Gå til innhold

Kommentar: Hjelp, jeg elsker Microsoft (X360)


Anbefalte innlegg

Herregud, er du virkelig så dum? Ja, harddiskene er dyre men det er en grunn til det også. Portabilitet bl.a. Er ikke like kult å ta med harddisken sin til andre maskiner f.eks på PS3. Selvsagt tar MS høye priser for sine harddisker, akkurat som Sony tar for sine minnekort. Hva er rart med det?

 

Og som sagt, man tvinges ikke til å kjøpe noe som helst. Er harddisk størrelse viktig, kjøp Elite pakka. Hvis ikke 120gb er nok og man trenger å kjøpe en til, ja, da er man i ekstremt mindretall.

 

Man tvinges jo til å kjøpe MS sin overprisede disk, kontra å kjøpe en til en brøkdel av prisen per GB, som andre produsenter leverer. Det er jo en selvfølgelighet at dette er en ulempe.

 

AtW

 

Holder ikke 120gb harddisken i Elite pakka, ja, da synes jeg personen kanskje skulle begynne å slette litt og jeg synes i alle fall ikke noe synd på han. Ja, det hadde vært fint hvis harddisker var billigere, det hadde vært fint hvis alt var billigere.

 

Hadde det ikke også vært fint hvis Sony kunne lagt med det usle 8mb minnekortet i PS2 snart også så man slapp å betale 300-400 kr for det? Men skjønner godt hvorfor SOny ikke gjør det.

Den holder ikke for alle nei. Uansett, hva med de andre utgavene med mindre harddisk og Arcade som er uten? At Microsoft selger en vanlig harddisk pakket inn i litt plast for blodpris godtar du? Den er jo til de grader overpriset!

 

Hvor mange ganger skal du bruke argumentet med at Sony tar 3-400 kr for et minnekort til PS2? Det er uansett totalt feil. Minnekort til PS2 får man kjøpt i butikker for godt under 200-lappen, så hvordan Sony tar seg betalt 3-400 kr for det fatter jeg ikke? Til sammenlikning koster det i underkant av 300 kr for et minnekort på 64 MB til Xbox 360. Er dette så mye bedre da, mtp. at dette er mange år framover i tid?

 

Poenget er at folk ikke klarer å se at ingen av selskapene har ideelle løsninger på alt. Jeg synes det er mye verre at jeg betalte rundt 2000kr ekstra kun for bluray i min PS3, noe jeg har null interesse av. Har aldri kjøpt en bluray film og kommer aldri til å gjøre det.

 

Selskapene har tatt forskjellige valg og MS er langt i fra de verste for de fleste.

 

Dette har du blitt knepet for en gang før Magnar og da klarte du ikke svare for deg den gang heller.

 

Så jeg spør igjen, gi meg link til 100% sikre kilder at blu-ray fordyrer PS3 så grasalt som du påstår (dvs 2000 mer i utsalgspris).

 

Om jeg ikke har lyst på DVD er det rett av MS å prakke på meg en DVD spiller? Ikke gi meg det prattet at det er standard i dag, jeg har en DVD spiller og er ikke interesert i en til DVD spiller.

 

PS3 koster 2000kr mer enn 360 Elite i dag, bluray er hovedforskjellen mellom de, ergo man betaler rundt 2000kr for bluray. Om det er 2000kr eller ikke for SONY er uvesentlig, det er 2000kr for kundene. Og det dvd "poenget" ditt er bare teit, ærlig talt.

Så dermed betaler man altså 2000,- for en blu-ray spiller? Hva med WLAN og andre ting da? Oppladbare kontroller? Uansett så hadde det vært billig med en blu-ray spiller til 2000 kr. Med blu-ray er jo også PS3 mye mer framtidsrettet enn Xbox med sitt gamle dvd-drev.

 

Og btw, hva er så mye bedre med Xbox Live enn PSN?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MagnarP: Forskjellen på vår oppfatting er at jeg kan se de negative tingene så vel de positive tingene med både MS og Sony. Ja jeg synes min Xbox 360 Arcade var et kupp og jeg synes også det å få en brukt 20gb hardisk for 150 kroner var ok. Jeg synes derimot ingenting om å måtte betale for å spille mp, og måtte være tvunget til å kjøpe MS sine overprisede hardisker om man ønsker større plass eller et Wifi adapter som er dobbelt så dyrt som noe annet tilsvarende. Altså, jeg ser noen positive sider og en del negative.

 

Samme går for Sony sin del, dog med PS3 så synes jeg de har laget et meget bra produkt som tilfreddstiller mine krav til underholdingsduppeditt. Jeg enig med deg at håndkontrollene til Sony er for dyre. Der er vi helt på linje. Hva angår PSP, så synes jeg at Sony er krampeaktige i sine forsøk på å stoppe oss som bruker CFW. Ikke kjenner jeg til supporten deres heller, så den kan være elendig for alt jeg vet og vil være den første til å påpeke dette om jeg skulle oppleve det.

 

Så jeg synes begge har noen svinn på skogen, men MS stikker av med førsteprisen her men sin "Fot i døren overtalingsteknikk" som noen andre her så elegant uttalte det.

 

Du derimot, prøver og vri de mest negative sidene med MS og xbox om til noe positivt, og sliter du med det, så prøver du å fremstille sony og ps3 på en værre måte. Det er da utrolig at du ikke kan se noe negativt i det hele tatt med med xbox og ms. Ikke den miste ting? Det virker på meg som du oppfatter xbox360 er det mest ideelle produktet som noen gang er lagt ut for salg. Mindblowing!

 

Begynne å argumenter med at man allerede har betalt for hardisken som sitter inne en ps3, gjør at det ikke er så billlig allikevel å bytte til fri størrelse er jo komplett tøv. Samme gjelder for den som i sin tid kjøpte en Xbox pro med 20gb i sin tid og vil oppgradere. Saken er den at man med en PS3 kan enkelt plukke ut hardisken og sette inn en annen standard 2,5" disk om man ønsker det. Man må ikke.

 

Tøv er det pog å si at man blir presset på en blu-ray spiller og betaler dyrt for det pga PS3 har dette formatet. Dette er lagringsmediumet sony har valg for sine spill, på samme måte som MS har valgt DVD for sin konsoll. Pga sony har valg dette formatet, gjør det og at man kan se blu-ray filmer på ps3.

Det blir like latterlig om en skulle angripe xbox fordi man føler man blir påpresset en dvd spiller man ikke har behov for.

 

Sony valgte bluray kun for en ting i PS3. For å vinne en format krig. At Sony liksom puttet den der pga lagringsplass er bare latterlig. Og selvsagt har bluray gjort PS3 dyrere enn hvis de brukte DVD som alle andre. Ærlig talt, dette blir bare for dumt. PS3 ville ikke kostet 6000kr hvis den hadde dvd på dag 1. Er ikke noe å diskutere en gang.

 

Du derimot, prøver og vri de mest negative sidene med MS og xbox om til noe positivt, og sliter du med det

 

Nei. Hadde MS kun solgt 360 pakker uten harddisk og man ble nødt til å kjøpe de løst så skulle jeg vært enig at det var drøyt. Men de aller fleste vil aldri trenge å kjøpe ny harddisk. Deres 20/60/120gb vil være nok. Dere prøver å gjøre en liten sak til noe mye større.

 

Seriøst? Konkluderer du at Blu-ray er den som utgjør forskjellen basert på at PS3 er 2k dyrere enn X360? Unnskyld men tror du på dette selv???

 

Selvsagt ikke for Sony, men for kunden er så er det 2000kr ekstra ja. At du ikke skjønner det poenget er ikke min feil. Eller er du en av de som tror resten av hardwaren i PS3 er så mye dyrere enn 360?

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar
Hvor mange ganger skal du bruke argumentet med at Sony tar 3-400 kr for et minnekort til PS2? Det er uansett totalt feil. Minnekort til PS2 får man kjøpt i butikker for godt under 200-lappen, så hvordan Sony tar seg betalt 3-400 kr for det fatter jeg ikke? Til sammenlikning koster det i underkant av 300 kr for et minnekort på 64 MB til Xbox 360. Er dette så mye bedre da, mtp. at dette er mange år framover i tid?

 

3-400kr har vært/er vanlig pris for et originalt PS2 minnekort. Fleste har nok dumpet prisen for å få dem bort i det siste.

 

Minnekortet til Xbox 360 Arcade følger med konsollen, noe det ikke gjorde med PS2.

 

Hvorfor folk kjøper Arcade som koster ca 300kr mindre enn Pro må gudene vite.

 

*Vente på at Harman Kardon skal komme med Blu Ray avspiller så jeg får skiftet ut den støyende PS3en som pr i dag er hovedavleser*

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger skal du bruke argumentet med at Sony tar 3-400 kr for et minnekort til PS2? Det er uansett totalt feil. Minnekort til PS2 får man kjøpt i butikker for godt under 200-lappen, så hvordan Sony tar seg betalt 3-400 kr for det fatter jeg ikke? Til sammenlikning koster det i underkant av 300 kr for et minnekort på 64 MB til Xbox 360. Er dette så mye bedre da, mtp. at dette er mange år framover i tid?

 

3-400kr har vært/er vanlig pris for et originalt PS2 minnekort. Fleste har nok dumpet prisen for å få dem bort i det siste.

 

Minnekortet til Xbox 360 Arcade følger med konsollen, noe det ikke gjorde med PS2.

 

Hvorfor folk kjøper Arcade som koster ca 300kr mindre enn Pro må gudene vite.

 

*Vente på at Harman Kardon skal komme med Blu Ray avspiller så jeg får skiftet ut den støyende PS3en som pr i dag er hovedavleser*

Det har fulgt med minnekort sammen med PS2 også, i enkelte pakker. Dessuten var det ikke Sony som tok seg betalt for dette, i motsetning til her hvor det faktisk er leverandøren selv som tar blodpris for ekstrautstyret. Minneprisen var jo også mye høyere per MB enn det den er i dag, så uansett blir det en litt feil sammenlikning. Uansett så har man kunne kjøpt minnekort til godt under 3-400 kr i lange tider.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Hvor mange ganger skal du bruke argumentet med at Sony tar 3-400 kr for et minnekort til PS2? Det er uansett totalt feil. Minnekort til PS2 får man kjøpt i butikker for godt under 200-lappen, så hvordan Sony tar seg betalt 3-400 kr for det fatter jeg ikke? Til sammenlikning koster det i underkant av 300 kr for et minnekort på 64 MB til Xbox 360. Er dette så mye bedre da, mtp. at dette er mange år framover i tid?

 

Det koster 299kr hos elkjøp. Selvsagt kan man finne det billigere, akkurat som man kan finne harddisker billigere enn 1400kr. Men det er den vanlige prisen.

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...VUAAAEOwfgcHzyT

 

Med 360 arcade så følger 256mb minnekortet med. Så man trenger ikke kjøpe minnekort på 360.

Lenke til kommentar
Sony valgte bluray kun for en ting i PS3. For å vinne en format krig. At Sony liksom puttet den der pga lagringsplass er bare latterlig. Og selvsagt har bluray gjort PS3 dyrere enn hvis de brukte DVD som alle andre. Ærlig talt, dette blir bare for dumt. PS3 ville ikke kostet 6000kr hvis den hadde dvd på dag 1. Er ikke noe å diskutere en gang.

 

Enig at hovedgrunnen til at Blu-ray ble valgt som media var å støtte den pågående formatkrigen. Andre grunner var at Ps3 skulle ha noe xbox 360 og wii ikke hadde. Også enig i at prisen ikke ville ha vært 5500-6000 kr ved launch om Sony hadde valgt dvd. Konsollen hadde også vært lansert ca ett halvt år tidligere. Kanskje prisen hadde vært 4990. Du overdriver kostnaden ved blu-ray drevet. Prisen var kanskje noe høy ved start, men på langt nær så dyr som du forsøker å framstille det som. CELL som også var ny teknologi ved start var også dyr å produsere og hadde lave yields. Rambus minnet og høy byggekvalitet var også faktorer som øker prisen. Kanskje om MS hadde satt prisen opp med 500 kr ved launch, og brukt disse på byggekvalitet/kjøling så hadde RROD problemet vært mye mindre, og MS hadde garantert solgt flere konsoller til nå.

 

Selvsagt ikke for Sony, men for kunden er så er det 2000kr ekstra ja. At du ikke skjønner det poenget er ikke min feil. Eller er du en av de som tror resten av hardwaren i PS3 er så mye dyrere enn 360?

 

Hvordan i guds navn er det du tror Sony kommer frem til utsalgsprisen? CELL 1000 kr, blu-ray 1000 kr, skallet 1000 kr * 2= 6000kr?

 

Sony har solgt PS3 med tap fra dag en, så hvorfor skulle 500-600 kr spart ved å bruke dvd i stedet for blu-ray resultere i en konsoll som koster 2000 kr mindre?

 

Ja, kanskje Sony burde kuttet noe hjørner her, benyttet seg av komponenter som koster mindre, samt ikke brukt så mye penger på skallet og kjøleløsningen. Da hadde konsollen vært billigere.

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger skal du bruke argumentet med at Sony tar 3-400 kr for et minnekort til PS2? Det er uansett totalt feil. Minnekort til PS2 får man kjøpt i butikker for godt under 200-lappen, så hvordan Sony tar seg betalt 3-400 kr for det fatter jeg ikke? Til sammenlikning koster det i underkant av 300 kr for et minnekort på 64 MB til Xbox 360. Er dette så mye bedre da, mtp. at dette er mange år framover i tid?

 

Det koster 299kr hos elkjøp. Selvsagt kan man finne det billigere, akkurat som man kan finne harddisker billigere enn 1400kr. Men det er den vanlige prisen.

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...VUAAAEOwfgcHzyT

 

Med 360 arcade så følger 256mb minnekortet med. Så man trenger ikke kjøpe minnekort på 360.

Papyrus selger det for 170 kr. Hvorfor kjøpe det der det er dyrest? Det er mange pakker med PS2 der minnekort har vært inkludert. Uansett var situasjonen en annen for mange år siden da PS2 kom på markedet. Det blir litt feil å sammenlikne PS2 med X360, når det er PS3 som er konkurrenten.

Lenke til kommentar
MagnarP: Forskjellen på vår oppfatting er at jeg kan se de negative tingene så vel de positive tingene med både MS og Sony. Ja jeg synes min Xbox 360 Arcade var et kupp og jeg synes også det å få en brukt 20gb hardisk for 150 kroner var ok. Jeg synes derimot ingenting om å måtte betale for å spille mp, og måtte være tvunget til å kjøpe MS sine overprisede hardisker om man ønsker større plass eller et Wifi adapter som er dobbelt så dyrt som noe annet tilsvarende. Altså, jeg ser noen positive sider og en del negative.

 

Samme går for Sony sin del, dog med PS3 så synes jeg de har laget et meget bra produkt som tilfreddstiller mine krav til underholdingsduppeditt. Jeg enig med deg at håndkontrollene til Sony er for dyre. Der er vi helt på linje. Hva angår PSP, så synes jeg at Sony er krampeaktige i sine forsøk på å stoppe oss som bruker CFW. Ikke kjenner jeg til supporten deres heller, så den kan være elendig for alt jeg vet og vil være den første til å påpeke dette om jeg skulle oppleve det.

 

Så jeg synes begge har noen svinn på skogen, men MS stikker av med førsteprisen her men sin "Fot i døren overtalingsteknikk" som noen andre her så elegant uttalte det.

 

Du derimot, prøver og vri de mest negative sidene med MS og xbox om til noe positivt, og sliter du med det, så prøver du å fremstille sony og ps3 på en værre måte. Det er da utrolig at du ikke kan se noe negativt i det hele tatt med med xbox og ms. Ikke den miste ting? Det virker på meg som du oppfatter xbox360 er det mest ideelle produktet som noen gang er lagt ut for salg. Mindblowing!

 

Begynne å argumenter med at man allerede har betalt for hardisken som sitter inne en ps3, gjør at det ikke er så billlig allikevel å bytte til fri størrelse er jo komplett tøv. Samme gjelder for den som i sin tid kjøpte en Xbox pro med 20gb i sin tid og vil oppgradere. Saken er den at man med en PS3 kan enkelt plukke ut hardisken og sette inn en annen standard 2,5" disk om man ønsker det. Man må ikke.

 

Tøv er det pog å si at man blir presset på en blu-ray spiller og betaler dyrt for det pga PS3 har dette formatet. Dette er lagringsmediumet sony har valg for sine spill, på samme måte som MS har valgt DVD for sin konsoll. Pga sony har valg dette formatet, gjør det og at man kan se blu-ray filmer på ps3.

Det blir like latterlig om en skulle angripe xbox fordi man føler man blir påpresset en dvd spiller man ikke har behov for.

 

Sony valgte bluray kun for en ting i PS3. For å vinne en format krig. At Sony liksom puttet den der pga lagringsplass er bare latterlig. Og selvsagt har bluray gjort PS3 dyrere enn hvis de brukte DVD som alle andre. Ærlig talt, dette blir bare for dumt. PS3 ville ikke kostet 6000kr hvis den hadde dvd på dag 1. Er ikke noe å diskutere en gang.

 

Du derimot, prøver og vri de mest negative sidene med MS og xbox om til noe positivt, og sliter du med det

 

Nei. Hadde MS kun solgt 360 pakker uten harddisk og man ble nødt til å kjøpe de løst så skulle jeg vært enig at det var drøyt. Men de aller fleste vil aldri trenge å kjøpe ny harddisk. Deres 20/60/120gb vil være nok. Dere prøver å gjøre en liten sak til noe mye større.

 

Seriøst? Konkluderer du at Blu-ray er den som utgjør forskjellen basert på at PS3 er 2k dyrere enn X360? Unnskyld men tror du på dette selv???

 

Selvsagt ikke for Sony, men for kunden er så er det 2000kr ekstra ja. At du ikke skjønner det poenget er ikke min feil. Eller er du en av de som tror resten av hardwaren i PS3 er så mye dyrere enn 360?

 

Ikke for å påpeke det åpenbare, men xbox360 og ps3 har forskjellige prosessore, forskjellig grafikkbrikke osv. (det kan vel ha noe å si på prisforskjellen?)

 

Og hvis det er 2000 kr i forskjell på en elite og ps3, så må du huske på at du må ut med 500 (for Live), 150 (play-and-charge)og 800 (for WiFi) før du har et tilnærmet likeverdig produkt (med tanke på funksjonalitet).

 

Og da koster blu-ray spilleren i PS3 kun 550 kr(2000-1450)! Det er BILLIG det, for den beste blu-ray spilleren på markedet :p

Lenke til kommentar
Og hvis det er 2000 kr i forskjell på en elite og ps3, så må du huske på at du må ut med 500 (for Live), 150 (play-and-charge)og 800 (for WiFi) før du har et tilnærmet likeverdig produkt (med tanke på funksjonalitet).

 

For millioner, meg inkludert, så trenger man ingen av de tingene du nevner. Jeg bruker Live gratis, man trenger kun betale hvis man vil spille online, og har kontrollere med ledning så trenger ikke lade greier. Internett kabelen som fulgte med passer godt inn i kabelmodemet også.

Lenke til kommentar
Og da koster blu-ray spilleren i PS3 kun 550 kr(2000-1450)! Det er BILLIG det, for den beste blu-ray spilleren på markedet :p

 

Vel, da kan jo man argumentere med at PS3'en mangler 40gb i harddisk størrelse, 1 spill, komponent og HDMI kabel i forhold til Elite. Hva er det verdt, rundt 1000kr? Så da er man nesten like langt. Jeg står fast ved at bluray koster rundt 2000 ekstra i PS3 fpr oss.

Lenke til kommentar
Og hvis det er 2000 kr i forskjell på en elite og ps3, så må du huske på at du må ut med 500 (for Live), 150 (play-and-charge)og 800 (for WiFi) før du har et tilnærmet likeverdig produkt (med tanke på funksjonalitet).

 

For millioner, meg inkludert, så trenger man ingen av de tingene du nevner. Jeg bruker Live gratis, man trenger kun betale hvis man vil spille online, og har kontrollere med ledning så trenger ikke lade greier. Internett kabelen som fulgte med passer godt inn i kabelmodemet også.

 

Joda, selvfølgelig, men ville bare vise at de 2000 kr i forskjell, ikke bare var pga blu ray.

 

Ser at HD-DVD addon til xbox360 koster 350 kr....og jeg som trodde jeg hadde kjøpt den konsollen som tilbydde mest funksjonalitet for pengene....

 

DAMN U $ONY!!!!! ;)

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger skal du bruke argumentet med at Sony tar 3-400 kr for et minnekort til PS2? Det er uansett totalt feil. Minnekort til PS2 får man kjøpt i butikker for godt under 200-lappen, så hvordan Sony tar seg betalt 3-400 kr for det fatter jeg ikke? Til sammenlikning koster det i underkant av 300 kr for et minnekort på 64 MB til Xbox 360. Er dette så mye bedre da, mtp. at dette er mange år framover i tid?

 

Det koster 299kr hos elkjøp. Selvsagt kan man finne det billigere, akkurat som man kan finne harddisker billigere enn 1400kr. Men det er den vanlige prisen.

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...VUAAAEOwfgcHzyT

 

Med 360 arcade så følger 256mb minnekortet med. Så man trenger ikke kjøpe minnekort på 360.

Papyrus selger det for 170 kr. Hvorfor kjøpe det der det er dyrest? Det er mange pakker med PS2 der minnekort har vært inkludert. Uansett var situasjonen en annen for mange år siden da PS2 kom på markedet. Det blir litt feil å sammenlikne PS2 med X360, når det er PS3 som er konkurrenten.

 

PS2 selger faktisk enda nesten like bra som 360 så vet nå ikke helt det. Og at PS2 har hatt minnekort inkludert før unnskylder vel ikke at de ikke har det nå? PS2 med minnekort koster faktisk akkurat det samme som en 360 arcade. Synes det er rart at folk kan kalle MS sleipe når man ser hvor lave priser de gir oss i forhold til Sony.

 

Og som sagt, man kan jo selvsagt finne ting billigere hvis man leter. Jeg kan også finne en 120gb 360 harddisk til under 1000kr, ikke 1400kr som ble argumentert var prisen for den.

Men de aller fleste kjøper jo i butikkene så da forholder jeg meg til det.

Lenke til kommentar
Live kan du få i 13 måneder for 300kr og WiFi koster slettes ikke 800. Prøv 5-600 :)

 

La krigen fortsette.

Hvor? På MS sine sider står det da at det koster 549 kr. Trådløst nettverksadapater koster 699,-. Trådløs kontroller koster like mye som en kontroller til PS3.

 

Og hvis det er 2000 kr i forskjell på en elite og ps3, så må du huske på at du må ut med 500 (for Live), 150 (play-and-charge)og 800 (for WiFi) før du har et tilnærmet likeverdig produkt (med tanke på funksjonalitet).

 

For millioner, meg inkludert, så trenger man ingen av de tingene du nevner. Jeg bruker Live gratis, man trenger kun betale hvis man vil spille online, og har kontrollere med ledning så trenger ikke lade greier. Internett kabelen som fulgte med passer godt inn i kabelmodemet også.

For millioner, deg eksludert, så trenger man alle de tingene han nevner. Spilling online åpner for en helt ny verden. Når man kjøper et spill som tilbyr en tjeneste, så forventer man også at man kan få brukt denne tjenesten uten å betale enda mer. Her er MS flinke. De skaffer seg kunder med en billig ingangsbillett, og håver videre inn på nødvendig tilleggsutstyr og Live-tjenesten.

 

Og igjen spør jeg, hva er så mye bedre med Live enn med PSN?

 

Og da koster blu-ray spilleren i PS3 kun 550 kr(2000-1450)! Det er BILLIG det, for den beste blu-ray spilleren på markedet :p

 

Vel, da kan jo man argumentere med at PS3'en mangler 40gb i harddisk størrelse, 1 spill, komponent og HDMI kabel i forhold til Elite. Hva er det verdt, rundt 1000kr? Så da er man nesten like langt. Jeg står fast ved at bluray koster rundt 2000 ekstra i PS3 fpr oss.

Nei, det er ikke verdt rundt 1000 kr. Microsoft er heller ikke sluttbrukeren og unngår dermed mange ledd som alle skal tjene penger.

 

Det koster 299kr hos elkjøp. Selvsagt kan man finne det billigere, akkurat som man kan finne harddisker billigere enn 1400kr. Men det er den vanlige prisen.

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...VUAAAEOwfgcHzyT

 

PS2 selger faktisk enda nesten like bra som 360 så vet nå ikke helt det. Og at PS2 har hatt minnekort inkludert før unnskylder vel ikke at de ikke har det nå? PS2 med minnekort koster faktisk akkurat det samme som en 360 arcade. Synes det er rart at folk kan kalle MS sleipe når man ser hvor lave priser de gir oss i forhold til Sony.

 

Og som sagt, man kan jo selvsagt finne ting billigere hvis man leter. Jeg kan også finne en 120gb 360 harddisk til under 1000kr, ikke 1400kr som ble argumentert var prisen for den.

Men de aller fleste kjøper jo i butikkene så da forholder jeg meg til det.

Hvor er tallene du har på det, at de selger nesten like bra? Det forandrer ikke det faktum at det er en gammel konsoll, og at minneprisene var helt annerledes for mange år siden.

 

Og når du først er inne på Elkjøp, da ser du også at den 129 GB harddisken koster 1595,-? En tilsvarende harddisk med 160 Gb uten plasten rundt koster ca 370 kr.

 

Jeg har hele tiden snakket om butikkpriser. Noen som har snakket om noe annet?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Live kan du få i 13 måneder for 300kr og WiFi koster slettes ikke 800. Prøv 5-600 :)

 

La krigen fortsette.

Hvor?

 

På MS sine sider står det da at det koster 549 kr.

Trådløst nettverksadapater koster 699,-.

Trådløs kontroller koster like mye som en kontroller til PS3.

 

Husker tydelig en side på nettet som solgte 13mnd Gold for rundt 300 kr.

Husker derimot ikke linken for øyeblikket, men kan sikkert skaffe den om det ønskes.

 

Her er tre steder som har nettverksadapteren til under 500kr.

- Mshop.no

- NetShop.no

- PS.no

 

Her er to steder som har den trådløse kontrolleren til under 300kr.

- Mshop.no

- NetShop.no

 

Og siden du sa at de kostet like mye som en PS3 kontroller:

Her er laveste prisen jeg kunne finne på en PS3 kontroller: 429kr.

 

 

Og når du først er inne på Elkjøp, da ser du også at den 129 GB harddisken koster 1595,-?

En tilsvarende harddisk med 160 Gb uten plasten rundt koster ca 370 kr.

Den koster under 1000 kroner i fire butikker :)

http://spillpriser.no/pl-Xbox_360/pr-86632.aspx

 

 

Jeg ønsker ikke noen videre diskusjon i denne tråden, da jeg ser på den som damned for lenge siden. Jeg bare tydeliggjør hvor feil det går an å ta. Bare fordi en pris er en veiledende pris satt av produsent betyr ikke det at du betale det.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Live kan du få i 13 måneder for 300kr og WiFi koster slettes ikke 800. Prøv 5-600 :)

 

La krigen fortsette.

Hvor?

 

På MS sine sider står det da at det koster 549 kr.

Trådløst nettverksadapater koster 699,-.

Trådløs kontroller koster like mye som en kontroller til PS3.

 

Husker tydelig en side på nettet som solgte 13mnd Gold for rundt 300 kr.

Husker derimot ikke linken for øyeblikket, men kan sikkert skaffe den om det ønskes.

 

Her er tre steder som har nettverksadapteren til under 500kr.

- Mshop.no

- NetShop.no

- PS.no

 

Her er to steder som har den trådløse kontrolleren til under 300kr.

- Mshop.no

- NetShop.no

 

Og siden du sa at de kostet like mye som en PS3 kontroller:

Her er laveste prisen jeg kunne finne på en PS3 kontroller: 429kr.

 

 

Og når du først er inne på Elkjøp, da ser du også at den 129 GB harddisken koster 1595,-?

En tilsvarende harddisk med 160 Gb uten plasten rundt koster ca 370 kr.

Den koster under 1000 kroner i fire butikker :)

http://spillpriser.no/pl-Xbox_360/pr-86632.aspx

 

 

Jeg ønsker ikke noen videre diskusjon i denne tråden, da jeg ser på den som damned for lenge siden. Jeg bare tydeliggjør hvor feil det går an å ta. Bare fordi en pris er en veiledende pris satt av produsent betyr ikke det at du betale det.

 

*kremt* Husk play-and-charge! eller kalkuler for ekstra batterier! Mulig jeg er litt pirkete, men synes at hvis man skal sammenlikne produkt så bør man se på den reelle kostnaden ;)

 

En mobil til 1 kr er nødvendigvis ikke billig! :p

 

EDIT: Men ja, du har rett at kontrolleren til xbox360 er billigere hvis du kun skal bruke den til de medfølgende batteriene går tom. Den skal du få.;)

Endret av dweebster23
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...