Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen bilde etter montering av nye minnebrikker


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en 5-6 år gammel pc som jeg bygde selv. Har levd med 1 Gb ram alle disse årene, og så bestemte jeg meg for å oppgradere til 3 gb nå for noen dager siden. Kjøpte 3x1gb brikker fra Crucial og satte disse i hovedkortet. Når jeg da startet pc'en igjen, fikk jeg ikke opp bilde på tv'en(som jeg bruker som pc-skjerm via DVI-HDMI). Satte i de gamle brikkene igjen, men får fortsatt ikke opp noe bilde. Forslag til hva som kan ha skjedd? Måtte ut med skjermkortet for å få tilgang til 1 av de 3 slot'ene til brikkene. Kan det ha vært statisk elektrisitet som har gjort at jeg har ødelagt skjermkortet, eller kan det være noe med de nye ram brikkene som har ødelagt slik at jeg ikke får bilde? Har tenkt å prøve å få tak i ett annet skjermkort og prøve det, men vil bare spør her i tilfelle det er noen som har opplevd det samme eller som vet med sikkerhet/har en idè om hva som kan være årsaken.

 

Mvh Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelte hovedkort må ha minnebrikekr parvis, det vil 2 eller 4. Evt. kan minnebrikkene kreve annen innstilling i BIOS enn det som er default.

Har du sjekket manualen til hovedkortet?

 

Siden du forsøkte med de gamle brikkene igjen er det også muligheter med dårlig kontakt (minnebrikker/skjermkort), statisk elektrisitet (håper du koblet fra stømkabel og ikke bare slo av med av/på bryter på front av kabinettet).

Lenke til kommentar

Skrudde av Pc'en på vanlig måte, skrudde av knappen bak på strømforsyningen og tok ut alt av kabler bak på kabinettet når jeg monterte de nye brikkene. I tillegg støvsugde jeg forsiktig alt av støv når jeg likevel hadde pc'en åpen, så tror ikke det skal være problemet. Er det noen måte å komme inn i bios når jeg ikke får opp noe som helst bilde på skjermen da ? Har også en sånn stemme som snakker når jeg starter opp maskinen, som sier sånt som "No floppy disk detected" eller "Computer now booting from operating system". Hu dama sier heller ikke noe nå når jeg setter i høyttalerne, så kan virke som pcen ikke starter opp i det hele tatt. Kan vel ikke ha ødelagt så mye bare ved skifte av minnebrikker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...