Gå til innhold

Asus P6T Deluxe tråden!? (X58 -Ci7)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nok dessverre hovedkortet det er noe i veien med. Akkurat samme problem med Corsair brikkene. Klarer faktisk å kjøre med 10GB ram, men med 6GB triple channel booter den ikke. Ser ut som jeg må sende HK i retur :(

Flere som har samme problem ja ser jeg.

Må levere inn hovedkort jeg også.

Lenke til kommentar
Før du gjør det, prøv variasjoner av RAM slots.

Har prøvd. Klarer som sagt å kjøre med 1,2,4,5 brikker, men ikke med 3 eller 6. Har også prøvd alle BIOS versjonene. Har til og med bedt en stille bønn til vår herre uten resultat :)

 

Det er mange som raporterer dette problemet så det er nok en svakhet med hovedkortet. Kanskje ikke så rart at de kom ut med V2 som er tilsynelatende identisk. Det aner meg at ASUS er klar over at det er en feil i produksjonen

Lenke til kommentar
Brukte 1102 først, så 1303.

 

Edit: Var vel 04etellerannet helt først, når jeg bygde maskinen.

 

 

Hva er egentlig den største fordelen med å oppdatere bios? Detektering av hw i bios?

 

Gjort nada i bios og alt fungerer utmerket.

BIOS bør kun flashes dersom man har problemer. Hvis alt fungerer slik det skal kan man godt la være
Lenke til kommentar
Hve vil det si, er det samme kortet som P6T eller er det en nedgradert verisjon eller noe?

 

Jeg har studert manualene og funnet følgende forskjeller:

  • LAN: P6T bruker Realtek 8111C mens SE bruker Realtek 8111DL (det virker ikke som om det er så veldig stor forskjell på disse, dog)
  • SATA: P6T har 8 port, SE har 6 (men de to ekstra kommer via en "SATA Port Multiplier", JMicron 322, et design jeg er skeptisk til).
  • RAM: P6T sies å støtte 12GB mens SE støtter 24GB (men jeg mistenker at de kortene som sier de støtter 12GB gjør det kun fordi manualen ble laget før det var 4GB-brikker på markedet. Jeg er likevel skeptisk til om 4GB-brikker virker på disse kortene)
  • SLI: P6T har støtte for nVidia SLI, det har ikke SE. Begge har støtte for ATI CrossFire.

Så kan det være forskjell på overklokkingsegenskaper eller firewire, det har jeg ikke undersøkt. Og det kan hende at de har brukt billigere og dårligere komponenter ellers på SE-kortet, det har vi liten mulighet til å undersøke.

 

 

rrn

 

Redigert: iflg informasjon i produktsammenligningen hos asus støtter begge 24GB RAM, som bekrefter mistanken om at det bare er manualen som er utdatert.

Endret av rolfn
Lenke til kommentar
Jeg har nå bestilt V2 og ikke V1

 

er det noen som har noen kommentarer til forskjell på disse?

råd?

 

Sammenligning hos asus.

 

Den eneste forskjellen ser ut til å være at V2 har mistet støtte for SAS. Sannsynligvis har de ryddet opp i noen bugs også, men jeg har ikke funnet noe omtale av dette noe sted.

Lenke til kommentar
Så mitt kort har mistet noe, men har blitt dyrere? Rart?:S

 

Hos toms hardware spekulerer man i om det var bugs i den aktuelle SAS-chip-en som skapte problemer. Jeg ser imidlertid at "P6T6 WS Revolution" har samme brikke, så jeg mistenker det bare er snakk om en markedsstrategi. Noen fant ut at SAS burde høre hjemme på et dyrere kort, så de flyttet det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...