Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med dataen, muligens skjermkortet


Anbefalte innlegg

Har fått merkelige problemer med pcen...

 

Her er speccs, først som sist:

 

4 GB RAM

nVidia GeForce 9800 GTX

Intel Core 2 Duo CPU E6850 3.00 GHz (dobbelkjerne)

Windows Vista 32-bit

 

Skjermkortet er på rundt 55-60 grader i spill...

Det er bra det, så er ikke noe å klage på kjølinga...

 

Er det noe mer som dere bør vite, si ifra...

 

Det begynte med at jeg fikk røde prikker på alt sort på skjermen, mest i loading screen i spill, og masse sorte "flekker" når jeg spilte... Spillene krasjet også etter litt spilletid... Prøvde Half life 2, Bully, og far cry 2... Jeg reinstallerte drivere til skjermkortet, og en del sånn, men ingenting funka... Jeg tenkte at en formatering kunne funke, og gjorde da det... Men fortsatt har jeg lignende problemer, men litt annerledes... istedenfor flekker og røde prikker, kom masse rare feil i teksturer, for eksempel at et tre fikk brune "pigger" bak seg... Vanskelig å beskrive... (det var på far cry 2)

 

Det var slikt overalt, men hvis jeg gikk ut og inn i spillet var det andre typer feil, og enkelte ganger var flekkene og prikkene tilbake... Få ganger det er feilfritt, men de få gangene, virker det som om skjermkortet er blitt dårligere, og takler færre spill... Prøvde just Legendary (har spillt gøyere spill), men det hakket som bare det, selv om pcen burde takle det. Stilte i tilleg ned på low...

 

Far Cry 2 kan jeg bare glemme å spille, det krasjer etter et par minutter...

 

 

Må jeg kjøpe meg nytt skjermkort?

Trenger hjelp her...

 

 

EDIT v1: La til temperatur på skjermkortet (55-60 grader i spill)

 

EDIT v2: Kjørte dxdiag, men det fant ingen problemer...

 

EDIT v3: Jeg klokket ned litt, så skjemkortet er på en måte underklokket, og ikke overklokket... Den var ikke overklokket fra før, men nå har jeg klokket ned til mindre enn det var da det var nytt...

Det er vel på en måte løst da, men er jo lavere ytelse på det nå...

 

EDIT v4: Jeg må bare si STOR takk til Malvado!

Din idè fiksa pcen min ;)

Endret av kjermy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...