Gå til innhold

Artikkel: Vi kårer Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var en merkelig måte å "kommentere en artikkel" på, likte den "gamle" mye bedre :(

 

Synes det var en liten overaskelse at Pixy tok førsteplassen, Amentio pleier jo å være en evig vinner på dette området (Og en evig taper på Support :p).

 

Nei, jeg forhold til meg nok til Netshop, betaler heller noen hundringser (Eller tiere) mer for supporten.

Tho, jeg synes Netshop er rimelig dyre på skjermkort.

Lenke til kommentar

Hyggelig å se Multicom komme så godt ut. Etter å ha handlet mine varer hos komplett, og en slenger innom netshop, så har jeg nå gått over til multicom. De er litt sene med å sende ut varene, men ellers ingen negative erfaringer.

 

Valget er enkelt, multicom er eneste nettbutikk som lar meg velge hvilket OS og hvilken office-pakke jeg vil ha. De selger også egne maskiner ferdig oppsatt med Ubuntu for en rimelig penge. Hvem er det egentlig som trenger å kjøpe inn enda en windows eller office-lisens?

Endret av Del
Lenke til kommentar

Pixmania og Amentio fortjener plasseringene. Slutt å syte som gamle kjerringer. Punktum.

 

Jeg handler alltid der det er billigst. Har handlet bl.a. filmkamera, hvitevarer og enkelte datadeler hos Pixmania. Null problem. Ikke like rask levering som norske nettbutikker, men hva så? Det lønte seg stort. Har også returnert en kjøkkenmaskin uten nevneverdige problemer. Amentio har jeg også bare gode erfaringer med - at delene kommer fra forskjellige plasser til forskjellige tider er som småpirk å regne.

 

GRATULERER PIXMANIA OG AMENTIO!!!!!! :)

Lenke til kommentar

No syns eg at det var mykje klaging her.

Dette er ei kåring av den billigastenettbutikkane i prisguiden. Då er det heilt urelevant å kome med personlige erfaringar om dei forskjellige butikkane. Hadde alle fått viljen sin ville ikkje der ha vore ein einaste butikk igjen i kåringa.

I denne testen er det prisen og berre prisen som er avgjerande, og den billigaste butikken vinn. Denne gangen var det pixmania.

Lenke til kommentar

Helt enig i at denne kåringen ikke kan ta hensyn til service eller brukererfaringer. Men det må da være rett og rimelig at utenlandske nettbutikker ikke blir tatt med slik kåringen fremstilles den dag i dag..? Burde ihvertfall være en liten disclamer der det opplyses om at pixmania ikke er en norsk butikk og forholder seg derfor ikke til norsk regelverk. Noe som er ganske vesentlig for oss forbrukere i mange sammenhenger. Og det er vel ingen tvil om at denne kåringen kan rekrutere mange nye pixmania kunder blant hardware.no sine lesere..

Lenke til kommentar
Helt enig i at denne kåringen ikke kan ta hensyn til service eller brukererfaringer. Men det må da være rett og rimelig at utenlandske nettbutikker ikke blir tatt med slik kåringen fremstilles den dag i dag..? Burde ihvertfall være en liten disclamer der det opplyses om at pixmania ikke er en norsk butikk og forholder seg derfor ikke til norsk regelverk. Noe som er ganske vesentlig for oss forbrukere i mange sammenhenger. Og det er vel ingen tvil om at denne kåringen kan rekrutere mange nye pixmania kunder blant hardware.no sine lesere..

Stiller meg bak dette jeg.

Lenke til kommentar
Vi kårer Norges billigste nettbutikk :roll:

 

n1 HW.

Yup. Og Pixmania er ikke engang registrert som firma i Brønnøysundregisteret.

 

Pixmania ut av lista.

 

Paster et relevant innlegg av Bolson fra en annen tråd angående Pixmania.

 

Pixmania er en meget troverdig butikk (er et brand i FotoVista SA, og er større enn Komplett). Faktisk er det et søsterselskap av Elkjøp (eies av samme konsernet). Pixmania er til og med registert med norsk organisasjonsnummer, 990 912 262.

 

Ellers har Pixmania alltid operert med priser inklusive mva/toll (så lenge jeg har handlet der og det er 3,5 år). Forskjellen var at den første tida fikk du oppgitt pris på nettsiden inklusive mva og frakt, mens når du skulle betale var det uten mva. Mva ble betalt til transportøren når du mottok varen. I dag håndteres alt salg til Norge via den norske avdelingen, dvs som vanlige norske nettbutikker. Alle forbrukerrettigheter er således som for en norsk butikk.

 

Er det da ikke ulemper. Jo så klart. Pixmania har varelageret sitt i Frankrike, noe som påvirker leveringstid og eventuell tid ved reparasjoner etc. Pixmania har også tidligere hatt en uvilje mot norske forbrukerrettigheter, noe som delvis er korrigert opp. Pixmania driver ikke gråimport, men i og med at varene kommer fra franske/EU-distributører oppfattes det som gråimport av norske distributører. I og med at vi har fri flyt av varer i EU/EØS, finnes det heller ikke begrep som gråimport. NB! Elkjøp henter også varer utenfor de vanlige distributørkanaler.

 

Personlig har jeg bare gode erfaringer med Pixmania, men jeg har primært kjøpt ting der det var mye å spare på eller vanskelig å få tak i i Norge. At mange har dårlige erfaringer er også en realitet. Men Pixmania har ca 6 - 7 mill kunder, så noe rett må de faktisk gjøre.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er med å utfører denne testen "freelance" (sammen med artikkelforfatter, Marius Edvardsen). Det vil si at jeg er ikke en fast ansatt hos HW.no, men jobber kun med disse testene. Tenkte å slenge inn noen kommentarer her med det samme. Kl 4 natt til lørdag, men nei, jeg kom ikke nettopp hjem fra fest :-p

 

Vil gjerne poengtere følgende. Både når det gjelder pris frakt og produkter i testen, så følger vi faste, forutbestemte regler for hvordan vi gjør det. Produktene til testen velges ut i forkant, selvfølgelig uten å "smugtitte" på hvem som har hva til hvilken pris. Dette er helt nødvendig for å være upartisk og objektiv, og det må vi være for at denne testen skal kunne anses som seriøs blant dere lesere.

 

Det er forutbestemt at 12 av 20 produkter er kravet for å bli med. Når det gjelder frakt, så henter vi inn pris på ett lett kolli, og antar en stk frakt pr 3 produkter. Så når prisene på produktene er hentet inn, går det jo helt automatisk hvem som vinner testen. Så objektivt som det kan være.

 

Vi sier ikke noen gang at vi anbefaler den ene eller den andre butikken, vi sier kun at den er billigst. Det vil heller ikke være 100 % sikkert at vinnerbutikken er billigst jevnt over, for å kunne si det så måtte vi hentet inn pris på tusenvis av produkter. Testen fungerer dog som en stikkprøve som gir en god indikasjon på hvem som er billigst.

 

Ellers så jeg at noen etterlyste NetOnNet. De er med, du finner de i PDFen med resultatene. Men de hadde færre enn 12 produkter og kom dermed ikke på hovedlisten. Testen viste dog at de hadde et lavt prisnivå. Samtidig ser dere at vinneren denne gangen hadde 12 produkter, akkurat nok til hovedlisten. Igjen, hvem som kommer på hovedlisten og ikke, samt hvem som vinner og ikke, er noe som går automatisk ut fra kriteriene i testen, det er ikke noe vi kan bestemme oss for uten å risikere å bli litt subjektive...

 

Ellers er det flott å få tilbakemeldinger fra dere lesere som kan hjelpe oss å bli bedre. Konstruktive tilbakemeldinger tas alltid til etterretning. Det skal nevnes at testen tidligere har fått forbedringer etter tilbakemeldinger fra dere lesere :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...