Gå til innhold

Brutal Øst-Europeisk voldtektsgjeng herjer østlandet?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+212343

min mening: 1 forseelse, da mener jeg 1, av voldelig eller annen alvorlig art, så får man sende dem ut. UANSETT forhold de eventuelt reiser tilbake til. da mener jeg selvsagt ikke å sende en 15 åring tilbake til krigen for å naske smågodt på mix, men dere skjønner hva jeg mener.

 

Jeg er ikke rasist, men slik oppførsel er et brudd på tilliten de får når de kommer inn i landet her, og bør straffes med utkastelse.

 

det er vel, som noen nevner her, stor fare for at veldig mye av aktiviteten er organisert, noe som øker alvorligheten i det, men samtidig gjør det meget vanskelig å få has på. jeg er ingen politiker (takke faen for det), men vi må stramme inn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
min mening: 1 forseelse, da mener jeg 1, av voldelig eller annen alvorlig art, så får man sende dem ut. UANSETT forhold de eventuelt reiser tilbake til. da mener jeg selvsagt ikke å sende en 15 åring tilbake til krigen for å naske smågodt på mix, men dere skjønner hva jeg mener.

 

Jeg er ikke rasist, men slik oppførsel er et brudd på tilliten de får når de kommer inn i landet her, og bør straffes med utkastelse.

 

det er vel, som noen nevner her, stor fare for at veldig mye av aktiviteten er organisert, noe som øker alvorligheten i det, men samtidig gjør det meget vanskelig å få has på. jeg er ingen politiker (takke faen for det), men vi må stramme inn!

 

Helt enig.. One strike and your out.. Værtfall det man sier til dem når de kommer inn til landet, kan sikkert gjøre litt untak ut i fra alvorlighetsgraden osv..

Lenke til kommentar

Å sende dem ut igjen har muligens marginal effekt i denne saken. Vi vet ikke om de er her som asylsøkere, eller bare på turistvisum eller som gjestearbeidere. Er det en av de siste gruppene så er ikke utvisning noen trusel, siden de uansett skal reise igjen.

 

Og en utvisning kan uansett være en billig straff, siden vi ikke vet om de kommer til å bli straffet i hjemlandet. Da kan man altså dra til Norge og begå kriminalitet, og blir man tatt så blir man sendt hjem igjen.

 

Vi hadde et sånt tilfelle for noen år siden: En bande av østeuropeere spaserte inn i elektrobutikker på høylys dag og forsynte seg med TV'er og annet snacks. Politiet hadde ikke mye å stille opp annet enn å utvise dem. Så de var øyeensynlig ikke så redde for å bli tatt, da kunne de bare fortsette geskjeften i et annet land...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
min mening: 1 forseelse, da mener jeg 1, av voldelig eller annen alvorlig art, så får man sende dem ut. UANSETT forhold de eventuelt reiser tilbake til. da mener jeg selvsagt ikke å sende en 15 åring tilbake til krigen for å naske smågodt på mix, men dere skjønner hva jeg mener.

 

Jeg er ikke rasist, men slik oppførsel er et brudd på tilliten de får når de kommer inn i landet her, og bør straffes med utkastelse.

 

det er vel, som noen nevner her, stor fare for at veldig mye av aktiviteten er organisert, noe som øker alvorligheten i det, men samtidig gjør det meget vanskelig å få has på. jeg er ingen politiker (takke faen for det), men vi må stramme inn!

Ja, jeg er igrunn også glad for at du ikke er politiker. Mener du seriøst at en nordmann som dreper en annen nordmann ikke har brutt noen tillit, siden de ikke burde sendes ut?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
min mening: 1 forseelse, da mener jeg 1, av voldelig eller annen alvorlig art, så får man sende dem ut. UANSETT forhold de eventuelt reiser tilbake til. da mener jeg selvsagt ikke å sende en 15 åring tilbake til krigen for å naske smågodt på mix, men dere skjønner hva jeg mener.

 

Jeg er ikke rasist, men slik oppførsel er et brudd på tilliten de får når de kommer inn i landet her, og bør straffes med utkastelse.

 

det er vel, som noen nevner her, stor fare for at veldig mye av aktiviteten er organisert, noe som øker alvorligheten i det, men samtidig gjør det meget vanskelig å få has på. jeg er ingen politiker (takke faen for det), men vi må stramme inn!

Ja, jeg er igrunn også glad for at du ikke er politiker. Mener du seriøst at en nordmann som dreper en annen nordmann ikke har brutt noen tillit, siden de ikke burde sendes ut?

 

selvfølgelig ikke, det har jeg da ikke sagt. drap er drap uansett hvem som gjør det. men dersom innvandrere begår alvorlig kriminalitet, særlig før de har fått oppholdstillatelse, eller på arbeidsvisum, eller rett etter oppholdstillatelse er innvilget, da burde de sendes ut. ETTER fullført fengselsstraff i norge. det som er så feil med norsk fengselspolitikk er at fangene får sydd puter oppunder armene, så et fengselsopphold i norge blir rene ferien i forhold til å bli sendt ut igjen for mange. Dette med å gi drapsdømte, voldtektsmenn osv sjansen til å komme tilbake til samfunnet er i mange tilfeller helt feil, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Du sier nå at innvandrere burde behandles spesielt, og da lurer jeg selvfølgelig veldig på hvorfor. De har altså brutt den samme tilliten som nordmenn har, men burde straffes hardere enn nordmenn fordi... fordi de er mindre verdt?

 

Vi har ikke hardere straffer i Norge fordi vi mener det er uverdig å behandle en gruppe mennesker som undermennesker. Det følger da naturlig at vi ikke kan behandle mennesker som tilfeldigvis ikke er nordmenn noe verre, om vi da ikke mener at enkelte grupper er mindre verdt. Å påstå at et fengselsopphold i Norge er et ferieopphold i forhold til hva de ville fått i hjemlandet er som å forsvare steining fordi det å bli hengt opp med kjøttkroker i øynene er verre. Det er absurd, og ikke minst irrelevant.

Lenke til kommentar

Det er ná en gang sánn at statsborgere har rettigheter - og plikter - knyttet til landet de er borgere av. Jeg har ikke noe i mot utkastelse etter endt soning for grove forbrytelser. De fárreste mennesker i verden har lov til á oppholde seg i Norge. De som begár grov kriminalitet har mistet den retten. Dette er for óvrig det som er gjeldende praksis.

 

Diskriminering pá bakgrunn av statsborgerskap i forhold til innreise- og oppholdsbestemmelser er norm - ikke avvik. Med mindre man mener absolutt alle skal ha lov til á oppholde seg i Norge - uavhengig av statsborgerskap - ser jeg ikke hvordan utkastelse av straffedómte etter endt soning er vérre enn á ikke tillate fri innreise og rett til opphold for andre lovlydige mennesker. Her diskrimineres det ogsá pá bakgrunn av statsborgerskap, uten at man mener folk er mindre verdt av den grunn.

 

Jeg er naturligvis ikke tilhengere av á sende folk tilbake til tortur, dódsstraff mm.

Lenke til kommentar

Her er det faktisk uttalt at innvanvdrere generelt, selv med norsk statsborgerskap, burde sendes "hjem" uansett hva som venter der.

 

Det er nå greit at man ikke får innvilget oppholdstillatelse ved grov kriminalitet, og også at man mister sin oppholdstillatelse om det er betinget på forhånd. Men det er faktisk ikke synonymt med at man kastes ut umiddelbart. At norske statsborgere har rettigheter betyr heller ikke at de som ikke er norske statsborgere ikke har rettigheter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Her er det faktisk uttalt at innvanvdrere generelt, selv med norsk statsborgerskap, burde sendes "hjem" uansett hva som venter der.

 

Det er nå greit at man ikke får innvilget oppholdstillatelse ved grov kriminalitet, og også at man mister sin oppholdstillatelse om det er betinget på forhånd. Men det er faktisk ikke synonymt med at man kastes ut umiddelbart. At norske statsborgere har rettigheter betyr heller ikke at de som ikke er norske statsborgere ikke har rettigheter.

 

du leser nå det du vil også du da. Jeg ser selvfølgelig ikke på ikke-nordmenn som undermennesker, jeg vil faktisk ha meg strengt frabedt å bli satt i den båsen. det er en langt verre gjeng som benytter aånne uttrykk, og hvertfall ikke meg. for å si det med enkle og få ord så du kanskje får med deg hva jeg faktisk sier da: Begår man en alvorlig forbrytelse på besøk/visum/midlertidig oppholdstillatelse i norge, bør man straffes etter norske regler, og deretter sendes ut. hva som er straffepraksis i opphavslandet, får bli mellom den utviste og hjemlandet.

 

Vi skal SELVFØLGELIG ikke vende ryggen til tortur og andre grusomheter, og de som er forfulgte i sitt hjemland har etter min mening all verdens rett på asyl i norge. Dette skal selvfølgelig ikke gjelde krigsforbrytere, etterlyste vold og sedelighetsforbrytere og terrorister. De får finne et annet sted å gjemme seg. kjernen i det jeg mener er altså: begår man alvorlige forbrytelser finnes det ingen unnskyldning og man må ta støyten. (nordmann eller ikke)

 

hva som teoretisk er praksis i norge, det vet jeg faktisk ikke, jeg kan bare bidra med min oppfattelse av et utopisk og rettferdig system.

 

kan dette være så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar

Jeg leser akkurat det du skriver. For å sitere deg:

 

"min mening: 1 forseelse, da mener jeg 1, av voldelig eller annen alvorlig art, så får man sende dem ut. UANSETT forhold de eventuelt reiser tilbake til."

 

"men dersom innvandrere begår alvorlig kriminalitet, særlig før de har fått oppholdstillatelse, eller på arbeidsvisum, eller rett etter oppholdstillatelse er innvilget, da burde de sendes ut."

 

Altså ønsker du tydeligvis å sende hjem ALLE innvandrere som begår alvorlig kriminalitet, og særlig(?) dem som ikke har oppholdstillatelse, UANSETT hvilke forhold de resier hjem til. At du nå sier noe annet får være så, men fortsatt ønsker du tydeligvis å sende mennesker hjem til tortur og dødsstraff.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar
Jeg leser akkurat det du skriver. For å sitere deg:

 

"min mening: 1 forseelse, da mener jeg 1, av voldelig eller annen alvorlig art, så får man sende dem ut. UANSETT forhold de eventuelt reiser tilbake til."

 

"men dersom innvandrere begår alvorlig kriminalitet, særlig før de har fått oppholdstillatelse, eller på arbeidsvisum, eller rett etter oppholdstillatelse er innvilget, da burde de sendes ut."

 

Altså ønsker du tydeligvis å sende hjem ALLE innvandrere, og særlig(?) dem som ikke har oppholdstillatelse, UANSETT hvilke forhold de resier hjem til. At du nå sier noe annet får være så, men fortsatt ønsker du tydeligvis å sende mennesker hjem til tortur og dødsstraff.

 

De påstår at de er så forfulgte, men sannheten er en annen. Iranere i Oslo som sa de var forfulgt av IRAN, ble senere sett som innleide privatsjøfører for ambassadepersonalet. Det fremkommer i boken om Nygaard-saken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Jeg leser akkurat det du skriver. For å sitere deg:

 

"min mening: 1 forseelse, da mener jeg 1, av voldelig eller annen alvorlig art, så får man sende dem ut. UANSETT forhold de eventuelt reiser tilbake til."

 

"men dersom innvandrere begår alvorlig kriminalitet, særlig før de har fått oppholdstillatelse, eller på arbeidsvisum, eller rett etter oppholdstillatelse er innvilget, da burde de sendes ut."

 

Altså ønsker du tydeligvis å sende hjem ALLE innvandrere, og særlig(?) dem som ikke har oppholdstillatelse, UANSETT hvilke forhold de resier hjem til. At du nå sier noe annet får være så, men fortsatt ønsker du tydeligvis å sende mennesker hjem til tortur og dødsstraff.

 

for å være litt stygg, så hvis de har drept/voldtatt noen i norge, så er jeg så grusom at da kan de bare dra hjem å bli torturert. Da har de, sånn som JEG ser det, gitt avkall på sine rettigheter. (men som jeg sa, så tar jeg avstand tortur. poenget er at de får ta konsekvensene av å bli sendt ut. de er ikke lenger vårt ansvar)

Jeg vil sende hjem ALLE invandrere som begår alvorlige forbrytelser, JA. det var det jeg mente. så hvis du legge noen større, mer generell mening i det, så er det samma for meg, men jeg mener akkurat det jeg sa, ikke ALLE innvandrere generelt.

Lenke til kommentar
De påstår at de er så forfulgte, men sannheten er en annen. Iranere i Oslo som sa de var forfulgt av IRAN, ble senere sett som innleide privatsjøfører for ambassadepersonalet. Det fremkommer i boken om Nygaard-saken.

Det er selvfølgelig ikke bra, men jeg ser ikke hvordan det er relevant.

 

for å være litt stygg, så hvis de har drept/voldtatt noen i norge, så er jeg så grusom at da kan de bare dra hjem å bli torturert. Da har de, sånn som JEG ser det, gitt avkall på sine rettigheter. (men som jeg sa, så tar jeg avstand tortur. poenget er at de får ta konsekvensene av å bli sendt ut. de er ikke lenger vårt ansvar)

Nå synes jeg det høres ut som om du mener at innvandrere er mindre verdt igjen. For du mener vel ikke det at du er uskyldig dersom du kan forhindre andres skade? Kan du med ren samvittighet stå å se på at en som har blitt overkjørt ligger og dør i veibanen, uten å gjøre noe? Det er jo ikke ditt ansvar å ringe etter hjelp og utføre førstehjelp, mener jeg.

 

Jeg vil sende hjem ALLE invandrere som begår alvorlige forbrytelser, JA. det var det jeg mente. så hvis du legge noen større, mer generell mening i det, så er det samma for meg, men jeg mener akkurat det jeg sa, ikke ALLE innvandrere generelt.

Uffda, en ikke helt heldig utelatelse. Beklager det. Jeg har rettet opp innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Nå synes jeg det høres ut som om du mener at innvandrere er mindre verdt igjen. For du mener vel ikke det at du er uskyldig dersom du kan forhindre andres skade? Kan du med ren samvittighet stå å se på at en som har blitt overkjørt ligger og dør i veibanen, uten å gjøre noe? Det er jo ikke ditt ansvar å ringe etter hjelp og utføre førstehjelp, mener jeg.

 

unnskyld, nå går jeg og legger meg. hva er det du snakker om???!? jeg blir slapp.

 

en siste gang: jeg mener drapsmenn, voldtektsmenn, terrorister, krigsforbrytere, organisert kriminelle, overgripere og alle andre som geskjeftiger seg med å utnytte og misbruke uskyldige, er mindre verdt enn lovlydige borgere, uansett hva slags nasjonalitet og etnisk opphav han/hun har.

'

[sarkasme]

OBS OBS: satt på spissen, merk merk: For min del kunne vi godt sendt ut nordmenn som har begått alvorlige kriminelle handlinger også, og plassert samtlige på en egen liten planet ytterst i solsystemet, så kunne vi lovlydige borgere fått bo i fred. Det ville blitt overraskende god plass til resten av oss skal jeg si deg. men du vet like godt som meg at dette er en utopisk tanke, og kommer til å bli med det i all fremtid. [/sarkasme]

 

Og det eksempelet du dro frem over her? hva i alle dager? men jeg kan svare på tilsvarende måte (med grunnlag i hendelser ganske nærliggende meg og mine):

 

kasus:

Jeg observerer fyllekjøring og uvettig oppførsel i trafikken av en person gjentatte ganger. Denne personen kjører på et tidspunkt ned og dreper en uskyldig. Dersom jeg så ved en senere anledning ser fyllekjøreren ligge brettet rundt et tre, innkrøllet i et bilvrak, ville jeg ikke trukket en mine.

 

jeg er ikke rasist, jeg ser ikke ned på innvandrere, jeg anser alle mennesker som likeverdige, inntil de gjør seg skyldig i overlagte alvorlige kriminelle handlinger. har man redet opp senga, så får man jaggu ligge i den også!

 

Jeg er fullstendig klar over at dette innlegget kan oppfattes som tullete og off topic, men jeg vil frem til et prinsipp her, som tydeligvis er vanskelig å begripe. mindre teskjeer har jeg ikke desverre, så nå tar jeg kvelden. go natt.

Lenke til kommentar
Mye "lidelser" blant disse gruppene tydeligvis...

 

Nja. Dårligere levekår enn befolkningen ellers, i hvert fall.

 

Det forklarer alle tilfellene opp gjennom årene hvor tenåringsjenter har blitt gjengvoldtatt av vanskeligstilte sosialklienter! I Bærum lever 1700 barn under fattigdomsgrensen. Tenk alle gjengvoldtektene de kommer til å begå i løpet av livet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...