Gå til innhold

Kommentar: Hjelp, jeg elsker Microsoft (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MagnarP er en glimrende 360 ressurs i forumet så jeg synes ikke den biten vi ser over her skal gå særlig lenger... har fått mange gode tips fra han om 360.

 

Man skal respektere meningsforskjeller selv om det kan gå hett for seg i en debatt og MagnarP har min fulle respekt som en kompentent 360 kar.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det lov, det jeg kommenterte var feilaktigheter ift. spillhistorikk som var nokså graverende. Hva andre reagerte på kan ikke jeg stå for. Vet dog du siktet til alle.

 

Nei. Jeg siktet til deg og dette innlegget:

 

Dette var en høyst merkverdig kommentar i artikkelen som gjør at jeg lurer på om man har fulgt med før man fikk en Xbox360 i posten?

 

MS på PC har alltid vært en spillboks selv fra de tidligste DOS dagene og MS har preget spillmarkedet kraftig i alle år. Med Windows95 lagde MS DirectX som har vokst enormt og dominerer spillbransjen. Det MS har gjort er å stappe hele dette mangeårige konseptet inn i en boks som fikk kodenavnet "DirectXBox" som deretter fikk produktnavnet XBox.

 

Å mene at MS kommer inn uten erfaring fra spillmarkedet var i beste fall noe bevistløst. De er vel den av aktørene som hadde mest relevant erfaring.

 

Sier jeg i min kommentar at de ikke har erfaring fra spillmarkedet? I verste fall er jeg vag i min kommentar. Jeg snakker spesifikt om konsollmarkedet. Konsollmarkedet var et nytt territorium for Microsoft, uavhengig av om de hadde skapt en solid plattform for spill i Windows.

Endret av Steinar h
Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det lov, det jeg kommenterte var feilaktigheter ift. spillhistorikk som var nokså graverende. Hva andre reagerte på kan ikke jeg stå for. Vet dog du siktet til alle.

Nei. Jeg siktet til deg og dette innlegget:

 

Steinar H.

 

Jeg kommenterte dette innlegget som var rett over/før mitt.

Det er vel lov å påpeke at Microsoft har vært flinke til å håndtere saken?

Om de poster noe positivt om PS3 og Wii også så er alt liksom greit igjen ^^,

Deretter kom mitt

Selvfølgelig er det lov, det jeg kommenterte var feilaktigheter ift. spillhistorikk som var nokså graverende. Hva andre reagerte på kan ikke jeg stå for. Vet dog du siktet til alle.

og nå skal jeg se på ditt...

 

(forøvrig er forumet tregt som sirup til tider).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er ikke rett at en bruker her på forumet får sin hyggelige opplevelse med MS kundeservice blåst opp på forsiden, bare fordi han har tillatelse som skribent her.

 

Hva med alle de 10 talls trådene om folk som ikke får til å avbestille live abb, alle trådene med folk som får underkjent garantireperasjon og alle trådene med de første xbox 360'ene som ramlet fra hverandre bare du så på dem. Kan ikke ett par av disse brukerene få postet sine "artikler" på forsiden?

 

Og igjen presiserer jeg at verken Sony eller ms fortjener en slik tråd.

Lenke til kommentar

Steinar h:

 

Du må nok påta deg en del av ansvaret for at denne tråden har gått en smule varm og sporet av. Du sier at du ville kommentere hvordan du opplevde servicen til Microsoft, men du klarer å dra inn masse urelevant informasjon i din artikkel som har vært med å fyre opp under den avsporede diskusjonen.

 

Sitat:

Men samtidig har de laget en utrolig spillkonsoll, de har klekket ut Live, de har finansiert noen av de beste spilltitlene i gamingens historie. De har i løpet av syv år gått inn i konsollbransjen uten noe som helst erfaring, og klart å gi Sony et solid spark i hekken. Microsoft har ikke bare gått inn og kopiert, de har gått inn og innovert. Og det merkeligste er jo at det virker som om de har en lidenskap for hardcore-spill. En lidenskap det føles som om for eksempel Sony er i ferd med å miste.

 

Her makter du som forfatter av en artikkel i det største dedikerte nettstedet for videospill i Norge, å glorifisere en gitt konsoll samtidig så du gir den andre et lite spark i siden. Dette på et nettsted sted man antar skal være objektivt så langt det er mulig.

 

Oppfatter dette som lite gjennomtenkt og som du har hørt av mange, ikke verdig en artikkel på et så seriøst nettsted som gamer.no

 

Men alle kan feile, og man lærer av sine feil. ;)

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Jeg tror heller ikke Sony er bedre på service, jeg startet min kommentar med at artikkelforfatter ikke kjente spillhistorikk særlig godt.

jeg er forholdsvis bevandret i spillhistorikk, har vært gamer i 25 år, vært innom de fleste spillplattformer og sjangere - og begynte å skrive om spill for gamle TEKNO på slutten av 90-tallet.

Flott da har vi nok omtrent samme grunnlaget historikkmessig, med unntak av at du har vært og er journalist på området.

 

Hvis du henviser til din kommentar om at Microsoft hadde god kjennskap til spillindustrien før de lagde den første Xbox-en er jeg helt enig med deg i det. Men jeg skrev at de ikke hadde erfaring fra KONSOLLmarkedet, før de gikk inn.
Da er vi enige om det, og jeg syntes dog det har en relevans for hvordan de lykkes i konsollmarkedet for det har de virkelig. Derfor mente jeg det var en viktig faktor ifb. med den uttalelsen.

 

Når du attpåtil insinuerer at jeg har mottat min 360 i posten, er det da en slags dårlig antydning om at jeg har fått den av MS?
Her tar du litt på vei, det må jeg få lov å si. Jeg har selv fått begge mine spillkonsoller i posten og vil få min 360 levert på posten om mot formodning ikke Elkjøp skulle få et megabra tilbud på en Jasper Elite i romjulene el.

 

Her hverken insinuerer jeg eller mener noe mer enn det jeg sier, siden mange bestiller hardware fra nettbutikker i dag.

 

For å være helt ærlig synes jeg du viser lite folkeskikk i dine kommentarer i denne tråden. Du må gjerne diskutere det jeg har skrevet (selv om du vel egentlig mest har bidradd til å dra denne tråden så langt ut på viddene som det er mulig), men det er ikke allright å slenge ut sånne kommentarer.
Hmm denne forstår jeg ikke helt, min kommentar om spillhistorikk er neppe det som har dratt tråden ut på viddene, langt derifra. Det startet en tilnærmet konsollkrig av helt andre årsaker enn at jeg påpekte dette med grunnlaget for suksess i konsollmarkedet.

 

Og når det kommer til folkeskikk, så kan jeg ikke akkurat si meg enig. I mine år i IKT bransjen er det viktig som egenskap å tørre å uttrykke hva man mener uten å være for redd for at folk er hårsårek, her skal vi heller ikke akkurat undertegne en stor kontrakt. Jeg synes du selv burde klare å se at man kan påpeke denne mangelen ifb. med uttalelsen. Samtidig at du ikke må annta at enhver kjenner deg og din historikk som journalist. Det er ikke personlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er ikke rett at en bruker her på forumet får sin hyggelige opplevelse med MS kundeservice blåst opp på forsiden, bare fordi han har tillatelse som skribent her.

 

Hva med alle de 10 talls trådene om folk som ikke får til å avbestille live abb, alle trådene med folk som får underkjent garantireperasjon og alle trådene med de første xbox 360'ene som ramlet fra hverandre bare du så på dem. Kan ikke ett par av disse brukerene få postet sine "artikler" på forsiden?

 

Og igjen presiserer jeg at verken Sony eller ms fortjener en slik tråd.

 

Oppfatter dette som lite gjennomtenkt og som du har hørt av mange, ikke verdig en artikkel på et så seriøst nettsted som gamer.no

 

Men alle kan feile, og man lærer av sine feil. ;)

 

Støtter disse helt. Og da gjelder det også Nintendo og Sony.

Lenke til kommentar
Og når det kommer til folkeskikk, så kan jeg ikke akkurat si meg enig. I mine år i IKT bransjen er det viktig som egenskap å tørre å uttrykke hva man mener uten å være for redd for at folk er hårsåre. Her synes jeg du selv burde klare å se at man kan se at den sammenhenge mangler ifb. med uttalelsen og at du ikke må annta at enhver kjenner deg som journalist og din bakgrunn. Det er ikke personlig.

 

Bra - vi er enige. Jeg liker en god diskujon, men synes bare det er litt på kanten å for eksempel antyde at jeg ikke kan noe spillhistorikk, når du i utgangspunktet ikke aner noe om mine kvalifikasjoner.

Lenke til kommentar
Og når det kommer til folkeskikk, så kan jeg ikke akkurat si meg enig. I mine år i IKT bransjen er det viktig som egenskap å tørre å uttrykke hva man mener uten å være for redd for at folk er hårsåre. Her synes jeg du selv burde klare å se at man kan se at den sammenhenge mangler ifb. med uttalelsen og at du ikke må annta at enhver kjenner deg som journalist og din bakgrunn. Det er ikke personlig.

 

Bra - vi er enige. Jeg liker en god diskujon, men synes bare det er litt på kanten å for eksempel antyde at jeg ikke kan noe spillhistorikk, når du i utgangspunktet ikke aner noe om mine kvalifikasjoner.

Jeg hadde kun teksten å forholde meg til, det er vel ditt ansvar å formidle dine kvalifikasjoner på en eller annen måte, om du synes det er viktig? Ellers synes jeg artikkelen din var både god og underholdende i sin positivitet og entusiasme. I motsetning til andre synes jeg ikke dette var "noe som burde vært i en blogg og ikke på en spillside". Jeg synes den var oppfriskende.

 

Men joda, den ene uttalelsen gjorde at jeg missforstod hva slags bakgrunn du evt. hadde og skarp kan jeg ha vært uten å vite noe mer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Xbox 360 er feilvare, og burde vært i ett tilbakekallings-program, det minste dem bør gjøre er å bytte feilvaren når dem bryter sammen.

 

MS er tross alt pill råtten, så er sikker på at skribenten vil sikkert komme til fornuft og endre oppfatning snart, akkuratt som dengang han hevdet at Microsoft aldri ville få hjertet hans, som han gjorde i Doom drepte dama mi-artikkelen hans.

 

Flott at trådstarter hadde en god opplevelse med MS-kundeservice.

Hovedgrunnen til at jeg ikke har 360 selv, er nettop fordi jeg har hatt dårlig erfaring med MS sin kundeservice.

Satt i telefon i tre dager for å få ordnet opp dengang.

 

Synes uansett det blir for dumt at man skal stenge alle mulige tråder på forumet, med engang fanboys begynner å skrive meningene sine på forumet, for så å deretter legge ut fanboy-artikler på forsiden.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har lest en så dårlig artikkel på Gamer. Står jo egentlig bare svada. Jo da, flott at du har hatt et godt møte med Microsofts kundeservice og synes Live er en god tjeneste. Personlig synes jeg det bare skulle mangle at Microsoft gir kundene sine en konsoll som virker etter de selv lanserte en uferdig konsoll, og ja til tross for det bare tok fem dager å få ny og at de nærmest hentet den ødelagte konsollen for deg osv. Og Live er jo bare en standard online-tjeneste som har eksistert på PC i aldri så lang tid. Forskjellen er bare at Microsoft er så frekk og tar betalt for den. Andre steder er det jo gratis.

 

Det man heller burde ha skrytt om Microsoft i spillverden, som skribenten nesten ikke nevner, er det at de gir god konkurranse til Sony og Nintendo, de har lagt ned store summer i gode spilltitler som Halo-, Gears of Wars-serien, Mistwalker-spill og ikke minst har de lagt penger i ikke-hardcore-spill som Lips, Scene it? og Viva Pinata. Det er dette man burde lagt artikkelen rundt hvis man skal skryte av Microsoft i spillverdenen.

Endret av Egle
Lenke til kommentar

En av vennene mine sin Xbox360 døde her for et par uker siden også (den er vel snart 2 år gammel). Dagen etter dukket DHL opp, tok med seg Xboxen, og 3 dager senere fikk han en ny tilbake! Kult å se at andre også har fått samme service!

 

Forøvrig så er jeg litt irritert på utsagn som "Microsoft er pill råttent".. "Microsoft er ræva", osv. Microsoft gir for eksempel ut Visual Studio gratis til studenter, og i det hele tatt har mitt møte med Microsoft-miljøet innenfor programmering og utvikling vært en meget positiv opplevelse.

 

Synes det er på tide å innse at Microsoft ikke er så ille..

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...