Gå til innhold

Anmeldelse: Guitar Hero World Tour (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir litt tynn anmeldelse for min smak. Noe av det største folk må ta høyde for når de skal investere i disse spillene er jo om de skal velge Rock Band eller Guitar Hero

I denne anmeldelsen vurderer vi Guitar Hero World Tour. Rock Band har vi anmeldt her: http://www.gamer.no/artikler/rock_band/54417

 

Vi vil si vår mening om Rock Band 2 så snart EA kan tilby oss et anmeldereksemplar. Dermed kan folk lese alle anmeldene, og danne seg et grunnlag for hvilket produkt de bør kjøpe :-)

Lenke til kommentar
Kan anmelder bekrefte at den kjente feilen fra USA release er fixet i Europeisk release ?

 

Det skal være fikset, men ettersom det har vært sporadisk også i statene, så er det vanskelig å si noe her. Instrumentene vi hadde tilgang til var nok fra den amerikanske versjonen, og jeg reagerte personlig på at det var vanskelig å få den ene tromma til å registrere harde slag (ettersom GH:WT skiller på vanlige og harde slag på trommene). Dette passer fint inn med kjente problemer med de første amerikanske trommesettene.

 

Jeg hadde ingen problemer med cymbalene (som blir nevnt hos GameTrailers).

 

Noe av det største folk må ta høyde for når de skal investere i disse spillene er jo om de skal velge Rock Band eller Guitar Hero, hvis de ikke skal kjøpe begge.

 

Trommesettet i GH:WT føles mer som et ordentlig trommesett enn det i RB, men begge fungerer bra. Etter at du har investert i instrumentene vil du uansett få masse glede ut av alle tre spillene (RB+RB2+GHWT), og som du sier, musikksmaken vil også være relevant for hva man velger.

 

Er det ikke litt forskjeller på gitarene? Med tanke på whammy bar og starpower osv?

 

Ikke på instrumentene vi hadde tilgang til.

 

Eg synest det er merkeleg å ikkje nevne DLC i det heile tatt. DLC er eit av hovudmomenta i alle diskusjonar som omhandlar GH:WT og RB.

 

DLC er vanskelig å kommentere på spill som blir omtalt før slippdatoen. Framtiden vil vise hvor mye som dukker opp. RB har MTV i ryggen, men Activision kan klare å gjøre en like god innsats (.. noe bør de ha lært fra det de holdt på med i GH3).

 

Det er ikke mulig å bruke innkjøpt materiale fra GH3 i GH:WT, med unntak av den nye Metallica-skiva om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Trommesettet i GH:WT føles mer som et ordentlig trommesett enn det i RB, men begge fungerer bra. Etter at du har investert i instrumentene vil du uansett få masse glede ut av alle tre spillene (RB+RB2+GHWT), og som du sier, musikksmaken vil også være relevant for hva man velger.

 

Det er jo en ting, men så er igjen trommesettet i RB2 bedre. Selv foretrekker jeg instrumentene som hører til GH, men foretrekker RB spillet. Men når man har instrumentene så er ikke 500kr stor investering for masse nye sanger, det er dog mange sanger som er like. Kan ikke unngå å si at GH ikke er like mye for pengene, og jeg synes det er litt rart å ikke sammenligne sterkere. Men jeg ser deres poeng :)

 

Det som taler for RB er at det har en hinsides bra liste med DLC alt.

Endret av biXen
Lenke til kommentar
Kva begrunnar du det med?

 

 

Ser vi på November (6. til 25. nov) så ser det slik ut:

 

GH:WT - 16 sanger

RB - 30 sanger

 

(Kilde: Rockgamer)

 

Da er det ikke inkludert de 20 "Free DLC"-låtene som kom til Rock Band den 4. november.

I tillegg er det for release den 25. nov bare ført opp de tre "The Killers"-låtene som er annonsert og jeg kan ikke huske sist Harmonix bare ga ut tre låter på en tirsdag så totalt havner nok RB på ca 35-38 låter for November. Det er altså godt over dobbelt så mange sanger som Guitar Hero: World Tour, så som jeg sa: Skal GH:WT holde følge må de få opp dampen!

Lenke til kommentar
Skrev det i den andre tråden, men kan nevne det her også for de som ikke har fått det med seg. spillet er utsatt, igjen. til tidligst 26. nov..

 

 

Har jeg vanskelig for å tro. Det er 18. nov idag og Gamezone i Tromsø har allerede fått spillet inn i butikken. Eller, spill-DVDen og gitarer, trommene (superbundle) mangler enda. Det er vel ikke lov å selge det nå, men de har det på lager.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Skrev det i den andre tråden, men kan nevne det her også for de som ikke har fått det med seg. spillet er utsatt, igjen. til tidligst 26. nov..

 

 

Har jeg vanskelig for å tro. Det er 18. nov idag og Gamezone i Tromsø har allerede fått spillet inn i butikken. Eller, spill-DVDen og gitarer, trommene (superbundle) mangler enda. Det er vel ikke lov å selge det nå, men de har det på lager.

 

ja han jeg var i kontakt med fra absoluttspill var klar over at noen hadde fått det allerede, men ny release er uansett utsatt til 26. nov..kjipt

Lenke til kommentar
Skrev det i den andre tråden, men kan nevne det her også for de som ikke har fått det med seg. spillet er utsatt, igjen. til tidligst 26. nov..

Hvor har du dette fra? Guitar Hero World Tour kommer i salg førstkommende fredag, 21. november, i Norge. Dette bekreftet Activision på nytt senest i dag.

Lenke til kommentar
Ettersom jeg har forstått det korrekt; jeg som da har Rockband på xbox 360, kan jeg altså spille GH:WT med mine rockband instrumenter?? Fikk det ikke helt med meg :blush:

http://www.joystiq.com/Instrument-Compatibility-Matrix/

 

 

Jeg har spillt igjennom Guitar Hero 4 med Rock Band-instrumentene og kan bekrefte at de fungerer 100%. (På Xbox 360)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...