Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Nizzen said:

Du kan jo prøve selv :D
Er ikkje så veldig stort problem nå med nyere ssder. Var værre før i OCZ Vertex tidene uten garbagecollection og trim 😅

heh... men jeg spør, fordi det er flere som klager på 980 pro også.. men klart.. om den er 99% full er det jo ikke annet å forvente, men man bør jo kunne komme opp i 70-80% uten at ting blir sirup.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Buzz76 said:

heh... men jeg spør, fordi det er flere som klager på 980 pro også.. men klart.. om den er 99% full er det jo ikke annet å forvente, men man bør jo kunne komme opp i 70-80% uten at ting blir sirup.

Har vært oppi sikkert 90% på de fleste ssder, uten å merke noe. Men du vet "reddit folk" leiter etter feil og/eller provoserer frem "feil", for å si at det er fakta. Så at noen med 980pro har hatt problemer allerede har jeg INGEN tro på. Fyller man den brennfull, så har man uansett kjøpt feil ssd eller kjøpt for liten ssd.

Jeg kjører jo raid-0 for å få større størrelse på stasjonen, ikkje for å få høyere sekvensiell ytelse.

Kom gjerne med link til de som klager på 980pro.

980pro er jo litt "dårlig" på visse typer write, så kan jo hende at dette har noe med saken å gjøre? Iallefall dårlig i forhold til WD Black SN850

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (På 24.1.2021 den 13.37):

https://www.guru3d.com/news-story/2tb-version-samsung-980-pro-with-136-layer-(v-nand-v6)-surfaces-in-webshops.html

 

2TB samsung 980 pro.... hvor bra blir denne samenlignet med sn850 2TB ?

 

Ser jo og med 2TB PM9A1 , OEM til 980 så er 2TB bare utnyttet på ene siden alså ingen ting på ene siden håper vi snart kanskje kan få skikkelige 4tb SSDer da 😛

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...