Gå til innhold

Noen som vil anbefale enten Far Cry 2 eller Fallout 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg er litt sulten på et nytt FPS spill til PS3. Men samtidig er jeg også litt lei av sjangeren, så jeg trenger noe som virkelig er unikt.

Fallout 3 er ikke noe fps-spill. Spiller man det med at det er det i bakhodet blir opplevelsen rimelig dårlig vil jeg tro. Det er derimot et meget bra rollespill - uansett om det er tro mot tidligere spill i serien eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Handlingen i Far Cry bryr jeg meg ikke om. Men må si det er skuffende hvis fysikken ikke er så bra som på trailerne.

Husker IGN fikk demonstrert Far Cry 2 på Playstation 3 hvor du kunne skyte av planke for planke av gjerder og sprenge hus i fillebiter med rakettkaster osv.

Hvor faen har du lest det?

Det er bare naturen som kan ødelegges, minimalt annet...

Skrevet
Handlingen i Far Cry bryr jeg meg ikke om. Men må si det er skuffende hvis fysikken ikke er så bra som på trailerne.

Husker IGN fikk demonstrert Far Cry 2 på Playstation 3 hvor du kunne skyte av planke for planke av gjerder og sprenge hus i fillebiter med rakettkaster osv.

Hvor faen har du lest det?

Det er bare naturen som kan ødelegges, minimalt annet...

Jøss! Har de virkelig degradert seg fra Crysis på "ødelegge delen"?

Skrevet
LOL du skal vell ikke i samme slengen advare mot GTA IV, MGS 4, GoW 2 eller noen andre god spill også?

Han ba om subjektive meninger. Jeg gav mine om disse to spillene. Forøvrig er jeg ikke enig i at GTA4 og GOW2 er udiskutabelt gode spill. Det beste med GTA-serien er alltid friheten, og den er dessverre sterkt begrenset i forhold til det den var i GTA1-2. Bevegelsessystemet i GOW-serien er jeg heller ikke glad i. MGS har jeg ikke spillt.

Far Cry 2 er absolutt en "råtten lompe". Fallout 3 er derimot et kjempespill!

Ja, Fallout er ikke noe DÅRLIG spill, men det krever et visst nivå av "ekstra" interesse.

Det er nettopp det som var noe av plagen med Oblivion. Og jeg er litt i tvil selv om jeg er en sånn "spesiell interessert" det er derfor jeg lurer på om det kanskje er lurere å vente på Killzone.

Er du i tvil ville jeg ventet, eller prøvd å finne et sted å teste det først. Spillet har en viss twisted humor som nok mange vil nyte, men det er også jævlig klønete lagt opp, både interface og quests, og man har tendens til å drepe folk man trenger senere osv... dette har det dog dukket opp cheats for, hvor du kan ressurrecte de personene. Jeg liker story-delen og post-apokalypsen tiltrekker meg, men jeg klarer ikke å komme over det irriterende interfacet og klønete questene. Grafikken er også veldig 2005, i min oppfatning.

Skrevet (endret)
Han ba om subjektive meninger. Jeg gav mine om disse to spillene. Forøvrig er jeg ikke enig i at GTA4 og GOW2 er udiskutabelt gode spill. Det beste med GTA-serien er alltid friheten, og den er dessverre sterkt begrenset i forhold til det den var i GTA1-2. Bevegelsessystemet i GOW-serien er jeg heller ikke glad i. MGS har jeg ikke spillt.

Poenget var bare at det blir litt teit å advare folk mot 2 såpass bra spill, når jeg vil tørre å påstå at minst 80-90%++ av folk som liker sjangerne vil like de spillene. Og jeg vil også påstå at du er veldig spesiell hvis du ikke liker noen av de spillene

Endret av MrLG
Skrevet

Tja, jeg ville aldri sagt at Fallout 3 er et FPS, mye mer et RPG. Bra spill, men å velge mellom et FPS og et RPG er jo VELDIG mye smak og behag! Jeg vil egentlig heller anbefale L4D hvis det er FPS du vil ha. Kjempeartig spill, men det er jo en fordel at man liker zombier o.l. Ikke mye historie, men veldig fengende gameplay!

Skrevet

Far Cry 2 var årets store skuffelse.

Verdenen er like åpen som en polstret celle på galehus.

Detter man ned 3-4 meter dør man.

AI er skrekkelig og tåler alt for mye.

Bilene kjører sakte.

Ingenting kan ødelegges.

Fiender overalt. Aldri et sekund alene i spillet.

Hva er vitsen med å ha med dyr hvis det ikke er flere?

Kort sagt skal du være bra Frp i hodet hvis du klarer å velge Far Cry 2 foran Fallout 3.

Men det er bare min mening.

Skrevet

Som allerede påpekt, så er ikke fallout 3 et FPS spill det er et RPG(rollespill). Men ja det utspiller seg i førstepersons vinkel eller tredjepersons om en zoomer ut. Hvis du venter deg FPS gameplay i form av Call of duty o.l ut av Fallout 3 så blir du nok rimelig skuffa.

Uansett, har ikke prøvd Far Cry 2, så skal ikke uttale meg der, men har testa Fallout 3 og det kan anbefales på det varmest, men såklart er du lite fan av RPG sjangeren er det ikke sikkert at spillet er for deg.

Skrevet
Hvis du venter deg FPS gameplay i form av Call of duty o.l ut av Fallout 3 så blir du nok rimelig skuffa.

Ja men hva slags spill er det da? Skjønner tegninga med dette RPG i FPS-form, men er det mye puzzles for eksempel? Eller er det sånn at du må hjelpe små drittunger med å finne leketøyet sitt for at faren hans skal slippe deg inn i pallasset osv?

Skrevet (endret)
Hvis du venter deg FPS gameplay i form av Call of duty o.l ut av Fallout 3 så blir du nok rimelig skuffa.

Ja men hva slags spill er det da? Skjønner tegninga med dette RPG i FPS-form, men er det mye puzzles for eksempel? Eller er det sånn at du må hjelpe små drittunger med å finne leketøyet sitt for at faren hans skal slippe deg inn i pallasset osv?

Oppdragene varierer, kan ikke huske noe oppdrag som gikk ut på å hjelpe "drittunger med å finne leketøyet sitt for at faren hans skal slippe deg inn i palasset" :p Du får nok å gjøre i spillet, enten det er ved oppdrag eller at du bare rett og slett trasker rundt for å utforske. Både main storyen og sidequesten er ganske så godt skrevet, så du burde fint bli dratt inn i spillet.

Greie med at dette ikke er et skikkelig FPS spill som COD, er at du har stats/skills/perks og den slags du putter poeng i, så det er ikke slik at om du skyter folk i hode så dør alt av et skudd osv...

Edit: Også har du VATS, et system man kan bruke for å stoppe tiden og du kan ta deg tid til å velge ut forskjellige kropps deler, på personen/monsteret, du vil skyte, hvor du har x% sjans for å treffe. Dette er ikke noe du må bruke, men det er der for å hjelpe deg, og tro meg det er veldig fint når ting blir hektisk.

Endret av Nitrius
Skrevet

Oppdragene varierer, kan ikke huske noe oppdrag som gikk ut på å hjelpe "drittunger med å finne leketøyet sitt for at faren hans skal slippe deg inn i palasset" :p Du får nok å gjøre i spillet, enten det er ved oppdrag eller at du bare rett og slett trasker rundt for å utforske. Både main storyen og sidequesten er ganske så godt skrevet, så du burde fint bli dratt inn i spillet.

Greie med at dette ikke er et skikkelig FPS spill som COD, er at du har stats/skills/perks og den slags du putter poeng i, så det er ikke slik at om du skyter folk i hode så dør alt av et skudd osv...

Enig med Nitrius, det er en blanding av RPG og FPS, ikke ren FPS...

Fallout 3 er utrolig bra, og tror det er mer sjanse for å like det enn Far Cry 2... Jeg likte FC2 bedre, men det virker som om de fleste ikke likte dette så godt, mens det var flere som likte fallout 3...

Det er utrolig stor frihet og mye mer fritt enn FC2 syntes jeg...

Skrevet
Hvordan er grafikken a? Jeg har sett noen bilder og trailere, men det holder liksom ikke. Er den skarp og moderne, eller ser den ut som et skytespill for fire år siden gjorde? Noe jeg mener Resistance gjør.

Det er verken dårlig eller veldig bra. Men jeg skal love deg at man ikke bryr seg noe om det når man spiller dette, fordi spillet har stemning uannsett, selv er jeg ganske kresen på graffikk selv, men har abselutt ingen problemer med å spille Fallout 3 selvom dette ikke er "Crysis graffikk".

Skrevet

Flott, men jeg har fått svar jeg da, hvis jeg skal ha ett av disse spilla så blir det Fallout 3. Men jeg må si jeg enda ikke har tatt avgjørelsen om jeg skal gidde å kjøpe det enda.

Den videoen et par poster opp ga meg assossiasjoner til Oblivion igjen, altså et dårlig intrykk. Og hvis jeg vil ha et spill satt til en slik verden som er grå og full av masse ødelagt betong, er Killzone 2 fortsatt noe jeg vurderer isteden. Men takk for svar folkens.

Skrevet
Noen som har begge disse spillene som vil gi en anbefaling?

Jeg er litt sulten på et nytt FPS spill til PS3. Men samtidig er jeg også litt lei av sjangeren, så jeg trenger noe som virkelig er unikt.

Far Cry 2 frister meg, fordi grafikken ser vanvittig bra ut, og jeg synes det er gøy med ødeleggbare omgivelser. Og fordi du har dette med at du kan velge sider, noe som får meg til å ville gjøre jævlig mye med faenskap.

Fallout 3 frister meg fordi det virker som du har enorm makt over hvordan historien utfolder seg. Og samtidig markerer Fallout seg som et av de få FPS spillene der i verden som virkelig satser på historie.

Det er mange bra spill til PS3 nå, og som er på vei, men jeg er liksom ikke typen til å henge meg på LittleBigPlanet bølgen. Kanskje jeg heller burde vente på Killzone 2? Som etter siste videoer å dømme har enormt bra fysikkeffekter.

Fallout 3 er ganske langt ifra en ren fps, faktisk ganske langt i fra å være en fps i det hele tatt. Personliug ble jeg utrolig skuffet over selve spillet, jeg syns det var veldig vanskelig og jeg fikk aldri dreisen på Fallout 3. Men jeg skal plukke det opp senere (etter FC2, litt mer Fable 2 og mye mye og enda mer Left 4 Dead), jeg har en sterk mistanke om at det er for bra til å bare ligge i hylla og støve ned. Anbefales med forebehold.

Far Cry 2 derimot er en ren fps. En faktisk ganske god fps også, til tider. AI er rar, til tider direkte bedriten. Dessuten opplever jeg titt og ofte å bli skutt av fiender som står med ryggen til. Spillet mangler flyt og kan oppleves veldig hakkete og av og til opplever jeg at jeg faktisk kjeder meg fordi verdenen er så vanvittig stor og transportmulighetene er til tider vanvittig små.

Men det er veldig ålreit å spille en fps som er ganske langt unna lineær og byr på mye initiativ fra spillerens side, så tider med mye "stillhet" og litt mer kjedelige partier er vel prisen man betaler. Alikevel har det en driv fordi du av èn enkel årsak du finner ut av i begynnelsen av spillet krever at du gjør oppdrag og dytter spillet litt videre.

Ikke legg for mye i det at man kan velge sider - du har bare to muligheter, ingen av de har noen egentlig effekt utover hva slags oppdrag du får til rådighet og mulighetene for å gjøre noen slags form for faen er faktisk ikke eksisterende - du har ingen å gjøre faen mot. Sagt med andre ord, samme hvem side du tilsynelatende er på, er alikevel alle fiender ute i felten.

Far Cry 2 tjener alikevel ufattelig mye fordi det rett og slett er ganske bra - åpenheten, spillbarheten, de forskjellige våpnene som krever forskjellige taktikker og det som for meg personlig betyr minst men som er et poeng for mange, grafikken er helt rå. Spillet har mange fler positive sider en negative.

Jeg spiller begge på X360, btw.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...