Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klumper i øreflippen, unormalt?


Genuine Genes

Anbefalte innlegg

Jeg har i en periode nå lagt merke til at jeg har klumper, nesten som kuler inni øreflippen (der man normalt sett henger øredobber og den slags, vet ikke om det heter øreflipp).

 

Altså, denne overflødige delen av øret som tilsynelatende bare er fett. INNI denne, på høyre øret har jeg to klumper. Det gjør ikke spesielt vondt å klemme eller ta på dem, men det er liksom ekkelt og litt ubehagelig. Har én liten klump flippen på venstre øret.

 

Er dette normalt? Har alle det sånn? Eller bør jeg snakke med lege om dette?

 

Edit: skriveleif

Endret av Genuine Genes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har for eksempel en sånn en i høyre øre. Vet ikke grunnen, men har vært perioder hvor jeg har irritert meg veldig. Tror de kan forsvinne for så og dukke opp igjen. Er vel en opphopning av fett eller noe sånt.

 

Googla litt, og det kan tyde på at vitaminmangel kan være grunnen. *Spise vitamintabletter*

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar

Den ene lille i venstre øreflipp legger jeg nesten ikke merke til, men de to i høyre er annerledes. Har prøvd å separere dem, men det virker som de henger sammen. Kan ikke flytte på dem rundt inni øreflippen heller. Kan klemme ganske hardt på dem uten at det gjør noe vondt, legger heller ikke merke til dem uten at jeg kjenner på dem. Men er jo litt freakish..

Lenke til kommentar

Når jeg tenker over det, så har jeg noen sånne "klumper" i hodeskallen og som kan gjøre litt vondt å pelle på. Det er vel kanskje også det samme?

 

Og et annet spørsmål, jeg har en ganske stor klump som er stein hard bak på hodeskallen rett over det beinet som går ned i nakken bak. Har ikke tenkt over det før, men den skal nok være der, eller?

Lenke til kommentar
Det er vanlig med hudormer i øreflippen! Få kjæreste/mor til å stikke en nål inn og klemme ut. Er deilig når jævelen kommer ut! :)

Fungerer dette og er det å anbefale på hudormer i ansiktet og? Har noen sånne klumper som er vonde som er irriterende, men har ikke den overflaten som gjør at den kan klemmes ut som kviser har.

Lenke til kommentar
Det er vanlig med hudormer i øreflippen! Få kjæreste/mor til å stikke en nål inn og klemme ut. Er deilig når jævelen kommer ut! :)

Fungerer dette og er det å anbefale på hudormer i ansiktet og? Har noen sånne klumper som er vonde som er irriterende, men har ikke den overflaten som gjør at den kan klemmes ut som kviser har.

 

Ja! Jeg klemmer dem ut selv, før de får utviklet seg til kviser. Klemmer forsåvidt ut alt som ikke skal være i fjeset, og det funker flott! :) Hudormer har en tendens til å bli litt sorte, og da er det viktig å få dem ut fort, for det er ikke fint. Ellers får du kjøpt hudrens som har små greier i seg som skraper bort hele hudormen, uten at du kjenner noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...