Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Om du ikkje tør å kjøpe fra computersalg da.. De har vel både ex950 og sx820 pro...

Viste ikke om den butikken :O men står på fjernlager. Kan egentlig ikke vente så lenge pga at min SSD mest sannsynligvis er ødelagt. 

 

Hvor store ytelsesforskjeller er det på de 2 du foreslår og samsung 970?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viste ikke om den butikken :O men står på fjernlager. Kan egentlig ikke vente så lenge pga at min SSD mest sannsynligvis er ødelagt. 

 

Hvor store ytelsesforskjeller er det på de 2 du foreslår og samsung 970?

 

Hadde jeg kjøpt ssd nå til OS og mest brukte programmer og spill, så hadde det 100% vært sx8200 pro eller EX950. 

 

Nå kjører jeg Optane selv til OS og 660p til lagring. 960pro til mellomlagring :p

Lenke til kommentar

Hadde jeg kjøpt ssd nå til OS og mest brukte programmer og spill, så hadde det 100% vært sx8200 pro eller EX950. 

 

Nå kjører jeg Optane selv til OS og 660p til lagring. 960pro til mellomlagring :p

Så for meg som skal kjøpe min første M.2 ssd for min X99 platform.

sx8200 er den SSD'n eg burde satse på?

Lenke til kommentar

Hva med Samsung PM981? Ligger på 3500,- for 2Tb

 

Vesentlig dårligere på alt. Da er det like greitt å kjøpe 660p 2TB for 2200kr.

 

Blandet med en annen. Den er absoulutt god den til HARD bruk, spesielt skriving. Altså da er den bedre enn 960pro. 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

3 måneder seinere 

Holder FORTSATT på å oppgradere hoved-pc'en min nå, har i9-9900X på et ASUS Prime X299-Deluxe HK med 32GB  DDR4 3200MHz.
Min 'gamle' SSD er en Samsung 950 PRO 512GB M.2.

 

Jeg trenger en erstatter til denne som er større (2Tb) og vil gjerne beholde samme 'kvalitet' som den gamle eller bedre, og med topp ytelse!

HVA anbefaler ekspertisen (Nizzen) nå, tre måneder etter forrige forslag?   :)

Lenke til kommentar

3 måneder seinere 

Holder FORTSATT på å oppgradere hoved-pc'en min nå, har i9-9900X på et ASUS Prime X299-Deluxe HK med 32GB  DDR4 3200MHz.

Min 'gamle' SSD er en Samsung 950 PRO 512GB M.2.

 

Jeg trenger en erstatter til denne som er større (2Tb) og vil gjerne beholde samme 'kvalitet' som den gamle eller bedre, og med topp ytelse!

 

HVA anbefaler ekspertisen (Nizzen) nå, tre måneder etter forrige forslag?   :)

 

Skal du ha 2TB, så er det denne du vil ha. Best i klassen på 4k random read @QD=1 :)

HP ex950 2TB

 

 

https://www.computersalg.no/i/5139398/ssd-2tb-hp-m-2-s-ata-nvme-ex950?utm_source=prisjaktNo&utm_medium=prisjaktNoLINK&utm_campaign=prisjaktNo

 

 

Skal du ha raskere, så er Optane neste ;)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle kjøpe fire slike og sette opp raid 5 som erstatning for eksisterende hjemme maskin arkiv raid5 med 4x WD RED.

 

Samsung 860 QVO 4TB SSD

SATA 3.0, 2.5'', V-NAND MLC, up to 550/520MB/s read/write

https://www.komplett.no/product/1119945/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-25/samsung-860-qvo-4tb-ssd#

 

Kan eventuelt går for fire av 2TB versjonene ( 10 lapper i stedet for 22 lapper ) men da får jeg ikke noe mere plass enn i dag.

M.2 er opptatt med 1TB 960 Pro

Lenke til kommentar

Nesten 660p priser på Adata SX8200 Pro 1TB.

1432,- hos Proshop og 1551,- hos Power.

Neste uke er det vel muligens DnB tilbud hos Power igjen også?

 

Så for øvrig at Prisjakt.no listet ut Power.dk sine priser tidligere i dag. Kanskje prisroboten til Proshop reagerte på den, og så smalt det tilbake på Power.no? I så tilfelle varer det gjerne ikke så lenge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nesten 660p priser på Adata SX8200 Pro 1TB.

1432,- hos Proshop og 1551,- hos Power.

Neste uke er det vel muligens DnB tilbud hos Power igjen også?

 

Så for øvrig at Prisjakt.no listet ut Power.dk sine priser tidligere i dag. Kanskje prisroboten til Proshop reagerte på den, og så smalt det tilbake på Power.no? I så tilfelle varer det gjerne ikke så lenge.

 

 

Sykt billig !

 

Løp å kjøp mens de er på lager :D

 

Husk at denne er litt raskere enn 970 evo og er VESENTLIG billigere !

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...