. Noen ganger (eller for å være ærlig: ofte) ønsker jeg at jeg hadde hatt f.eks. 85 i IQ..

 

For da kunne jeg ha levd et enkelt og ukomplisert liv der jeg ikke hadde hatt peiling på, og ej eller hjernekraften til å bry meg med så mye.

 

- Jeg hadde da klart å slå meg til ro slik som alle andre på min alder gjør.

- Jeg hadde da trodd på alt som ble fortalt av andre folk/i media/myndigheter/o.s.v uten å være kritisk.

- Jeg kunne da vært kristen med sterk tro på Gud og fått mye ekstra håp og glede i livet.

 

Et normalt liv uten fremmedfølelse, depresjoner og identitetskriser hadde virkelig vært noe.. *sukk*.

 

 

Jeg måtte selvsagt være smart nok til å klare å få et fagbrev, og holde på en enkel jobb, men der går jaggu grensen..

 

Det er ikke en automatikk i det å ha høy IQ, og det å ha en forståelse for samfunnet rundt seg, bare så det er sagt.

Og hvis du var seriøs på dette dette med fremmedfølelse og depresjoner er det utrolig arrogant og tro at du er så fantastisk spesiell at du ikke har de samme følelsene og reaksjonene som andre mennesker med lavere IQ. Men så klart, det begrenser seg for hvor mye livserfaring og selvinnsikt en tenåring kan ha.

 

IQ, slik som det blir testet her. Sier KUN noe om hvor flink du er til å løse slike pusle oppgaver. Men det har ofte sammenheng med matematisk innsikt (men ikke alltid) Matematikere, fysikere osv har ofte høy IQ, men folk med høy IQ behøver ikke dermed være god i matte og fysikk.

 

Men, til Den orginale posten i quoten, så skjønner jeg hva du mener. Det er dog ikke helt bra formulert, noe som gjør at det kan misforståes. Det er forskjell på IQ og å være smart. Det må være litt deilig å ikke forvente noe av seg selv. da slipper man å bli skuffet, slik som de som OP siker til her. Å kunne slå seg til ro med et fagbrev og 350k i årslønn. (mener ikke noe stygt om dem overhode da jeg selv er fra en slik famile, der jeg har fått all omsorg og kjerlighet jeg ville!) Greia er bare at jo smartere man er, jo høyere mål setter man seg selv, og jo lettere kan man bli skuffet eller lei av å stadig jage etter dem.

Lenke til kommentar
*klipp-klipp*

..Det må være litt deilig å ikke forvente noe av seg selv..da slipper man å bli skuffet...Å kunne slå seg til ro med et fagbrev og 350k i årslønn...Greia er bare at jo smartere man er, jo høyere mål setter man seg selv, og jo lettere kan man bli skuffet eller lei av å stadig jage etter dem..

Korrekt. Men, "skuffet" og "lei av" blir fort erstattet av ekstrem frustrasjon, angst og et hint av skamfølelse.. Og om man er "heldig" vipper det over i noe enda verre.. Også graver man seg bare lenger og lenger ned..

 

Man mister til slutt helt perspektivet på ting..

Endret av scumbag
Lenke til kommentar
ah... jeg visste ikke at man kunne avslutte testen når man ville, og at man ikke fikk minus for å svare feil :p satt igjen første gangen med 10 min og ventet på at tiden skulle gå ut. tok testen igjen nå, og avsluttet da jeg hadde 10 min igjen.. fikk da en score på 135.

kanskje det var en del av testen. ^^

Må si at gjennomsnittet til nå er ganske høyt :O trodde gjennomsnittet lå på rundt 115, men virker som at de fleste får 119+. Mye smarte mennesker på forumet altså :)

 

*kremt* trodde 135 i IQ utelukket slike "uhell"... :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...