Gå til innhold

Test - Hvem har høyest IQ på Forumet?


Lawliet

Anbefalte innlegg

Kjenner meg igjen på mye av det der. Fikk alltid trekk når jeg regnet en matteoppgave på min egen måte og fant ut av ting selv. Mange lærere har den ideen om at vi MÅ gjøre ting slik som det står i boka. Det er veldig ødeleggende for de som liker å finne ut av ting og vite hvorfor ting er som det er.

 

De med toppkarakterer i min klasse var definitivt ikke de smarteste. Dem kunne akkurat det læreren sa, og ingenting mer. Er bare et spørsmål om hvor mye av fritiden du gidder å bruke til pugging. Dem som gjorde ting på sin egnen måte fikk beskjed at det var feil.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags fordeler mener du at du har ved å være medlem av Mensa? (Unntatt å bruke det som sjekketriks.)

 

Selve medlemskapet har vel ikke så mange fordeler. Det må vel i så fall bli at man har en ting å skille seg ut med. På noen jobb intervjuer, og i noen sosiale sammenhenger, er det en fordel. Man har også muligheten til å være sosial i en gruppe som har til felles med deg at de har høy IQ. Det er store forskjeller på medlemmene, men de har en tendens til å forstå hva man snakker om og kan utfordre/stimulere. Hvis man skal snakke om IQ til noen er det som regel langt enklere å si "Jeg er medlem av Mensa" enn "Jeg har en IQ på minimum 155". Litt på samme måten som det er enklere å si "Jeg spiller for Vålerenga" enn å si "Jeg er flink i fotball" :)

 

Det å ha en IQ som kvalifiserer for Mensa har nok langt flere fordeler enn medlemskapet.

Lenke til kommentar

Hva slags fordeler mener du at du har ved å være medlem av Mensa? (Unntatt å bruke det som sjekketriks.)

Billett for deg, evt kone, og 2 fra din familie i et av NOAH-skipene (fra 1 til 21, basert på medlemskap i andre Round-Table-grupper og rang i bl.a Frimureriet (poeng-basert)).

 

Bortsett fra dette (overlevelse for deg og din familie...), bør du muligens lese Mensa's intensjon og motto: sosial forening (for intelligente) og 'like barn leker best'.

Hva slags "fordeler" er det med medlemskap i en LAN-klubb (hvor LAN-klubben kun slipper medlemmer inn for arrangementer)?

Å delta på disse arrangementene, kanskje? (:

Mensa er vel ikke så mye annet enn en klubb, og de reklamerer vel ikke for annet heller.

Ønsker du Elite-status, anbefaller jeg heller rang-organisasjoner som Frimureriet. Her kan du skryte av din rang til alle (om du ikke har nådd fjerde grad og høyere, hvor du inngår en ed om at du heller vil ta livet av deg selv enn å fortelle noe om din grad derfra og oppover)...

 

Noen særlige andre fordeler er vel ikke å finne bortsett fra bruk av fantasien, i lik grad som man kan gjøre som medlem i en LAN-klubb.

Lenke til kommentar

Jeg lurte på hva han, personlig, tjener på å være medlem av Mensa, ikke nødvendigvis mottoet.

Ah, beklager, trodde ikke det fantes interessant (hvor du skulle hatt noen indikasjon på, eller hvor en hypotese om at vedkommende's personlige oppfatning av fordeler ved Mensa-medlemskap skulle kunne skille seg så fryktelig ut fra Mensa's offentlige liste (av fordeler/organisasjonen's intensjon) skulle kunne komme fra... om du da ikke antok at vedkommende nettopp er et arrogant/liker-å-føle-seg-elite-vesen).

Var ikke klar over at vedkommende var medlem heller (for han er det? ;))

Men yes.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er medlem. Tror egentlig alle har et behov for å ha et område man føler seg flink på. For min del er ikke det området IQ, selv om den er høy. Kravet for Mensa er egentlig ikke så høyt. 1 av 50 kan bli medlem. Jeg kunne blitt med i Tripple Nine om jeg hadde behov for å virkelig føle meg elite, der er man 1 av 1000. På den annen side er jeg mer unik som Norsk statsborger. Vi er jo ca 1 av 1425 :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

"Din IQ ligger nedenfor området testen er beregnet på. Vi regner med å utvide dette området så snart vi har samlet mer data. Husk at det er lurt å trene på å ta slike tester - det finnes mange å velge mellom og du finner en del av dem på forumet vårt." Hahaha, er jeg virkelig så dum?

Lenke til kommentar

Morsomt at alle skal bortforklare resultet. Ser dere ikke at det står:

 

IKKE GÅ VIDERE FØR DU ER KLAR FOR TESTEN

 

og

 

Det er en fordel at rommet du sitter i er luftet og usjenert.

Om du skårte noe over gjennomsnitlig (115) er du en skikkelig drittsekk, og/eller eier 0 emosjonell intelligens.

Ikke alle bryr seg om advarsler, og man KAN faktisk gamble, hoppe over strømgjerdet, på tross av advarsel, for så å banne når man lander i det fuckings strømgjerdet. At det stod et fareskilt der har INGENTING med saken å gjøre.

Og hvorfor i helvette kaller du det for "bortforklare"? Forbanna ¤%)!)#%=

 

@Sindre

Feil, man kan slike tester igjen 3-6måneder senere (+/- 3 for korte hjemme/online-tester, 6 for virkelige (real life)).

 

@Turbo

Hehe.. Jeg ser ikke noen åpenbare bugs med koden, så det skal visst tilsi at du skåret lavere enn 85 i IQ.

Dvs at i følge resultatene fra testen vil du statistisk sett ha en høyere IQ-skår enn 1:7 eller færre mennesker, eller 15% (eller lavere).

Det er jo i det lavere området, men noe mer enn det vet vi ikke :-)

Det er jo alltids mange faktorer involvert og, du skal helst være litt småvant til å tenke i denne typen baner - ikke ved å ha trent på det, men ved å være vant til å bruke hjernen på en lignende måte. Hjernen sammenlignes som kjent som/med en muskel... Og testen forutsetter vel egentlig at hjernen er brukt gjennomsnitlig mye - hvis ikke måler den kun hvor godt den logiske hjernedelen din fungerer akkurat nå, ikke i fortid og fremtid.

Så skal du også være klar for testen mentalt. Ikke sliten, trøtt, forstyrret, osv..

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar

Om du skårte noe over gjennomsnitlig (115) er du en skikkelig drittsekk, og/eller eier 0 emosjonell intelligens.

Ikke alle bryr seg om advarsler, og man KAN faktisk gamble, hoppe over strømgjerdet, på tross av advarsel, for så å banne når man lander i det fuckings strømgjerdet. At det stod et fareskilt der har INGENTING med saken å gjøre.

Og hvorfor i helvette kaller du det for "bortforklare"? Forbanna ¤%)!)#%=

Å skylde på en tv er veldig lett for å bortforklare det man synes er for dårlig.

Å ignorere tips for å få best resultat burde vel heller trekke deg 4-5 poeng enn noe annet :thumbup:

Lenke til kommentar

Om du skårte noe over gjennomsnitlig (115) er du en skikkelig drittsekk, og/eller eier 0 emosjonell intelligens.

Ikke alle bryr seg om advarsler, og man KAN faktisk gamble, hoppe over strømgjerdet, på tross av advarsel, for så å banne når man lander i det fuckings strømgjerdet. At det stod et fareskilt der har INGENTING med saken å gjøre.

Og hvorfor i helvette kaller du det for "bortforklare"? Forbanna ¤%)!)#%=

Å skylde på en tv er veldig lett for å bortforklare det man synes er for dårlig.

Jeg skårte 135 første gang... Skårer 131-135 på andre hjemmetester (mensa.se, iqtest.dk, m.m...)

Å ignorere tips for å få best resultat burde vel heller trekke deg 4-5 poeng enn noe annet :thumbup:

For å henge meg på ditt nivå, men i motsetning til deg komme med et sant utsagn: påstanden din ovenfor utelukker deg fra å være i 130-området, om du så klart mener det det du sier, og ikke bare er en arrogant drittsekk av et troll.

Som det har blitt sagt gang på gang av de i Mensa: de forbeholder seg retten til å gjøre dumme ting, og det er heller ikke slikt at smarte mennesker ikke gjør "dumme ting", spesielt ikke om det er for morro skyld (og essentielt ikke skader, eller er ment for å skade noen - slik du her gjør med ditt utsagn).

Det du gjør (sier, påstår) ovenfor er ikke dumt, det er dumheten selv.

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar

@Turbo

Hehe.. Jeg ser ikke noen åpenbare bugs med koden, så det skal visst tilsi at du skåret lavere enn 85 i IQ.

Dvs at i følge resultatene fra testen vil du statistisk sett ha en høyere IQ-skår enn 1:7 eller færre mennesker, eller 15% (eller lavere).

Det er jo i det lavere området, men noe mer enn det vet vi ikke :-)

Det er jo alltids mange faktorer involvert og, du skal helst være litt småvant til å tenke i denne typen baner - ikke ved å ha trent på det, men ved å være vant til å bruke hjernen på en lignende måte. Hjernen sammenlignes som kjent som/med en muskel... Og testen forutsetter vel egentlig at hjernen er brukt gjennomsnitlig mye - hvis ikke måler den kun hvor godt den logiske hjernedelen din fungerer akkurat nå, ikke i fortid og fremtid.

Så skal du også være klar for testen mentalt. Ikke sliten, trøtt, forstyrret, osv..

Var ganske trøtt når jeg tok testen så var vell det som utgjor resultatet mitt, har ikke tatt en slik test før heller.

Lenke til kommentar

Var ganske trøtt når jeg tok testen så var vell det som utgjor resultatet mitt, har ikke tatt en slik test før heller.

Var nok muligens litt av begge deler? :)

Om du var styrt-trøtt og nesten ikke fult med i det hele tatt, eller var helt borte i din egen verden, så var det nok mest trøtthet.

Om du var litt trøtt sånn utover natten, om klokken så var 3, var det nok på det beste litt av hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...