Gå til innhold

Førsteintrykk av SE C905 Inca


Mr team

Anbefalte innlegg

Vel da har endelig min Inca fargede SE C905 kommet.

Jeg orket ikke nok en sort eller sølv model, jeg ville ha noe fresh og nytt.

Og den skuffer virkelig ikke, den ser rett og slett jævlig bra ut!

Personlig syns jeg kanskje at sort er den som virker til å ha best materialer (plast)

Men utseendemessig scorer denne Inca fargede høyt!

Føler meg nesten litt pimp med denne mobilen i hånda.

 

Har ennå ikke fått flashet den men det kommer.

Har ikke testet den inngående ennå, men førsteinntrykket er som følger

Slideren føles tight og fin, ikke like bra som en Samsung, men samtidig bedre en Nokia sin N serie!

Tiltross for størrelsen så føles den ganske kompakt og fin, linsedekselet er glimrende utført da den nederste delen blir skøvet inn når øvre delen blir presset ned.

Kamera er meget raskt, den bruker halve tiden av f.eks W902 på å ta og lagre et bilde, meget bra!

Xenon blitzen er også meget sterk, lyser opp områder som ingen annen kamera mobil er kapabel av pr idag.

Bildene blir bra, spesielt fargene er bedre enn på 5 megapxl generasjonen, også de beste modellene herfra Zn5 og N82.

 

LCD skjermen er fin, meget lyssterk, i mine øyne bedre enn f.eks W902.

Den takler også utendørs lys bra.

Tastene er ok, D-paden virker litt cheap, også talltastene kunne vært mer responsive, men fungerer ok.

Den nye SW i C905 støtter den nye utvidete Java funksjonalitet, menyen har ikke blitt tregere av den grunn, Capuchin er bare inne i sin begynnelse, denne modellen støtter hva som evt kommer av dette.

Dette fotjener en egen tråd, kommer tilbake til dette prosjektet her!

Potensiallt er absolutt tilstede.

 

Wifi, GPS har jeg ennå ikke testet, får komme tilbake til dette senere.

Her kommer det noen bilder.

 

dsc01453ga6.th.jpg

 

dsc01454ue5.th.jpg

 

dsc01463tj1.th.jpg

 

dsc01464gg1.th.jpg

 

dsc01466pa3.th.jpg

 

dsc02516ql5.th.jpg

 

dsc02517lz7.th.jpg

 

Hvis det er evt spm, kom med dem!

:)

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ser overaskende bra ut i den fargen må jeg si. Fin forhåndstitt :) Er spendt på GPS'en og hvordan den fungerer i praktisk bruk, er den rask, er det lett å se hvor du er osv. Håper du sier mer om dette senere. Er enig i at den virker mindre en den er. Har tafset litt på den på Elkjip, og ble posetift overasket over størrelsen og skjermen. Den virket som du sier, meget lyssterk. Har du testet å se filmer på den?

Lenke til kommentar
Den ser overaskende bra ut i den fargen må jeg si. Fin forhåndstitt :) Er spendt på GPS'en og hvordan den fungerer i praktisk bruk, er den rask, er det lett å se hvor du er osv. Håper du sier mer om dette senere. Er enig i at den virker mindre en den er. Har tafset litt på den på Elkjip, og ble posetift overasket over størrelsen og skjermen. Den virket som du sier, meget lyssterk. Har du testet å se filmer på den?

 

Nei, har ennå ikke testet hvordan den er å se filmer på.

Prøvde imidlertid Wifi igår, utrolig rask, fant to trådløse nett på under 5 sekunder, det var ganske imponerende.

Skal prøve GPS senere idag.

Lenke til kommentar
Når telefonen er foldet sammen, fungerer da "telefon knappen" på venstre side?

Jeg har store problemer med den knappen, pluss "c" knappen på høyre side. Jeg har også vært så uheldig å fått en død pixel på min!

 

Høres ikke bra ut, ikke finn deg i dette, send den tilbake for fiks!

På min enhet fungerer de tastene du nevner utmerket, i lukket såvel som åpen posisjon.

Lenke til kommentar
Hva synes du om byggekvalitet\slidermekanismen?

 

Spørs hva du kommer fra, den er ikke like tight og fin som en Samsung slider, men den er bedre en Nokia sine N serie modeller (N81, N85, N95 osv)

Materialene er gjennomgående bra, mye bedre enn på K850, på nivå med K800 tenker jeg.

Personlig syns jeg kanskje det sorte plasten kvalitetsmessig er bedre enn på de to andre fargealternativene...

Som en grunnregel er sjelden første batch av en ny model perfekt, hverken HW eller SW messig, så dette blir omtrent som å kjøpe en ny model av en ny bil, forvent barnesykdommer på enkelte enheter.

Min model ser og føles meget bra ut hittil, ikke stort å anmerke ennå, men da igjen, jeg har kun hatt den i litt over 24 timer.

:)

Lenke til kommentar

Jeg ser du har fått mobilen i bronse fargen, dette er også en farge som frister meg.

Jeg har blant annet vært i kontakt med diverse butikker, å blant annet Sony Ericsson selv.

Og det virker som bronse fargen du har, ikke vil bli tilgjengelig i Norge?!

Så, er dette en mobil du har handlet fra utlandet, eller er den lurt en plass her i landet?

Lenke til kommentar
Jeg ser du har fått mobilen i bronse fargen, dette er også en farge som frister meg.

Jeg har blant annet vært i kontakt med diverse butikker, å blant annet Sony Ericsson selv.

Og det virker som bronse fargen du har, ikke vil bli tilgjengelig i Norge?!

Så, er dette en mobil du har handlet fra utlandet, eller er den lurt en plass her i landet?

 

Jeg var også i kontakt med SEMC Norge på et tidlig stadium, og andre kilder også utenlandske nevnte at Inca fargen var ment å skulle bli laget i et bestemt antall, og at det nærmet seg.

Så jeg ville nok gitt gass var jeg deg, om det er stor interresse for denne modellen er det vel ikke umulig at jeg kan skaffe flere, isåfall pm!

Disse er da selvsagt utenlandske ja, så om du ønsker norsk SW, må den flashes (ca 300.-)

Lenke til kommentar

C905 er en meget bra telefon, har selv kjøpt meg en men jeg var uheldig med att den øvre høytaleren var ødelagt.

Så mobilen har vært mer på reperasjon en den har vært i lommen min, hehe.

Men det værste var at når jeg fikk den tilbake fra reperasjon så streiket høytaleren etter 5 timer...

 

Ellers som sagt et bra og godt gjennomført produkt, og anbefales på det sterkeste, den tar heller ikke så veldig mye større plass i trange dongeribukser enn andre ;)

Endret av OransjeNsrEier
Lenke til kommentar

Skaffet meg en svart C905 i forrige uke og er meget fornøyd. Her er noen inntrykk jeg har gjort meg:

 

+ Veldig flott design, bra utarbeidet, ser stilig ut

+ Solid plast, med enkelte metalldeler rundt

+ Utmerket og solid slider

+ Klar skjerm som er lett å lese både utendørs og innendørs

+ Velfungerende solide taster, det kan ta en liten stund å vende seg til de fordi de er flate, men ingen ulempe i mine øyne

 

+ Raskt kamera som gir bra kvalitet på bildene, helt klart den beste kameratelefonen du kan få for pengene (hvis pengene ikke hadde vært en faktor, hadde jeg kanskje skaffet meg en i850, men jeg er ikke glad i touch skjermer)

+ Veldig fornøyd med funksjonene til kameraet og den sterke xenon blitsen

+ Kameradekslet fungerer ypperlig og har aldri sviktet meg

 

+ Har oppgradert firmware, ikke sikker på hva som er nytt, men menyen er kjapp og responsiv

 

+ Mobilen kan synce mot Outlook Exchange servere via Exchange ActiveSync og dette fungerer fint, samme med Wifi

 

+ SAR 0,7 i følge manualen. Sykt lite i forhold til min gamle telefon (T650), som er en skikkelig strålingversting på hele SAR 1,8

 

Telefonen er noe stor i forhold til andre mobiler, men likevel passer den fint i lommen og veier ikke for mye.

 

Dette er klart en flott telefon for kamerafantaster som ikke liker å drasse rundt på to dingser (mobil og kamera) hele tiden, men som heller ikke er gærne på kvalitet (C905 kan ikke konkurere med digitalkameraer eller skikkelig speilreflekskameraer, men gjengir bildene bra til å være en mobil).

 

Det er dog ikke en telefon for applikasjonsentusiastene. Telefonen kjører på SE sin proprietære lukkede plattform. Hvorfor de ikke har valgt å gå for Symbian S60 vet jeg ingenting om, men det er litt trist med tanke på at man har færre muligheter når det gjelder applikasjoner.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har også en C905 og det virker som det er en bug i firmwaren, har forsøkt å legge inn firmware på nytt men det er fortsatt problemer.

 

Har du samme problem på din?

 

Problemet er at hvis du går inn på kalkulator, og trykker tilbake for å komme tilbake til meny så virker det som den henger. Alle de andre valgene blir borte, men kommer tilbake når du trykker på en tast. Ikke noen stor feil, men allikavel...

 

Hvordan er forresten batterikapasiteten på din?

Endret av d-duppsko
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Alle javatelefoner kan få en eller annen msnklient. Så ingen fare rundt det.

 

Okei, takk for svar..

 

Funnet en som er interessert og bytte sin 2 måneders svarte C905, i min 2 månders gamle Xperia X1 svart.. det er klart min telefon er litt dyrer i utgangspunktet.. Men er fristende.. Jeg får dessverre ikke med kvittering så det trekker jo ned endel.. Noen som har en mening om hva jeg burde gjøre.. Er C905 verd det ? :) Valget er jo egentlig bare opp til hva jeg selv vil.. men kunne trengt litt hjelp allikavel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...