Gå til innhold

Ny Spill-Pc rundt 15 000 kr

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

HD4870 eller GTX 260, sier du?

Personlig ville jeg gått for HD4870, grunnet at det er ~600kr billigere, og stiller med samme ytelse om du er på skjermer rundt 20", om du kommer opp i nærmere 30" vil nok nVidia-kortet vise forbedringer i forhold til ATi-kortet grunnet kortets mere RAM.

Så, om du ikke skal ha stort større skjerm enn 30", ville jeg gått for HD4870.

En annen ting er at ATi-kortet kommer sannsynligvis til å bli ganske varmt(nVidia-kort har generelt bedre kjølere - har jeg lest(noen som kan bekrefte?), så jeg ville anbefalt deg å kjøpe en ny kjøler - spesielt med tanke på at du skal overklokke! ;)

Tredje og siste tingen jeg vil si er at du ikke kan kjøre SLi (to nVidia-kort sammen) på valgt hovedkort, men du kan kjøre Crossfire (to ATi-kort.(noen som kan bekrefte dette også? :p)) Du må altså bytte hovedkort om du vil kjøre SLi. :)

Tror uansett hvilket kort du går for, så blir du nok fornøyd! ;)

EDIT: Fant denne siden som viser en sammenligning av bl.a. GTX260 og HD4870 - de ligger ganske jevnt. Ta en titt! :)

Endret av JarlG
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Stemmer, bare crossfire på hovedkortet men det finnes crack drivere som lar deg ha SLi, men hakke så mye info om det.

leser jeg ikke feil så trur jeg han bare skal overclocke cpu og ikke skjermkortet, og da trenger han egentlig ikke en ekstra kjøler.

Endret av Extremetel
Skrevet (endret)

Da er alt bestilt fra netshop.no og det ble Sapphire Raedon HD 4870 :)

Takk for hjelpa alle sammen

DaX

Endret av Daxen
Skrevet (endret)
Da har jeg bestemt meg for en Q6600 og så skal jeg gå ned litt på skjermkortet. Fant ut at jeg kan få et bra skjermkort for ca. halve prisen

f.eks Sapphire Radeon HD 4870 512MB vs XFX GeForce GTX 260 896 MB 576M

Vel, har lest en del reviews i det siste, og kort oppsummert: GTX 2 har vel en funksjon som hjelper cpu, mens 4870 er generelt litt kraftigere ingame, om jeg ikke tar heeeelt feil.

4870 er også veldig varmt.

Jeg gikk ihvertfall for 4870 :)

Og trackduck jeg er ikke en crysis nub..enda :p

Forundrer meg ikke :p

Endret av trckdck
Skrevet (endret)

Etter bf2 har det for det meste gått i wow :p Du holder på med ?

lås tråden hvis dere gidder, varene er bestilt

Endret av Daxen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...