Gå til innhold

Feature: Historien om Prince of Persia (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så nettopp på bildene til spillet... Hvorfor er d så HEFTIG d samme som Assassin's Creed?! En gæren kæll, klin lik Altair står jo i 3 av bildene jo! :blink:

Det er laget på samme grafikk motoren. Derfor er det så likt. Prince of Persia er originalen. Og jeg vil hevde at selv det gamle DOS spillet faktisk er nesten like underholdende i dag som det var den gang, selv om grafikken er avleggs.

Lenke til kommentar

Personling likte jeg warrior Within ganske godt. Greit, historien var ganske forutsigbar, men grafikken og ikke minst fysikken var nydelig (ikke at fysikken var realistisk, men dere skjønner).

Vanvittig stilig å springe opp en vegg, og hive seg bakover i et svalestup, og deretter veiverundt seg med sverdet og lage fillebiff av fiendene. Mange stilige komboer gjorde kampene mer spennende enn i Sands og Time, men jeg savnet akrobatikken.

Lenke til kommentar

For noen år siden ble førsteutgaven av Prince of Persia gjenutgitt, men spillprodusenten gjorde en fadese, de ga ut førsteutgaven for Mac i Windowsutgave. Dermed fikk de en haug med protester fra de som hadde spilt førsteutgaven på PC, for i 1989 hadde Macutgaven langt finere grafikk enn Windowsutgaven, og PC-folket kjente seg derfor ikke igjen.

 

I 1989 hadde MS akkurat lansert Windows 3.1, den første virkelig brukbare Windowsutgaven. Macintosh ble lansert fem år tidligere og var allerede en velutviklet grafikkplattform på den tiden Prince of Persia ble lansert.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Ahh, jeg var ikke gamle karen når jeg først spillte PoP på broderens Amiga500, en pode på 5 år omtrent. Husker jeg syntes spillet var veldig vanskelig, men utrolig spennende. Det var et mareritt for meg og kameratene mine å møte en vakt de første gangene for vi var dårlige å fekte, og den tidsfristen (samt gitterdører med tidsfrist osv) gjorde det til en komplisert affære for våre små barnesinn.

 

Belønningen vi fikk når vi kom inn i det fargerike palasset og ut av fangekjellerene for første gang var derimot magisk. Savner den tiden spill klarte å engasjere så til de grader, om det er alderen som gjør det eller om det har blitt en vanesak så er det sjeldent jeg sitter med samme følelsen nå. Bra artikkel om en heldigvis enda aktuell serie, håper filmen blir morsom uten å være for hollywood cheesy Synes f.eks National Treasure, spesielt nr.2, er veldig cheesy. Går an å lage adventurefilmer som ikke er helt overdrevne og kleine.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...