Gå til innhold

Test - Hvem har høyest IQ på Forumet?


Lawliet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm..i og med at snittet i Norge er 100 og snittet i Mensa er ca. 140, så synes jeg det er ganske rart at flesteparten av de som poster i denne tråden scorer 130 eller høyere..

Tror ikke denne testen er 100% nøyaktig, da den egentlig kun tester evnen til å se sammenhenger elns. Tester som tester alle felter vil vel luke ut en god del.

Lenke til kommentar

Dritt! Tidligere i dag streiket testet fra ca spm 19. Nå var alle spørsmålene fra og med nr 31 borte. Uansett, dette er en uhøytidelig test som ikke må tas for seriøst. Jeg tok en tilsvarende test for 7-8 år siden og fikk en score på rundt 135. Ikke så veldig lenge etter arrangerte Mensa en offisiell test like ved der jeg bodde. Jeg tok testen og fikk da en score på 117. Selv om jeg kanskje hadde litt "eksamensnerver" så tror jeg at sistnevnte score er mer realistisk.

Lenke til kommentar

Helt ærlig folkens, hvem tror dere det er flest av i denne tråden? Folk med godt over gjennomsnittet, eller folk på gjennomsnittet? Og hvem tror dere er mest opptatt av å poste resultatet?

 

Edit: Det er nok uansett litt vel høyt ja...

Endret av Zarfax
Lenke til kommentar

Din IQ ble beregnet til 138 tilsvarende 99.4 prosentil

 

Hoho. Men de fleste oppgavene hadde jo samme løsning. Inverse, spin around...

 

Testen gir sannsynligvis høyere resultat enn det bør. Jeg tviler sterkt på at snittet heromkring er så høyt, selv om du tar i betraktning at snittet på forumbrukere sannsynligvis er litt høyere og at ikke alle poster.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg leste av og dekrypterte kilde-koden for fasit, dvs jeg fikk lest kildekode på tross av "JS-krypteringen" som Mensa har betalt rundt 40$ for.

Kvalifiserer jeg? :whistle:h4xl.jpg

 

(Jeg husker jeg så et lignende glipp under WISC-test; så bort og "plystret" :whistle: , og latet sarkastisk som at jeg ikke skjønte hvordan jeg skal kunne lese av fasiten).

Synd, egentlig. Ikke bare kunne jeg lurt meg selv, men andre!

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar

Hmm..i og med at snittet i Norge er 100 og snittet i Mensa er ca. 140, så synes jeg det er ganske rart at flesteparten av de som poster i denne tråden scorer 130 eller høyere..

 

tror du folk som scorer under snittet poster det så hele offentligheten kan se det?

 

nesten alle tror de er over snittet, men noen er jo under siden det er gjennomsnitt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm..i og med at snittet i Norge er 100 og snittet i Mensa er ca. 140, så synes jeg det er ganske rart at flesteparten av de som poster i denne tråden scorer 130 eller høyere..

 

tror du folk som scorer under snittet poster det så hele offentligheten kan se det?

 

nesten alle tror de er over snittet, men noen er jo under siden det er gjennomsnitt

http://en.wikipedia.org/wiki/Downing_effect

 

Jeg har også "spekulert" eller fundert over/konkludert med at de minst intelligente og gjennomsnitlige bruker mindre tid på internett og "er offentlige" på forum o.l.

Ikke at de ikke finnes, ikke at alle intelligente sitter på nettet (med offentlig profil; spesielt forum-brukere), men at de fleste "gjennomsnitsmennesker" bruker internett mindre og er spesielt sjeldnere på fora o.l, og 'thus' er forum-brukere o.l i gjennomsnittet over gjennomsnittet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...