Gå til innhold

Kommentar: Hjelp, jeg elsker Microsoft (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke rett at en bruker her på forumet får sin hyggelige opplevelse med MS kundeservice blåst opp på forsiden, bare fordi han har tillatelse som skribent her.

 

Hva med alle de 10 talls trådene om folk som ikke får til å avbestille live abb, alle trådene med folk som får underkjent garantireperasjon og alle trådene med de første xbox 360'ene som ramlet fra hverandre bare du så på dem. Kan ikke ett par av disse brukerene få postet sine "artikler" på forsiden?

Tror du ikke gamer.no har skrevet flere artikler om hardware-feilene på Xbox 360 enn hyggelige erfaringer med Microsofts kundeservice?

Lenke til kommentar
Sorry, men jeg må bare lage litt kvalm (skal forsøke å være saklig) :)

 

Når en konsoll til flere tusen kroner går i stykker, så burde man ikke bli overrasket, men heller forvente at selskapet trår til med å skaffe deg en ny. (Hvis den er innenfor garantien)

 

Ting jeg misliker med Xbox360 - og ved assosiasjon, Microsoft:

 

Det er tydelig at Microsoft har tenkt godt gjennom hvordan de vil konsollen skal fungere, alt er godt gjennomført programvaremessig. Mange gode funksjoner (chat, invites og alt det der).

MEN det er et faktum at den første maskinvareversjonen av xbox360 var dårlig satt sammen. Nå etter ufattelig mange RRODs, så er det ikke rart at kundeservicen til Microsoft er så bra...(etter å ha fått en del henvendelser). Det kan tenkes at Microsoft har vært så gira på å komme ut med sin konsoll før Sony, uten å testkjøre konsollen grundig, slik at dette har gått på bekostning av kvaliteten. Dvs - ingen respekt for at forbrukeren forventer et produkt som skal vare i flere år uten å bryte sammen.

EDIT: (kom på noen punkt her)

- man må betale for å spille online. Som gammel PC-gamer så er jeg sjokkert over at folk aksepterer å måtte betale ekstra for funksjoner som burde være inkludert i spillet. Microsoft virker her grådige.

- man må kjøpe microsofts egne og dyre harddisker for å utvide lagringsplass

 

Ting som jeg ellers misliker med Microsoft:

Monopolist

- de forsøker til tider å forhindre konkurranse ved å legge til sine egne og i de fleste tilfeller underlegne programvareløsninger i Windows, f.eks nettlesere, mediaavspillere osv.

- de forsøker å få staten til å bruke Microsoft sine egne filformater i det offentlige, i steden for opensource formater. Noe som vil påføre det offentlige flere millioner i ekstrautgifter for å kjøpe programvaren som trengs for å lese dokumentene.

Vista

- de forsøkte å skape et kunstig behov med å legge directx10 til vista. Det viste seg at Vista var dårlig og grafikkrevolusjonen kom aldri. Hva gjør de? Jo de anbefaler folk å vente med Vista og heller vente på Windows7. De som kjøpte Vista ultimate, inkludert meg, føler seg lurt.

 

Dette er ikke et uttrykk for hat, men som sagt misliking. Kjør debatt :)

 

Jeg må si meg enig med dweebster23. Jeg er ingen fanboy, har glid mere over til PS3 i seinere tid. Det er ikke mye mer å legge til denne kommentaren, men føler jeg må si en ting. I artikkelen sies det at Xbox holder seg til hardcore gaming sjangeren i motsetning til PS3, det er desverre omvendt. Jeg har hatt xbox siden den kom, fikk også PS3 når den kom, men den bare stod å støvet ned. Nå i senere tid har det blitt motsatt siden Xbox ville bli en konsoll "for alle". Den har blitt mer "casual", mens PS3 fortsatt har samme gode "gamle" layout og spill som fortsatt er hardcore:) PSN begynner også å ta seg opp^_^ Tar ikke helt Microsoft på alvor lenger.. :/

Lenke til kommentar

Dette synes jeg var en totalt latterlig artikkel som er på kanten til "fanboyism" som hw.no tidligere har gått så sterkt ut mot.

 

Du "elsker" Microsoft fordi du hadde en enkeltstående god erfaring med kundeservice? Det finnes plenty folk som har stikk motsatt erfaring hvis du kikker i kommentarene, forumet og googler (og det gjelder både Sony og MS sin support). Hvis du som journalist hadde gjort litt research hadde du sikkert funnet ut dette og kanskje unngått og lire av deg en så idiotisk artikkel.

 

Selv kan jeg jo si at jeg "elsker" Sony fordi jeg aldri har behøvd å reklamere på et eneste Sony produkt (PS1, PS2, PS3 og et par TV'er opp gjennom årene), men jeg vet at mange har slitt med supporten så da har jeg ikke noe grunnlag for å si at "jeg er så jævli fornøyd med Sony fordi de lager ting som aldri går i stykker, jeg elsker Sony". Som med alt annet jeg eier er jeg glad så lenge det funker og ikke går i stykker.

 

At Microsoft har "innovert" med XBox 360 synes jeg også er pisspreik. XBox og XBox 360 er begge x86 PC'er pakket inn som en konsoll. IBM har utviklet en trekjerne Xeon for MS og Cell for Sony, begge på oppdrag, og er således de eneste som har innovert noe som helst. Live tjenesten er heller ikke noe nytt i og for seg, likeledes PSN Store og PS Home (Steam, Second Life, etc. etc. - alt har vært gjort før).

 

Ja, jeg er enig i essensen i artikkelen din, at alt for få selskaper tar kundeservice og reklamasjon på alvor, men du presterer å formidle dette på en komplett idiotisk måte. Du kamuflerer hele budskapet ditt og kaster bensin på "fanboy" bålet i stedet for å skrive en ordentlig artikkel om kundesupport.

 

Skjerp deg Steinar Helgesen, tenk før du publiserer.

Lenke til kommentar

Folk sammenligner Xbox LIVE med PC sin online støtte. Gir ikke Microsoft lov til å ta 499,- for ett år. Men tror det ligger noe bak prisen, som ikke skjer over PC, PSN, osv. Kunne uansett vært billigere!

 

Hvorvidt artikkelen er fanboy stuff eller ikke. Synes jeg det er bra med litt positiv stoff i ny og ned. Hadde unnet Nintendo eller Sony brukere om de hadde opplevd noe bra.

Også det at folk faktisk ser på Xbox 360 som en dårlig konsoll fordi den har hatt en dårlig support, eller at det brytet sammen. (Er det nå ikke slik at du faktisk får en ny tilbake?). Viser jo veldig at de har allerede forhåndsdømt maskinen før de evt. har prøvd den. Dette gjelder også andre veien rundt. Som jeg personlig har vært veldig flink til å gjøre selv. Men tror faktisk at dette er problemet. Man dømmer ut ifra specs, enkelt opplevelser, osv. Personlig kan jeg ikke få sagt hvor vondt det var å være uten boksen. Hvor glad jeg ble med NXE, forskjellige spill som har kommet, osv. Noe jeg tror alle opplever, uavhengig konsoll. At du ikke liker Xbox 360, eller PlayStation 3, er ikke dermed sagt at den ved siden liker det samme valget som deg.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Det også kan være en tankevekker mtp. selskaper som ikke har så store problemer. Er at når faktisk en person ringer og har problemet. Blir han møtt på en annen møte enn med f.eks. Microsoft Support. Siden de er sentralt for fud, og da må gjøre en bra jobb. (Var ikke ment direkte mot Sony, men alle bedrifter.)

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Xbox360 har rett og slett et imageproblem som vil vedvare helt til den erstattes av neste Xbox. Og når det kom i kjølvannet av hva mange oppfatter som svikt i støtten av den første Xboxen, så har Microsoft dannet et bilde av et upålitelig selskap hos mange.

 

Men for all del...nå begynner prisen på Xbox360 å bli så rimelig at alt kan tilgis - for den har jo mange bra spill ;)

Lenke til kommentar
Xbox360 har rett og slett et imageproblem som vil vedvare helt til den erstattes av neste Xbox. Og når det kom i kjølvannet av hva mange oppfatter som svikt i støtten av den første Xboxen, så har Microsoft dannet et bilde av et upålitelig selskap hos mange.
Stiller spørsmål ved den skepsisen. Siden mange er ikke så techy som oss, og kanskje aldri har hørt om RRoD før. Men tviler ikke at mange vet, men kanskje ikke så stor andel som vi tror.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

De fleste av oss som har kontakt med amerikanske selskaper blir direkte kvalme av å ha med kundeservice i norske butikker å gjøre etterpå.

 

Bestilte dekk og felger fra USA, Tirerack. De sier ikke at de sender utenfor USA, men ta kontakt med dem og du får kjappeste og hyggeligste servicen du kan tenke deg. Felger og dekk på døra på 5 arbeidsdager. Det er vel samme tiden de bruker på å få et brev fra Oslo til Bergen her? Skal du ha dette i Norge så blir de nesten sure fordi du forstyrrer dem noen plasser. Kundeservice finnes knapt i Norge.

 

Men jeg tror det er mye oppi ledelsen sin skyld. Allslags bajaser som ikke har peiling som styrer skuta. Man må gi kundeservice og selgere litt frihet slik at de kan bruke hjernen og være fleksible og yte god service. Man taper noen tusen på det der og da, men i lengden så vinner man definitivt. Jeg personlig betaler heller noen kroner ekstra for å handle med hyggelige folk.

Lenke til kommentar

biXen, du har helt rett. Kundeservice i Norge er så å si ikkeeksisterende i forhold til de fleste andre land, kanskje særlig USA. Kjøper du en Seng på en møbelforetning i Norge blir du gjerne pent bedt om å ta den under armen og pakken den oppå bilen. I USA får den fraktet hjem til deg samme dag.

 

I Norge opplever vi samtidig ofte at vi får "God Service" enkelte steder, dog i de fleste tilfeller er det bare fordi vi har satt lista så lav, ettersom vi ikke er vant med med å få service. Når vi I Norge får Amerikansk Service (lol) når vi har problemer med XBoxen, blir vi fort imponert! Jeg ble ihvertfall det da de kom og hentet dagen etter vi ringte, og fikk tilbake 4 dager senere!

Lenke til kommentar
Forøvrig så er jeg litt irritert på utsagn som "Microsoft er pill råttent".. "

 

Synes det er på tide å innse at Microsoft ikke er så ille..

 

Grunnen til jeg sa det, var at dem innhentet maskin-informasjon på mitt Windows, på tross av at jeg hadde valgt at jeg ikke ville at Microsoft skulle hente inn informasjon.

Microsoft hentet inn maskinvareinformasjon, og låste Windowsen til hovedkortet mitt, og når jeg oppgraderte fikk jeg store problemer, da det plutselig påsto at jeg brukte en piratkopi av Windows.

Jeg hadde betalt over 800 kroner, for å få 'Genuine' versjon av Windows XP, istedenfor en som bare var bundlet med maskinvaren (til 500,-) for å unngå nettopp dette, og at jeg skulle kunne oppgradere maskinvaren uten problemer.

 

Kundebehandler påsto at det ikke var tilfelle, og ville ha meg til å betale enda en gang, og det gikk tre dager før jeg endelig fikk tak i en fornuftig kundebehandler som faktisk viste hva min Windows var registrert for når jeg forklarte saken, og jeg fikk dermed utlevert en ny nøkkel.

 

Så dengang jeg har fått hjelp av MS kundesupport, så var dem ganske ille. :-/

 

Og også utrolig irriterende at det er umulig å få tak i epost-adresser o.l. for å få hjelp av MS, alt skal gjøres over telefon.

Lenke til kommentar

Så her i sted at noen hadde brukt Penny Arcade til å gjøre narr av installering av spill på PS3. Så jeg gikk inn og sjekket hjemmesiden deres, siden jeg syns PA er ganske morsomt.

 

Til min store overraskelse fant jeg kun 2 striper som omhandlet xbox 360, ingen negative, ingen nevner RROD. Men fant 10+ som omhandlet Ps3, noen positive, men mest negative (da mener jeg gjøre-narr-av-negativ ikke hat-negativ).

 

Heldigvis så har jeg The Simpsons som kan opprettholde mitt nivå av "common-knowledge"

 

 

 

 

Rrod er kjent, enten folk liker det eller ikke...because The Simpsons did it ;)

 

( http://www.youtube.com/watch?v=4jZy4ZFgS8o )

Endret av dweebster23
Lenke til kommentar

Microsoft leverer gode produkter og er et godt selskap å ha med å gjøre som IKT arbeider. Det finnes virkelig mye verre internasjonale leverandører som er store.

 

Ellers må man ikke forveksle lokale sjappers service med Microsoft, jeg har inntrykk av at lokale sjapper slurver mer med leverandørers garantiordninger. Mange lokale butikker ser på leverandørens garantiordninger som kjas og ekstra bry og lar ting ligge unødvendig lenge.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Så her i sted at noen hadde brukt Penny Arcade til å gjøre narr av installering av spill på PS3. Så jeg gikk inn og sjekket hjemmesiden deres, siden jeg syns PA er ganske morsomt.

 

Til min store overraskelse fant jeg kun 2 striper som omhandlet xbox 360, ingen negative, ingen nevner RROD. Men fant 10+ som omhandlet Ps3, noen positive, men mest negative (da mener jeg gjøre-narr-av-negativ ikke hat-negativ).

 

Heldigvis så har jeg The Simpsons som kan opprettholde mitt nivå av "common-knowledge"

 

 

 

 

Rrod er kjent, enten folk liker det eller ikke...because The Simpsons did it ;)

 

( http://www.youtube.com/watch?v=4jZy4ZFgS8o )

 

Penny Arcade har i lang lang tid likt å mobbe ps3, men mange av tegneseriene deres er da ganske så morsomme :p Men man tar jo ikke akkurat dem seriøs.

 

Men gamer derimot tror jeg de fleste her har ganske mye respekt for. Har vært tilfeller da man har vært noe uenig i noen av anmeldelsene, men uten at dette har gått ut over respekten man har for siden. Men denne artikkelen er lavmål, skrevet av en fanboy for fanboys. Og det uvilkårlig om det står MS/Sony eller Nintedo i overskriften.

 

Er det ingen i redaksjonen som har en Wii eller en Playstation 3 som ikke har vært på reperasjon? Det er bra service det! Synes i såfall at de fortjener en skryteartikkel.

 

Den kan kanskje se slik ut?

Jeg spiller mine få spill på Wii. Den er vel cirka to år gammel, og har surret og gått ganske pålitelig. I det siste har jeg kost meg med Mario Galaxy og Wiifit. Boksen lager nesten ikke noe lyd, og har en del virkelig supre spill, for ikke å snakke om hvor genialt Mii er.

 

Upåklagelig konsoll

 

Her om dagen døde ikke Wii-en. Sluttet ikke bare å funke, leste forsatt DVD-er. Kan det bli bedre? Jeg elsker Nintedo

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Morsomt egentlig at man lager skryteartikkel for at MS har god kundeservice, hadde de hadt et produkt som ikke går i stykker hadde de ikke trengt å skrape hele tiden når folk ringer og klager på at konsollen har gått i stykker.

 

Nei gamle konsoller hadde mye lengere levetid enn dagens konsoller. Har en gammel NES og Sega fra 80/90 tallet som fremdles tutler og går. Setter bare inn kasseten, kanskje litt fikling, så er det inn i spillet. Hvorfor klarer de ikke å lage konsoller slik lengere? Fordi de skal stappe inn et hav av teknologi i konsollene sine.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...