Gå til innhold

Anmeldelse: Tomb Raider: Underworld (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå spilt gjennom fullversjonen til PC, og kan på ingen måte si at det er bortkastede penger. Ikke når det blir satt ned til en hundrings...

 

JHa, kameraføringen er på trynet, en fjerdedel av spillet bruker du på å få Lara løs fra skråninger hvor hun ikke finner fotfeste, og heller ikke faller ned eller går unna, en fjerdedel får du aldri mulighet til å bruke i huset til lara, av logiske grunner, og en fjerdedel mangler, men blir visstnok gitt ut som en DLC til andre konsoller, sånn for å rope ha ha til oss som fortsatt er stae og sitter med det kraftigste spill-mediumet i stedet for en xbox.

 

Likevel, det er tomb raider, og det svarer på gamle spørmål.

Lenke til kommentar
Igjen en høy karakter til et spill som jeg avskrev som bortkastet tid takket være PC-demoen - hvorfor har utviklerne tilsynelatende en slags sperre mot å slippe demoer som faktisk gjør spillet deres rettferdighet?

 

Jaha ? PC demoen var no forbløffende dritbra spør du meg. Hvilken PC sitter du på ? Er mest magiske jeg har sett på lenge. Ikke bare det visuelle som var bra men gameplayet var jo helt konge også. Men omgivelsene i seg selv er jo verdt spillet. Dette er eventyr på sitt beste og ingenting slår Tomb Raider på det i mine øyne.

Lenke til kommentar

To kjappe spørsmål, om jeg får. Må vi sloss under vann (og i såfall, hvordan er styringen der?) og må vi fortsatt prøve å dytte en rundt stein med en finger? Det er det eneste jeg ikke liker med TR så langt, bortsett fra at Legend hadde altfor mye skyting og var for kort. Men når det er sagt har jeg talt dagene til dette helt siden slutten av Legend... ;)

Lenke til kommentar
Jeg kjørte spillet på høyeste innstillinger, og joda, det er flott å se på, for all del. Det er bare at kontroller og kameraføring hører hjemme på nittitallet.

 

Yupp, jeg ble også særdeles irritert over både kamerat og de særdeles klossete kontrollene. Og ikke ser det spesielt bra ut heller, fikk veldig legokloss-følelse av hele spillet.

Lenke til kommentar
PC-demoen fikk meg til å grine ... høyt. Dog spørs om jeg ikke skal gi konsollutgaven et forsøk.

 

PC-utgaven er vel formodentlig lik som konsollutgaven, bare med bedre muligheter for kontroller, og bedre grafikk?

 

Ellers så er jo det med kameraet et lite problem i alle tombraider-spillene. Jeg har prøvd de både med joypad og mus+tast, og det som gjerne får meg til å velge sistnevnte når alt kommer til alt er kamerakontrollen, kjører man med mus og tastatur er det ganske lett å styre kamraet mye selv med musa. Ulempen er at å veksle mellom å bevege seg i forskjellige hastigheter gjerne er noe mer tungvint med tastatur.

 

Ellers er det jo bra om dette bare er en standard og solid TR-utgave, hade egentlig ikke forventet mer, og synes spillene gjerne er undholdene nok til å spille igjennom. Er spillet langt? Forrige utgave var jo ganske lang.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...